Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka Železniční stanice Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Základní informace Rok vybudování: 1847 (vybudována na důležité spojnici mezi Krakovem a Vídní) Poloha: městská část Ostravy Svinov, ulice Peterkova Nejvýznamnější nádraží v Ostravě Souřadnice: 49°49´16 S 18°12´33 V Nádraží má 4 nástupiště Zastávky MHD v blízkosti: Svinov nádraží, Svinov mosty h.z., Svinov mosty d.z.
Historie Do konce 19.století byl Svinov malou zemědělskou vesničkou Velký hospodářský rozmach a nárůst obyvatelstva nastává po dokončení Severní Ferdinandovy dráhy (Bohumín-Lipník n.Bečvou) 1.května 1847 Svinov se stává důležitou spojnicí Krakov-Vídeň 1885 výstavba železniční trati Svinov-Opava, v roce 1887 připojena k této dráze i Vítkovická závodní dráha Ze Svinova se stává velmi důležitý železniční uzel 1907 tramvajová trať Svinov-Moravská Ostrava 1911 trať Svinov-Klimkovice
Svinovské továrny Velký příliv obyvatelstva (i německého) nastal po založení válcovny trub Oskarem Hulschinskym v roce 1892 Tato válcovna byla největší továrnou ve Svinově Válcovna vyvážela roury do celé Evropy a Jižní Ameriky Svinov se tak z ryze zemědělské obce postupně stal obcí zemědělsko – průmyslovou 1891-vznik svinovského parního mlýnu 1981-vznik svinovské pekárny 1897-vznik svinovské cihelny 1899-vznik svinovského lihovaru 1925-uvedena do provozu radiostanice
1939-1945 II.světová válka 9.října 1938 je Svinov obsazen Němci a připojen k Německu jako součást Sudet Většina podniků je ovládána Němci Docházelo k postupné likvidace české školy 30.dubna byl Svinov osvobozen Rudou Armádou Svinov byl otřesen následky 2.světové války, byly zde rozbořené domy, zničené továrny Po volbách v roce 1957 ztrácí Svinov svou samostatnost a stává se částí Poruby
Trať Svinov-Klimkovice Původně železniční trať vedla ze svinovského nádraží, přes Přemyšov a Polanku až do Klimkovic (rok dostavby 1911) Železnice na této trase fungovala až do roku 1926, kdy přešla pod správu Dopravního podniku Ostrava, který na této trase vytvořil tramvajovou trať Byla to jednokolejná trať s několika výhybkami Tramvajová doprava zde fungovala nepřetržitě (tedy kromě 2. světové války) až do roku 1978 Za tuto dobu se na trase vystřídaly tramvajové linky číslo 5, 12 a 6 Po této trati jezdily občas i nákladní vlaky Dodnes můžeme v okolí Klimkovic a Polanky najít pozůstatky kolejí
Plánek tramvaj. Dopravy v Ostravě rok 1976 Trať Svinov-Klimkovice
Svinov mosty h.z. Zastávka autobusů a tramvají Dopravní uzel mezi centrem, Porubou a Ostravou Jihem Dříve zastávka Poruba nádraží Dne 5.srpna začal rekonstrukce terminálů zastávky Svinov mosty h.z. na moderní dopravní terminál Rekonstrukce skončila na jaře roku 2013
Zdroje: https://svinov.ostrava.cz/cs/o-svinove/hitorie http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5286-Na-Ostravsko-za-trochou-zeleznicni-archeologie/ http://mhd-ostrava.cz/obrazky/mapy/plan1976_tram_trol.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Dub%C3%AD_%28Svinov%29 http://www.geocaching.com/geocache/GC2X1RJ_zanikla-trat-svinov-klimkovice http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/kampane/rekonstrukce-svinovskych-mostu/c- users-krzyzankovavl-desktop-sv_mosty_a4_pul-1-kopie.jpg/image_large Foto: Daniela Uhrovičová
Děkujeme vám za vaši pozornost.