ECVET pro TRAWI Hana Slámová ECVET expert. Výsledky analýzy p ř ihlášených materiál ů KA1 Ze 147 úspěšných přihlášek 63 deklarovalo ECVET 42,8 procent.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání v České republice Konference ke kvalitě a uznávání neformálního vzdělávání 12. prosince 2007 Bratislava.
Advertisements

ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
Politika zaměstnanosti v Pardubickém kraji
ECVET v Programu celoživotního učení
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_327.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Výsledky přijímacích zkoušek ve školním roce 2010/2011 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu SETKÁNÍ S VÝCHOVNÝMI PORADCI STŘEDNÍCH ŠKOL Oddělení správy škol Odboru školství, mládeže a sportu.
Sektorové rady RNDr. Zdeněk Somr viceprezident Hospodářské komory České republiky.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
1.března 2011 Hotel Holiday Inn, Brno 1.března 2011 Hotel Holiday Inn, Brno.
Tematická konference projektu UNIV 3 – Podpora procesů uznávání
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/ Projekt určený gastro oborům.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Krajská konference projektu UNIV 2 KRAJE v Královéhradeckém kraji Hotel Černigov, Hradec Králové.
Implementace EQAVET v ČR
Lednice,  vzdělávání dospělých je velmi důležité (je mu však věnována menší pozornost než v zahraničí)  nabídka je dostatečná, kvalita je.
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Univerzita Karlova, Praha Pedagogická fakulta Středisko vzdělávací politiky Myslíkova 7, Praha 1 Tel.:
PŘISPÍVÁME K ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, PODPORUJEME UZNÁVÁNÍ JEHO VÝSLEDKŮ CELOSTÁTNÍ SEMINÁŘ CELOŽIVOTNÍ UČENÍ – KROMĚŘÍŽ 2010 KROMĚŘÍŽ 12.
Jednotky výsledků učení
Zkušenosti s využitím jednotek výsledků učení při výuce v domácím prostředí SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou.
Zahraniční odborné stáže jako nástroj k implementaci ECVET Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
Evropské nástroje na podporu mobility žáků Michala Čičváková.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Možnosti seberealizace v odborných soutěžích Patrik Čermák.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
ECVET v projektech mobilit. Společné cíle politiky EU  zvýšit mobilitu a zaměstnatelnost žáků/pracovních sil v EU (6% žáků vyjíždějících na zahraniční.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
ROZVOJ NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ Národní konference 18.dubna 2007.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání říjen 2016.
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017.
Informační zdroje pro STM
Jak získat stážisty s finanční podporou EU?
Západočeská univerzita v Plzni
TVIP 2017 Institut environmentálního inženýrství
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE 7. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU
Veřejná databáze Českého statistického úřadu
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Západočeská univerzita v Plzni
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Bc. Hana Martinková Místo konání stáže Úřad práce v Ústí nad Orlicí
INFORMAČNÍ A PORADENSKÉ STŘEDISKO PRO VOLBU POVOLÁNÍ
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Strojnická průmyslovka – škola českých hlav a rukou
Škola PRO firmu firma PRO školu Zlín, 4. října 2018
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Příprava dotačního programu „Program na podporu stáží žáků a studentů ve firmách“
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Transkript prezentace:

ECVET pro TRAWI Hana Slámová ECVET expert

Výsledky analýzy p ř ihlášených materiál ů KA1 Ze 147 úspěšných přihlášek 63 deklarovalo ECVET 42,8 procent Struktura vzorku: nejvíce Praha a Olomoucký kraj (11 a 9) 95 procent odborné školy (47 maturitní úroveň, EQF 4) Nejčastěji oblast gastronomie, hotelnictví a turismus, ekonomika a administrativa, informatické obory Délka praxe 2 týdny Zahraniční zkušenosti (Europass)

Rozlo ž ení podle kraj ů

Podle právní subjektivity Veř. školy 85 procent Soukr. Školy 10 Ostat. org. 5

Za ř azení oboru studia do EQF

Celkový p ř ehled oblastí: 1 Doprava a spoje14 Potravinářství a potravinářská chemie 2 Ekologie a ochrana životního prostředí15 Právo, právní a veřejnoprávní činnost 3 Ekonomie16 Publicistika, knihovnictví a informatika 4 Ekonomika a administrativa17 Speciální a interdisciplinární obory 5 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika 18 Stavebnictví, geodézie a kartografie 6 Gastronomie, hotelnictví a turismus19 Strojírenství a strojírenská výroba 7 Hornictví a hornická geologie, hutnictví a slévárenství 20 Technická chemie a chemie silikátů 8 Informatické obory21 Tělesná kultura, tělovýchova a sport 9 Kožedělná a obuvnická výroba a zpracování plastů 22 Textilní výroba a oděvnictví 10 Obchod23 Umění a užité umění 11 Osobní a provozní služby24 Zemědělství a lesnictví 12 Pedagogika, učitelství a sociální péče 25 Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů 13 Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie 26 Zdravotnictví

Podle tematické oblasti

Chemické obory a ECVET 9 Kožedělná a obuvnická výroba a zpracování plastů – 0 projektů 14 Potravinářství a potravinářská chemie – 2 projekty 20 Technická chemie a chemie silikátů – 2 projekty

Hlavní poznatky analýzy pro oblast chemie Implementace ECVET je formální (bez promyšlení realizace) Chybí smluvní aspekty implementace (JVU, MP, LA) Rozdílná úroveň práce s JVU

JVU- celkový vzorek Plánovaná - 43 procent Realizovaná - 27 Žádná - 30

Poznatky z vytváření JVU v oblasti chemie Chybí zcela formulace záměru, že bude JVU zpracována Chybí název jednotky, popř. zařazení do EQF Propojení s NSK Proces vytváření JVU Sladění rozsahu JVU a délky stáže

Obsah JVU Jaký rozsah má mít 1 JVU? Obsah je příliš rozsáhlý Obsah je příliš stručný Popis obecných dovedností Formální vhodnost popisu činností –aktivní slovesa Proces hodnocení (forma, osoba) Proces validace

Shrnutí zkušeností pro chemii Celkový počet vytvořených jednotek 3 Úroveň jednotek rozdílná míra detailu a různé pojetí výsledků učení Mezinárodní spolupráce CREDCHEM Network Snaha o mezinárodní šíření výsledků mimo ČR

Celková kvalita zpracování p ř ihlášek Tři kategorie: Spodní hranice kvality(žádný dok., čp 1, 2) 20 % Střední kvalita (dok. zčásti, čp 3-4)60 % Nejlepší kvalita (dok. vše, 5 a více čp) 20 %