12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přístupnost informací na webech Prezentace na seminář Parádní web Michal Rada, MVČR.
Advertisements

Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
S YTÉMOVÁ INTEGRACE Ing. Jiří Šilhán. S YSTÉMOVÁ INTEGRACE Jedná se o přístup, který přispívá k integraci nesourodých výpočetních systémů. Vyplývá ze.
Podnikové informační systémy úvod
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Informační systémy ZMVŠ. ERP ERP (Enterprise Resource Planning) –Enterprise Resource Planning (ERP) je informační systém, který integruje a automatizuje.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
NÁVRH INOVACE PŘEDMĚTU ELEKTRONICKÝ OBCHOD Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, Ústav informatiky t: ,
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
Koncepce marketingového řízení
Vyřizování objednávek (objednávkový cyklus, formy objednávek)
TYPOLOGIE V OBLASTI E- BUSINESS. E-business – veškeré formy elektronické komunikace a obchodování, kdy jsou využívány internet, intranet, extranet E-comerce.
Základní služby Internetu
Systémové pojetí hospodářské organizace
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
ABRA JE CHYTRÉ ŘEŠENÍ PRO ROSTOUCÍ OBCHODNÍ SÍTĚ PETR KUCHAŘ ŘEDITEL DIVIZE BUSINESS DEVELOPMENT, SPOLUZAKLADATEL, VÝZNAMNÝ AKCIONÁŘ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
3i3 BUSINESS DEVELOPEMENT INVENTA, s.r.o. Cesta k řízenému růstu firmy Ing. Vladimír Brichta Ing. Miroslav Tůma, Ph.D.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
PERSONALIZACE NA INTERNETU
Ing. Jarmila Cikánková Oddělení datových služeb CENIA.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR K čemu slouží Technologický profil ČR pro inovační firmy? Jsme připraveni na zvládnutí inovačních procesů? Pavel Švejda.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
11. Přednáška - Elektronické podnikání (E – Business)
Model strategie marketingového mixu
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
© KAM po Česku.  200 ks oboustranných materiálů (A3)  50 ks oboustranných materiálu (A4)  200 ks vizitek IC  2 samolepky s QR kódem  200 ks lístkových.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Kapitola 5: Úvod do analytických technologií Webu Vítězslav Šimon (SIM0047) Adaptivní webové systémy (AWS)
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Systémy pro podporu managementu 2
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Webové portály LDS/MDS
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING Přednáška P
Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice
Transkript prezentace:

12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd

Funkce a možnosti e-Commerce  možnosti kastomizační a personalizační  kastomizační systémy – konkrétnímu uživateli je povoleno měnit vzhled a obsah aplikace  modifikace rozsahu dodávaného obsahu by měla být důsledně řízena dodavatelem

Funkce a možnosti e-Commerce  příklad - poskytování zpravodajství – uživatel definuje svůj zájem pouze o domácí zpravodajství, odstranit zahraniční zpravodajství  příklad - u elektronického obchodu by zmíněná možnost vedla k omezení prodejce

Personalizační systémy  cílem je vybudovat zákaznickou loajalitu, spokojenost na poskytování kvalitních služeb s odpovídající komunikací  budování znalostního systému (úplný model cílového subjektu)  systémy se zaměřují na poznání uživatele

Personalizační systémy – techniky a modely  model získání obecné znalosti – využity znalosti o uživateli během komunikace, grafické umístění uživatele  model rozpoznávání uživatele – základní forma personalizace, uživatel bude v komunikaci oslovován jménem, dopisy – přicházející na adresu uživatele (name recognition)

Personalizační systémy – techniky a modely  model jednoduché odpovědi (check box) – uživatel požádán o zaškrtnutí přijatelných odpovědí na jednoduché otázky, systém sestaví www stránku s obsahem a strukturou blížící se uživateli a jeho zájmu

Personalizační systémy – techniky a modely  model pravidel (rule based) – postaven nad demografickými a statistickými údaji o cílových subjektech a pravidlech vztahů mezi produkty vlastní nabídky

Personalizační systémy – techniky a modely  model chování a preferencí (behaviour preference based)- porozumění chování jednotlivých uživatelů,  systémy porovnávají chování daného uživatele s ostatnímu uživateli a snaží se předvídat jeho požadavky

Personalizační systémy – techniky a modely  systémy porovnávají chování daného uživatele s ostatnímu uživateli a snaží se předvídat jeho požadavky  příklad - uživatel rád on-line čte informace ze sportu, při příští návštěvě mu nabídnout takových informací rovnou co nejvíce

Techniky  kontent – bace filtering  collaborative filtering  zajištění přístupnosti (accessibility) a použitelnosti (usebility)

Techniky  zajištění přístupnosti  takové prostředí a stav, kdy aplikace nebude uživateli klást žádné překážky  přístup uživatelů s handicapem (zrakově postižení, sluchově a zrakově postižení atp).

Techniky  zajištění použitelnosti: jak dobře se uživatelé orientují, jak snadno pochopí uspořádání a ovládání, přehlednost, srozumitelnost aplikace

Použitelnost technik sleduje pět základních cílů nový web pochopí a zvládne jej používat na známém webu dosahuje svých cílů pamatuje si uspořádání webu dělá minimum závažných chyb má z používání webu příjemný zážitek

Elektronické obchodování – hodnocení  podíl obchodu typu B2B z celkového objemu elektronického podnikání představuje dnes přes 80 %  obchodní vztahy mezi podnikem a konečným spotřebitelem představují jen malou část obchodů

Statistická řešení  založena na pasivních web stránkách  www prezentace prodejce (zákazník může využít kontaktů telefon, fax, e- mail a zaslat svůj požadavek nebo objednávku)  statistický katalog zboží – seznam nabízeného zboží bez možnosti jej dynamicky aktualizovat

Obchodní webové aplikace – interaktivní www aplikace  dynamický katalog zboží – obdoba statického katalogu  údaje o zboží a službách nejsou fixně vyjádřeny v html souborech, ale generují se z datových zdrojů  objednávky se stále zasílají em

Obchodní webové aplikace – interaktivní www aplikace  elektronický obchod “nákupní košík” – běžný princip internetového obchodu, na virtuálním nákupním košíku, zákazník do něho vkládá vybrané zboží  komplexní elektronický obchod – komplexní specializované řešení odpovídající potřebám prodejce (moduly pro prodej, sklady, marketing)

Komplexní elektronický obchod  zákazník si na www stránkách obchodníka nebo výrobce přímo konfiguruje zboží dle stanovených pravidel (navrženo a vyrobeno přímo dle představ zákazníka)  k tomu je nutné příslušné zázemí v systému ERP ( Enterprise Resource Planning )

Komplexní elektronický obchod  funkcionalita “Konfigurátor výrobku  konfigurátor umožní nastavit pravidla a vy vygeneruje programový kód tak, aby po sestavení výrobku zákazníkem byl vytvořen kusovník a technologický postup pro naplánování a zajištění výroby

Elektronický obchod – Amazon. Com  americká firma Amazon. Com – orientuje se na prodej knih  sídlí v Seattlu ve státě Washington a nemá zděné obchody  prodeje realizovány internetem

Elektronický obchod – Amazon. Com  dodávky koordinovány s vydavateli publikací (žádné sklady nemá firma, žádné zásoby a v nich vázaný kapitál)  efektivní prodej, pohodlný pro spotřebitele, využití řady www služeb (prezentační, personalizační)

Závěry elektronického obchodování  E-Commerce představuje služby a aktivity podporující prodej produktů a služeb prostřednictvím elektronických médií konečným spotřebitelům

E-Commerce je možné realizovat formou  samostatný elektronický obchod e- shop  účastí v elektronickém obchodním centru (e-mall)  účastí na elektronickém tržišti