RHODOPHYTA– ruduchy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Advertisements

Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Název Řasy Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Obecná charakteristika a systém řas
Nižší rostliny - Řasy Výukový materiál. Sestavila: Jana Sítařová, Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše.
Život se strunou hřbetní..
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Systém rostlin a řasy Autor: Mgr. Ivana Frýdová Projekt „EUROgymnázia“
LIŠEJNÍKY.
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Vývojově nižší rostliny
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.14.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.13.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mnohobuněční živočichové.
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
Heterokontní řasy a ruduchy (oddělení Heterokontophyta, Rhodophyta)
CVIČENÍ 04 CHROMISTA - Heterokontophyta Xanthophyceae, Phaeophyceae
CVIČENÍ 04 CHROMISTA - Heterokontophyta
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nadříše: Eukaryota Říše: rostliny (Plantae)
Rostliny výtrusné Mechorosty.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Řasy II – poznávání. Autor: Pavel Trenčanský Ročník:
Podříše: Nižší rostliny
ŽAHAVCI MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
"říše" Plantae (= Archaeplastida)
Nižší rostliny (Thallobionta).
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
Nižší rostliny (Thallobionta)
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Řasy - systém.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_331_Říše chromista Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, Ústav botaniky a zoologie Chromista - Heterokontophyta Phaeophyceae  Plantae - Glaucophyta, Rhodophyta.
Rhodophyta.
RHODOPHYTA 28. července 2013 VY_52_INOVACE_210117
Jak lidé využívají přírodu
Fylogeneze a diverzita řas a hub: řasy a sinice
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Základní škola, Hradec Králové
MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY
Cvičení Charophyta, Charophyceae – parožnatky
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
Transkript prezentace:

RHODOPHYTA– ruduchy

RHODOPHYTA – ruduchy Barviva: chlorofyl a, d fykoerytrin, fykocyanin β-karoten

Teplá moře : většinou přisedlý způsob života (skály pobřežní zóny), díky fykoerytrinu se mohou vyskytovat i v hloubkách skoro 200 metrů Sladké vody : malé zastoupení např.: žabí símě obecné (Batrachospermum moniliforme viz obrázky) Malý počet druhů můžeme nalézt též v půdě

Význam: - výroba potravin (Porphyra, Laminaria) - výroba agaru (Gelidium) Poznámka: nejstarší skupina řas, bez vývojového pokračování Zástupci: potěrka žabí símě, korálovka, rosolenka, puchratka kadeřavá

RUDUCHY – přehled zástupců Batrachospermum –potěrka žabí símě

RUDUCHY – přehled zástupců Batrachospermum –potěrka žabí símě

RUDUCHY – přehled zástupců Gelidium - rosolenka „agar“

RUDUCHY – přehled zástupců Corallina - korálovka

RUDUCHY – přehled zástupců Chondrus crispus – puchratka kadeřavá „karagen“