Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Člověk jako jedinec Osobnost
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Prezentace Konference kariérového poradenství Březen 2012
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
(Základy psychologie)
Temperament, charakter
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Mezi lidské vztahy a komunikace
Osobnost Občanská výchova.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Osobnost a temperament
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Schopnosti, nadání a talent
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Temperament Pavel Šuranský.
Schopnosti Milana Reichlová.
obecně, prožívání a chování
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Schopnosti Pavel Šuranský.
Eyesenckova typologie temperamentu Adam Křenovský, Jan Křemenák, Filip Slavíček a Kryštof Krejčí.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Schopnosti.
Charakter Pavel Šuranský.
Typologie temperamentů
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
RISKUJ PSYCHOLOGIE.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L O s o b n o s t 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Inteligence.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OSOBNOST sportovce Seminář.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
Člověk jako jedinec Osobnost
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Kejřová Psychologie.
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Transkript prezentace:

Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A

=Psychologické vlastnosti Dělení schopnosti temperament charakter rysy osobnosti

Schopnosti soubor psychických vlastností vloha=biologicky vrozený předpoklad nutno rozvíjet Dovednost= specializovaná schopnost, aplikace v praxi  - 3 úrovně - 2 druhy - Nadání -intelektové = rozumové - Talent -senzomotorické = pohybové - Genialita

Inteligence schopnost člověka něčemu se naučit 140 a více vynikající=genialita 1.5%populace  139-120 nadprůměrná 11%  119-110 dobrá 18%  109-90 průměrná 48%  89-80 podprůměrná= tupost 14%  79-70 lehká debilita 5%  69-50 debilita=lehká slabomyslnost 2.5%  49-25 střední slabomyslnost= imbecilita 0.4%  24-0 těžká slabomyslnost= idiocie 0.2% 

Temperament „soustava vlastností projevujících se chováním a prožíváním člověka v důležitých situacích“ Reakce lidí na stejný podnět Flegmatik - sliz Cholerik - žluč Sangvinik - krev Melancholik – černá žluč

Charakter „složka osobnosti projevující se v jednání člověka vztahem k morálce, chování a jednání“ Není vrozený Je dědičný Dá se ovlivnit – výchova Projevuje se v cílech Individuální Vztah ke společnosti

Rysy osobnosti „psychické vlastnosti projevující se způsobem chování, jednání, prožívání v určitých situacích“ Dlouhodobé Vrozené Dá se zeslabit Extroverze x introverze Dominance x submise Stabilita x labilita 30 – 40 nejméně patrné rysy

Zdroje http://maturitni- otazky.superstudent.cz/materialy/struktura- osobnosti - 8. 3. 2015 http://cs.wikipedia.org/wiki/Osobnost - 8. 3. 2015 Archiv autora – 8. 3. 2015