Tvůrce: Mgr. Alena Výborná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Příroda ovlivňuje člověka
Energie uvnitř planety Země
Krupobití krupobitím se rozumí jev, při kterém kousky ledu různého tvaru, velikosti, váhy a hustoty vytvořené v atmosféře dopadají na věc, a tím dochází.
Přírodní a civilizační rizika
Člověk a příroda.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Tsunami Josef Matouš.
Tsunami Radka Prokopová.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Tsunami VY_32_INOVACE_ 10 Tsunami.
VULKANISNUS A ZEMĚTŘESENÍ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Schéma vzniku a průběhu
Přírodní katastrofy.
Světadíly a kontinenty + oceány
Litosféra Filip Bordovský.
Přírodní katastrofy.
Zemětřesení a sopečná činnost
Zemětřesení a vulkanismus
Sopečná činnost Jan Dušek.
Přírodní katastrofy Jitka Brabcová Miroslav Kottek.
Zánik Země, Slunce a vesmíru
Přírodní a civilizační rizika
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Endogení geologické děje
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
... aneb Proč se země chvěje
Zemětřesení Mgr. Helena Tlapáková.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
3) Atmosférické poruchy, sesuvy půdy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
TVORBA KRAJINY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
LITOSFÉRA Obr. 1. LITOSFÉRA Litosféra je pevný obal Země Litosféra je pevný obal Země Tvoří j i : Tvoří j i : –z emská kůra –z emský plášť –z emské jádro.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Mimořádné události. OBSAH: Právní základ Vymezení základních pojmů Příčiny, následky pohrom /MU, (dominoefekt) Typy pohrom / MU Analýza rizika (identifikace.
Zemětřesení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Litosféra I – úvod Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
SOPKY A ZEMĚTŘESENÍ Sopečná činnost. SOPEČNÁ ČINNOST Při pohybu litosférických desek (podsunutí) se horniny z. kůry dostanou do velkých hloubek – roztaví.
Sopečná činnost a zemětřesení
Vznik pohoří.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Zemětřesení a sopečná činnost TÉMATICKÝ.
Přírodní katastrofy a člověk
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Zemětřesení.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
VULKANISNUS SOPKY A ZEMĚTŘESENÍ Animace: SOPKY
Sopky a sopečná činnost
Schéma vzniku a průběhu
Nejčastější přírodní katastrofy
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_ZEMĚPIS
VULKANISNUS A ZEMĚTŘESENÍ
Sopky a sopečná činnost
Schéma průřezu sopkou.
Důsledky globální změny klimatu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Výukový materiál EK 01 - 30 Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0005 Tento projekt je spolufinancován ESF a SR ČR PŘÍRODNÍ KATASTROFY

1. TECHNICKÉ KATASTROFY Nehoda jaderné elektrárny Únik nebezpečných chemikálií Únik ropy

2. SOCIÁLNÍ KATASTORFY Válečné konflikty Totalitní režimy Následkem je pohyb velkých skupin zbídačených lidí Humanitární katastrofy – šíření přenosných nemocí

3. PŘÍRODNÍ KATASROFY Tří hlavní příčny: Kosmické (pád meteoritu) Geologické Klimatické

Zemětřesení pod hladinou moře, velmi rychle se šířící vlny PŘÍRODNÍ KATASTROFY ZEMETŘESENÍ: Vzniká na okraji litosférických desek Následkem srážek, podsouvání a tření Dochází k otřesům zemské kůry Tsunami Zemětřesení pod hladinou moře, velmi rychle se šířící vlny

PŘÍRODNÍ KATASTORY VULKANICKÁ ČINNOST: Doprovází zemětřesná pásma Lávové proudy Mračna popela Tření částeček sopečného popela rozptýleného v atmosféře způsobuje blesky a bouřky Přívalový déšť způsobuje bahnotoky = rychle se pohybující povodňové vlny bahna

PŘÍRODNÍ KATASTORY SESUVY: Po dlouhotrvajících deštích a při tání sněhu Rozbředlé masy hornin sjíždějí do údolí a ničí komunikace a sídla V ČR hrozí sesuvy v Beskydech a v labském údolí V horách sněhové i kamenné laviny

PŘÍRODNÍ KATASTORY POVODNĚ: V Evropě při jarních táních a po velkých deštích Stoletá voda = řeky se zvedají až 6 m nad svou úroveň

PŘÍRODNÍ KATASTORY SUCHA: Jedny z největších katastrof v historii lidstva Mnoho lidí hyne hladomorem a bídou

PŘÍRODNÍ KATASTORY BOUŘE, HURIKÁNY, TORNÁDA: Střední Evropa – vichřice a krupobití Karibská oblast – hurikány a tornáda

PŘÍRODNÍ KATASTROFY PŘÍKLADY PŘÍRODNÍCH KATASTROF: 1900 sucho Indie 1902 sopečný výbuch Martinique 1906 hurikán Honkong 1938 záplavy Čína 2011 zemětřesení a tsunami v Japonsku

Opakování: 1. Jaké katastrofy řadíme mezi technické? 2. Patří totalitní režimy mezi sociální katastrofy? ANO NE 3. Jaké hlavní příčiny mají přírodní katastrofy? 4. Co znamená „stoletá voda“? 5. Kdy hrozí sesuvy půdy?

Zdroj: MATĚJKA, Dobroslav, Radek MIKULÁŠ, Václav ZIEGLER a Václav CÍLEK. Přírodopis. 1. vyd. Praha: Scientia, 2000. ISBN 80-718-3204-9