Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0528.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Příjemce podpory – škola:
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
I haven´t seen your ID card.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: ICT ve výuce Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název ověřovaného materiálu: Digitální učební materiál pro výuku anglického jazyka VY_32_INOVACE_JAA_210 Ročník: 3. Vzdělávací obor:65 – 42 – M/01 Hotelnictví Předmět: Anglický jazyk Tematická oblast: Gramatika Téma:Modals Jméno autora:Ing. Zdeněk Brabec Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Výukový materiál slouží k seznámení, procvičování, upevnění znalostí specifického gramatického jevu a komunikativní dovednosti specifické slovní zásoby a frazeologie, doplněný o přiložený pracovní list, který žáci vypracovávají v hodině po shlédnutí prezentace.

Modals Modals in present and future.

Modal verbs such as CAN – MAY - MUST are frequently used in English. They are typical for present tenses I can swim but I can‘t dive. May I open the window? She may not come today. Must you go now? COULD is derived from CAN and it is used in a similar way in the present or it can be used for the past. Can I use your pen? – Could I borrow your pen? I could swim when I was 5. They couldn‘t help him to overcome his troubles. CAN‘T sometimes means negative certainty. You can‘t know her. She is new in the team.

CAN – MAY - MUST MAY – MIGHT are often used for permission or a lower level of certainty in the present or future. May I come a bit later? She may do it for us. I hope. He might study at university, he is not sure yet. MUST means a strong obligation of somebody‘s wish. I must be there before 6 pm. You must see me when you are back. We must try Pho, it is a fantastic Vietnamese soup. WARNING: CAN --- CAN NOT (CAN‘T, CANNOT) MAY – MAY NOT MUST - NEED NOT (NEEDN‘T) – You needn‘t go there with me. MUSTN‘T is similar to CAN‘T – Small kids mustn‘t use knives. MUST also means a positive certainty in present or near future. It must be John, nobody else has the key. She must be back before the meeting.

CAN – BE ABLE TO Not all situations allow us to use CAN / COULD For instance – in the future, present perfect, past perfect and so on. If you use TO BE ABLE TO instead of CAN in present, you sound more formal or official. I can do it. --- I am able to do it. I can‘t swim across the lake. I am not able to swim across the lake COULDN‘T has an identical meaning as WASN‘T / WEREN‘T ABLE TO. She couldn‘t come. – She wasn‘t able to come. I will be able to repair it during the next seven days. She has never been able to keep all her promises. Can you get there? – Are you able to get there?

MUST – HAVE TO Must is usually more personal HAVE TO sounds more official or formal and also means a kind of duty. I must go. - I have to be there before the train leaves. I the past*, future, present perfect and past perfect you must use HAVE TO HAVE TO – HAD TO – HAD TO NEGATIVE FORMS: DON‘T / DOESN‘T / DIDN‘T / WON‘T / WOULDN‘T+ HAVE TO HAVEN‘T / HASN‘T / HADN‘T + HAD TO QUESTION FORM DO / DOES / DID / WILL / WOULD + SUBJECT + HAVE TO HAVE / HAS / HAD + SUBJECT + HAD TO

Have to in examples: I have to get up early. She has to leave the country before her visa expires We had to sell the flat due to its bad technical condition. They did not have to accept our offer but they did. I will have to be at work till 8 due to the annual meeting. I‘ve just won the lottery. I will never have to work. We have never had to leave our positions without fighting. Do teachers have to be so strict? Does she have to copy all these documents? Did you have to say such cruel words? What time will you have to go? How often do you have to wash your hair? Have you ever had to tell a lie? Do you like having to get up early?

MAY – BE ALLOWED TO BE ALLOWED TO is often used in rules or instructions. Passengers are allowed to take only one piece of hand luggage on the board. Students are not allowed to smoke at school. We were allowed to use their water and food supplies. BE ALLOWED TO IS NEVER USED WITH IT – the target group is always identified or you is used instead. You are allowed to smoke here. Soldiers are not allowed to use toilets for officers.

WORKSHEET A short translation cannot do any harm: Umím mluvit čínsky. Uměl jsi jezdit na kole když ti bylo 5? Musíš tam chodit? Smím zavřít to okno, je tu průvan. Mohu si půjčit vaše pero? Nejsem schopen ti to říci. Nemohl si pomoci. Budeš schopen mě vyzvednout v práci? Musel jsi tam chodit? Musela to udělat? Budu muset navštívit zubaře. Ještě nikdy jsme nemuseli utíkat tak rychle. Cestujícím není dovoleno kouřit na palubě. Nesmíš tam chodit. Návštěvníkům není dovoleno sahat na vystavené předměty.

WORKSHEET Possible solution: I can speak Chinese. Could you ride a bike when you were 5? Must you go there? Do you have to go there? May I close the window, it is draughty here? May / Can / Could I borrow your pen? I am not able to tell you. I can‘t tell you. He could not help himself. He was not able to help himself. Can you / will you be able to – pick me up at work tomorrow? Did you have to go there? Did she have to do it? I will have to see my dentist. We have never had to run so quickly. Passengers are not allowed to smoke on the board. You mustn‘t go there. Visitors are not allowed to touch the exhibited objects.

REFERENCES AND SOURCES OF MATERIAL: References: MURPHY, Raymond. English grammar in use. Oxford: Oxford University Press, 1985, ISBN THOMSON, A.J.; MARTINET, A.V.. A Practical English grammar - fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 1996, ISBN 0 – – 4. PROCTER, Paul E. a kol. Longman Dictionary of Contemporary English. England: Longman Group UK Limited, 1992, ISBN SPENCER, David. Gateway B1+. England: Macmillan Publishers Limited, 2011, ISBN SOARS, Liz; SOARS, John. New Headway Intermediate Workbook - the third edition. Oxford: Oxford University Press, 2010, ISBN SOARS, Liz; SOARS, John. New Headway Intermediate Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2010, ISBN