Rozcvička Aritmetický průměr Úsudek a pamětní počítání Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Jak tvořit magické čtverce?
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Vzájemná poloha dvou kružnic
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Matematický žebřík – posloupnosti a řady Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Dělení lomených výrazů
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
KŮŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
První setkání Pravidla a zákony
Druhá mocnina a odmocnina
Rozcvička Urči typ funkce:
Pravidla pro počítání s mocninami
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Rozcvička Urči typ funkce:
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Rozcvička Aritmetický průměr
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rozklad mnohočlenů na součin
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL S PŘECHODEM
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

Rozcvička Aritmetický průměr Úsudek a pamětní počítání Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Připrav si proužek papíru Výsledky piš na svislý proužek a zvedni nad hlavu (piš dostatečně velkým písmem) Připrav si i zdůvodnění své odpovědi Po zkontrolování výsledku lístek založ tak, aby byl vidět VŽDY jen jeden výsledek 21 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nejdříve procvičíme číselné řady (posloupnosti) Každá řada vzniká podle nějakého pravidla Přijdeš na něj? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Doplň posloupnost čísel 1, 3, 4, 7, 11, 18,….. 29 Následující číslo je součtem dvou předchozích. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Doplň posloupnost čísel 1, 3, 4, 7, 11, 18,… , 5, 8, 11, 14, 17,…. 20 Také lze užít vzorce x Nové číslo vznikne přičtením čísla 3 k číslu předchozímu. Prvním x bude číslo 0 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Doplň posloupnost čísel 1, 3, 4, 7, 11, 18,… , 5, 8, 11, 14, 17,…. 20 x , 3, 6, 21, 129,…2712 Nové číslo je součin dvou předchozích zvětšený o 3. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Aritmetický průměr Počítej výhodně Bystrý úsudek práci urychlí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Urči aritmetický průměr čísel 15, 17, Jde o posloupnost tří čísel, není třeba nic počítat, aritmetickým průměrem je prostřední číslo. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Urči aritmetický průměr čísel 15, 17, 19 15, Není třeba počítat, průměrem dvou čísel je číslo ležící mezi nimi. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Urči aritmetický průměr čísel 15, 17, 19 15,17 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 105, 205, 305, 405, 505, 605, Není třeba dlouho počítat, využij zkušenosti z prvního příkladu Jde o posloupnost 7 čísel, zajímá nás to prostřední. Posloupnost sudého počtu čísel Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Urči aritmetický průměr čísel 15, 17, 19 15,17 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 105, 205, 305, 405, 505, 605, 2, 2, 2, 2, 3, 3, 3, 3 2, 2, 2, 2, 3, 3, 3, 3, 3, 3, , ,6 Jak budeme přemýšlet nyní? Bude stejný výsledek? = 26 26:10 = Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.