Mediální publika Zdroj:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pivní a vinné slavnosti 2014
Advertisements

Tisková konference při příležitosti uvedení avokádového oleje Avocadoil na český trh Kulinární studio Chefparade+ 16. říjen 2012.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Mediální školení „aneb jak se plánuje“ Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mediální produkt.
Vymezení a funkce volného času
Mediální komunikace ČD
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
funkce médií ve společnosti moc médií
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
semestrální práce z předmětu mab
Poznání publika může být motivováno různě:  Chování publika je užitečným nástrojem zpětné vazby a hodnocení vlastního výkonu.  Publikum je samo o sobě.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Nejčastěji poslouchané rozhlasové stanice podle věkových skupin Autor:
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Školení MMW Úvodní školení. Co je MMW a k čemu slouží? MMW neboli Markdata Media Workstation je nová softwarová aplikace speciálně navržená k analýze.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
 Naše poslání a hodnoty pomáhají lidem a firmám na celém světě, aby mohli plně rozvinout svůj potenciál. Považujeme jej za slib zákazníkům. Snažíme se.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Kraje a rozvoj podnikání Praha, 28. března RNDr. Miloš Vystrčil.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
MARKETINGOVÝ MIX.
Masmédia.
Mediální kampaň Petra Kafková Petr Chládek 1. Osnova produkt produkt fáze projektu fáze projektu statistika statistika náklady náklady zdroje zdroje vlastní.
Ústřední knihovna FSS MU Zprávám z médií a tisku na stopě!
Sociální sítě a sociální kapitál – úvod do problematiky 1
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
25let ZKUŠENOSTÍ Obsah Rozhlasový trh
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Mediální publika Zdroj:
Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost.
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Městská knihovna Sezemice Sezemice. Nejžádanější žánry v knihovně Romány historické Romance Detektivky Thrillery,horory, sci-fi Naučná literatura Dětská.
Cestou proměny 1. března 2011 Hradec Králové Individuální projekt odboru sociálních služeb a sociálního začleňování "Podpora transformace sociálních služeb"
Vliv bezdětnosti na osamělost seniorů v Evropě V mikro a makro souvislostech Nela Patschová Masarykova univerzita
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Mediální školení „aneb jak se plánuje“. Agenda V rámci prezentace se zaměříme na jednotlivé mediatypy zvlášť Datové výzkumy + a – jednolivých mediatypů.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
25 / 1 / 2011.
HISTORIE A TYPOLOGIE MÉDIÍ 3
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
Přehled reklamní kampaně letiště Chotěboř pro Otevřené Mistrovství ČR v letecké akrobacii 2017 a Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced.
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-11
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Komunikace.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Marketingová komunikace
Vymezení a funkce volného času
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Transkript prezentace:

Mediální publika Zdroj:

Jaká známe mediální publika? Publikum jakožto množinu jedinců účastnících se sledování (výsledků) nějaké činnosti můžeme rozlišovat podle několika os, např.: veřejné  soukromé občanské (politické)  spotřební rozptýlené  sdílející společný prostor iniciované sociálním kontextem  mediální produkcí

Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní

Jaká známe mediální publika? sociálně X mediálně konstruovaná lokalizovaná X globalizovaná vnitřní X úhrnná potenciální X zasažená platící X neplatící heavy viewers X light viewers X nonviewers elitní X masová X specializovaná X interaktivní speciální typ: provinilá publika (D. Radway 1984)

Jak se proměnila publika? 1)nadbytek informací (abundance) 2)individualizace výběru M a chování 3)interaktivita při užívání M a vznik nových kolektivit 4)internacionalizace příjmu a přenosu  roztříštěnější  spotřebnější  specializovanější  autonomnější (a pro výzkum neuchopitelnější) publika

zdroj:

Jsme aktivní, nebo pasivní recipienti médií? Aktivita má několik složek (Biocca 1988): 1)selektivita (častost volby a rozlišování) 2)utilitarismus (uspokojení vlastních potřeb) 3)intencionalita (záměrnost užívání M) 4)rezistence (ne/schopnost být nad věcí) 5)vtažení (osa capture detachment) Aktivní užívání médií = selektivní, motivované, soustředěné, plánované, odolné, reagující

zdroj: mediafort.wordpress. com

Jaká měříme mediální publika? share = podíl média/pořadu na sledovanosti / poslech. rating = procento těch, co sledovali daný pořad reach = procento těch, co sledovali danou stanici 3 min. ATS = průměrný čas denně strávený u média projekce = počet těch, co sledovali daný pořad meteoindex = index kvality počasí, od 0 do 99 prime time = hlavní vysílací čas, v TV čas mezi h GRP – gross rating point = součet sledovaností, například reklamního spotu

Poslechovost rádií v ČR zdroj: RadioProjekt, leden-červen 2014, poslech včera Rádio Impuls1 057 tis.2069 tis. Evropa Český rozhlas Radiožurnál Frekvence Hitrádio (Total + City) Rádio Blaník Regionální studia ČRo ČRo Dvojka Country Radio (total) Rádio Beat

Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2011 Srpen 2014 Poměr 14/08 Aha! Blesk Deník E HN Lidovky MFDNES Právo Sport Celkem 1, ,9

Průměrný prodaný náklad deníků v ČR zdroj: ABC ČR Titul Listopad 2009 Listopad 2008 Aha! Blesk Deník HN Lidovky MFDNES Právo Sport Celkem 1, ,

Průměrný prodaný náklad týdeníků v ČR zdroj: ABC ČR, srpen 2014 Rytmus života Nedělní blesk padá Pestrý svět Sedmička stoupá Blesk pro ženy TV Magazín Chvilka pro tebe Tina Reflex Týdeník televize padá

Průměrný prodaný náklad 14deníků zdroj: ABC ČR, srpen 2014 TV MAX TV mini TV Star TV expres stoupá TV Revue padá Epocha stoupá Žena a život TV Plus Napsáno životem

Průměrný prodaný náklad měsíčníků zdroj: ABC ČR, srpen 2014 Svět ženy POŠLI RECEPT! Svět ženy Blesk Vaše recepty padá Chvilka v kuchyni padá Receptář stoupá Marianne stoupá Moje zdraví padá Sluníčko stoupá Elle Chvilka pro luštění

Nejnavštěvovanější filmy roku 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Babovřesky Hobit: Šmakova dračí poušť Šmoulové Příběh kmotra Čtyřlístek ve službách krále Iron man Já, padouch Revival Křídla Vánoc Gravitace

Tržní podíl film. distributorů 2013 zdroj: Unie filmových distributorů Falcon30,4 % CinemArt19,4 % Warner Bros16,8 % Bontonfilm16,3 % Bioscop / AQS 7,8 % Aerofilms 2,0 % Hollywood 1,9 % Forum film 1,4 % 35 mm 1,0 % EEAP 0,7 %

Dynamika publik Kategorie důležité pro analýzu publik: soc. a kulturní okolnosti (soc. vrstva, zázemí…) dostupnost médií z hlediska času a prostoru (práce, spánek…) zvyky a pevné stereotypy (zahrada, sobotní úklid…) vkusy (do jisté míry je vkus funkcí naší sociální pozice) povědomí o alternativách (jiných médiích či způsobech vyžití) kontext příjmu (individuální x kolektivní, doma x venku, v soukromí x na veřejnosti)

Dynamika médií Kategorie důležité pro analýzu publik: zacílení na socio-demografické skupiny (časopis Old&Poor?) žánrové zaměření pořadu (žánr je předpokladem pro „cílovku“) míra a druh propagace (promo, self-promo, synergie vlastníka…) timing a scheduling (načasování a plánování pořadu / alba / knihy  model procesu vytváření publika a teorie očekávané hodnoty (Palmgren a Rayburn 1985: Individuum  Hledané požitky  Užití média  Dosažené požitky  Zpětná vazba  buď uspokojení z užívání, nebo surfing a změna média či produktu