VY_32_INOVACE_C3 – 13 Polotloušťka © Petr Špína 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videoanalýza kmitavého pohybu TRACKERem
Advertisements

Hloubka průniku pozitronů
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Měníme velikost trajektorie a měříme čas trajektorie s.
Rozpadový zákon Radioaktivní uhlík 11C se rozpadá s poločasem rozpadu T=20 minut. Jaká část radioaktivního uhlíku zůstane z původního množství po uplynutí.
Fyzika atomového obalu
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 18.
Kolik atomů 238U obsahuje 1 mg čistého uranu?
Rozpadový zákon Radioaktivní látka se se rozpadá tak, že po uplynutí času 3 dny zbyde 87% radioaktivního materiálu. Jaký je poločas rozpadu této látky?
Fy-kvarta Yveta Ančincová
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 14.
Jaderná fyzika a stavba hmoty
Zdravotnický asistent, první ročník Stavba atomu Radioaktivita Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník / Stavba.
Měření pomocí posuvného měřítka a zpracování chyb měření.
Jaderná energie Radioaktivita.
Způsoby vyjadřování složení směsí
RADIOAKTIVITA. Radioaktivitou nazýváme vlastnost některých atomových jader samovolně se štěpit a vysílat (vyzařovat) tak záření nebo částice a tím se.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 09.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
22. JADERNÁ FYZIKA.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Charakteristiky Dolet R
Pomůcky. pomůcky Příprava vzorku kyseliny Příprava roztoku kyseliny v benzínu poměru 1:2000. Určení počtu kapek v 1 cm3 roztoku. Příprava vzorku kyseliny.
Poločas rozpadu © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
1 Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_11 Tematická.
Vybrané kapitoly z fyziky se zaměřením na atomistiku a jadernou fyziku
Kolik atomů obsahuje 5 mg uhlíku 11C ?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
Pomocí kapkové metody BYRETA, KÁDINKY A VÁHY DESTILOVANÁ VODA A ETHANOL.
Měření pomocí Besselovy metody.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_346
Ionizující záření v medicíně
Molekula Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 11.
Studium závislosti koeficientu na jiných fyzikálních veličinách.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 17.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL A ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 20.
Vybrané kapitoly z fyziky Radiologická fyzika Milan Předota Ústav fyziky a biofyziky Přírodovědecká fakulta JU Branišovská 31 (ÚMBR),
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 16.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Roztoky a jejich složení
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 01.
7 Jaderná a částicová fyzika
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_83. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Periodická soustava prvků
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Radioaktivní záření, detekce a jeho vlastnosti
VY_32_INOVACE_85.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-03
VY_32_INOVACE_94.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Stavba atomového jádra
INTENZITA ELEKTRICKÉHO POLE.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_C3 – 13 Polotloušťka © Petr Špína 2012

Záření zachycování (rozptyl) v látce záleží na tloušťce vrstvy různá tloušťka u různých prvků Polotloušťka … zachytí ½ částic

Modelový případ: ? 10 20 30 40 cm

Polotloušťka λ1/2 = 10 cm 1 → ½ → ¼ → … Projde vždy polovina toho, co zbylo. rozpadová křivka

Zachycení částic a záření Kolik částic projde skrz λ polotlouštěk? N = N0 . (½) λ

d = 10 cm… 400 částic…. N0 d = 20 cm… 200 částic… N0 . (½)1 d = 30 cm… 100 částic … N0 . (½)2 d = 40 cm … 50 částic … N0 . (½)3 d = 50 cm … 25 částic … N0 . (½)4 Platí pro mnoho částic. Poslední částice – náhoda.

Kovová deska o síle 12 cm odstíní záření tak, že jeho intenzita klesne z hodnoty 4 W/m2 na 1 W/m2. Polotloušťka materiálu desky je:  a 6,0 cm 3,0 cm 1,5 cm 1,2 cm b  c dál d

Před zdí o síle 60 cm z materiálu s polotloušťkou λ½ = 20 cm byla naměřena aktivita 40,0 Bq. Za zdí byla naměřena zbytková aktivita:  a 20,0 Bq 13,3 Bq 10,0 Bq 5,0 Bq b  c dál d

V úkrytu za 40 cm silnou zdí byl laborant zasažen dávkou 3,0 mSv V úkrytu za 40 cm silnou zdí byl laborant zasažen dávkou 3,0 mSv. Jakou dávkou by byl zasažen bez ochrany stěny? Polotloušťka = 8 cm.  a 12 mSv 15 mSv 24 mSv 96 mSv b  c d

Zdroje: Mikulčák, J. a kol: Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy, SPN Praha 1982, ISBN 14-233-82 Halliday, D., Resnick, R., Walker, J.: Fyzika, část 5 VUTIUM Brno 2000, ISBN 80-214-1868-0