MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
ATOMY A MOLEKULY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ATOMY A MOLEKULY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Měření fyzikálních veličin
PRAVIDLA BINGO Fyzikální veličiny
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Převody jednotek času – 2. část
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co je těžší - kilogram železa, nebo kilogram polystyrenu? Jsou stejně těžké, ale kilogram polystyrenu má mnohem větší objem než kilogram železného závaží.

Při porovnávání, která ze tří látek je „těžší“, musíme porovnávat hmotnosti stejných objemů: hliník železo měď 1 cm 3 2,7 g 7,8 g 8,9 g Pak budeme říkat, že různé látky mají různou hustotu. Která z látek na obrázku výše má největší hustotu? Hustota dané látky je určena hmotností tělesa o objemu 1 cm 3 z této látky.

Hustota tělesa Fyzikální veličinu hustotu značíme  (řecké písmeno ró). Hustotu látky, ze které je zhotoveno nějaké těleso, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa dělíme jeho objemem: Hustota = hmotnost tělesa : objem tělesa hmotnost tělesa Hustota = objem tělesa Hlavní jednotkou je kilogram na krychlový metr, značka kg/m 3. Vedlejší jednotkou je gram na krychlový centimetr, značka g/cm 3. nebo

železo měď 1 cm 3 2,7 g 7,8 g 8,9 g hliník Zkuste tedy odpovědět na otázku – jaká je hustota látek: hustota hliníku je 2,7 g/cm 3 hustota mědi je 8,9 g/cm 3 hustota železa je 7,8 g/cm 3  železa = 7,8 g/cm 3 = kg/m 3  hliníku = 2,7 g/cm 3 = kg/m 3  mědi = 8,9 g/cm 3 = kg/m 3 Platí vztahy: 1 g/cm 3 = 1000 kg/m 3 a 1 kg/m 3 = 0,001 g/cm 3 Platí:

Otázky 1.Vysvětli, co znamená, že měď má hustotu 8,9 g/cm 3. 2.Jak vypočítáme hustotu látky, ze které je vyrobeno nějaké těleso? 3. Jak se nazývá hlavní jednotka hustoty látky? 4.Jaká je značka této jednotky? 5.Uveď aspoň 2 další vedlejší jednotky hustoty látky. 6.Podívejte se dozadu do učebnice, kde jsou uvedeny hustoty některých látek - jakou hustotu má nafta?

Použité obrázky – autor.