Význam vodních ploch Pří_263_Člověk a příroda_Význam vodních ploch Autor: Mgr. Pavla Martincová Škola: Základní škola Velehrad, Salašská 300, 687 07 Velehrad.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Př_151_Geologie_Činnost mořské vody
Advertisements

Autor: Mgr. Helena Uhříková
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Neživá příroda - vzduch
Savci – řád hlodavci (úvod)
Autor: Mgr. Pavla Martincová
Litva, Lotyšsko a Estonsko
Neživá příroda - vzduch
Chráněná území v České republice
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Magnetické vlastnosti látek
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Pří_229_Savci_Králík domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
SEVERNÍ AMERIKA -VODSTVO A PODNEBÍ
Autor: Mgr. Pavla Martincová
TÁNÍ – TUHNUTÍ FY_023_Změny skupenství látek_Tání - tuhnutí
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Ch_006_Chemické reakce_Skladné Autor: Vladimír Bělín Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
Španělsko a Portugalsko Autor: Mgr. Jana Kalandrová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
Pobaltské státy Z_122_Evropa_Pobaltské státy
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Autor: Mgr. Helena Nováková
Houby jedovaté Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Př_136_Geologie_Petrologie
TÁNÍ - TUHNUTÍ Autor: Mgr. Lenka Němcová Škola: Základní škola Velehrad, okres Uh. Hradiště, příspěvková organizace (Základní škola Velehrad, Salašská.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Přezimující živočichové
Autor: Mgr. Helena Uhříková
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Vlci Pří_087_Rozmanitost přírody_Vlci Autor: Mgr. Marie Boučková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Autor: Mgr. Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Autor: Mgr. Hana Krajčová
FY-072_Jaderná energie_Jaderná reakce
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
Smysly člověka (všeobecně)
Planety sluneční soustavy – Velké planety
VLIV TĚŽBY NEROSTŮ NA KRAJINU A ŽP
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Planety sluneční soustavy – Malé planety Pří_114_Rozmanitost přírody_Planety sluneční soustavy – Malé planety Autor: Mgr. Helena Koždoňová Škola: Základní.
PŮSOBENÍ VODY V PÍSKOVCÍCH
PŮSOBENÍ VODY V PÍSKOVCÍCH
Východní Evropa Z_134_Evropa_Východní Evropa
Pří_083_Rozmanitost přírody_Brouci Autor: Mgr. Marie Boučková
Savci – řád hlodavci (úvod) Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Savci – Riskni to! Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Východní Evropa Z_134_Evropa_Východní Evropa
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Jihovýchodní Evropa Z_131_Evropa_Jihovýchodní Evropa
Lesní plody Pří_040_Rozmanitost přírody_Lesní plody Autor: Mgr. Jana Koutná Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Pří_179_Rozmanitost přírody _ Srnec obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Británie a Irsko Autor: Mgr. Jana Kalandrová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu:
Horniny vyvřelé Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
KÁCENÍ TROPICKÉHO DEŠTNÉHO LESA
Pří_084_Rozmanitost přírody_ Pavouci Autor: Mgr. Marie Boučková
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
Ch_007_Chemické reakce_Rozkladné
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Transkript prezentace:

Význam vodních ploch Pří_263_Člověk a příroda_Význam vodních ploch Autor: Mgr. Pavla Martincová Škola: Základní škola Velehrad, Salašská 300, Velehrad Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Anotace:  Digitální učební materiál je určen k seznámení s významem vodních ploch.  Materiál rozvíjí a stručně vysvětluje základní probíranou látku podle ŠVP a názorně žáky poučí o významu vodních ploch.  Je určen pro předmět přírodověda 4. ročník.  Tento materiál vznikl jako doplňující materiál k učebnici: Člověk a jeho svět: přírodověda pro 4. ročník. Vydání druhé. Bratislavská 23d, Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., ISBN

Vodní plochy ve světě, v ČR Voda je nejvíce ve světě obsažena v mořích a oceánech. V ČR sice žádné moře nemáme, ale i tak zaujímáme ve světovém žebříčku rozlohy vodních ploch 81. místo s km 2 rybníků, řek, potoků, přehrad, vodních nádrží… Vzpomeneš si, jak se jmenuje nejbližší potok, řeka a rybník ve Tvém okolí? Jaderské moře Rybník Jordán v Táboře

Význam vodních ploch 1. zadržují vodu Znáš některou z přehrad ležících v ČR? Přehradní hráz Orlíku Luhačovická přehrada

Význam vodních ploch 2. zvlhčují půdu a ovzduší odpařování vody na rybníku Víš, ve kterém ročním období se nejvíce odpařuje voda? A proč?

Význam vodních ploch 3. v rybnících lidé chovají ryby Nejčastěji chovaná ryba u nás je kapr. Víte, kde máme největší chovnou stanici? Na Třeboňsku (Jižní Čechy). Největší rybník se nazývá Rožmberk.

Význam vodních ploch Víte, ve kterém ročním období se provádí výlov rybníku? Na podzim. Na Štědrý večer je kapr náš tradiční pokrm.

Význam vodních ploch 4. vodní rostliny slouží jako potrava pro (býložravé) živočichy a také jako zdroj vody pro ostatní živočichy Dokážeš jmenovat některé býložravé živočichy?

Význam vodních ploch 5. porosty (stromy, keře) slouží jako úkryt mnoha živočichů Které živočichy můžeš potkat u vody?

Význam vodních ploch 6. jsou místem odpočinku a rekreace lidí Máchovo jezero Bruslení na jezeře Které sporty spojené s vodou znáš?

POZOR! V letních měsících se na hladině vodních ploch může objevit tzv. vodní květ (sinice), který zabarvuje vodu do zelena. V takové vodě hygienici zakazují koupání.

POZOR! Lidé tento zákaz často nerespektují a dochází ke zdravotním problémům např. alergie, ekzémy.

Hádanka na konec Kdo je typickým pohádkovým obyvatelem rybníka?

Použité zdroje Soubor:Jordan Pond in Tabor CZ.JPG. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 03:18 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Letecké zábery ostrova Hvar.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 14:10 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Orlik-prehradni hraz.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 16:43 [cit ]. Dostupné z: prehradni_hraz.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Orlik- prehradni_hraz.jpg Soubor:Luhačovická přehrada 2.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 11:10 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Common carp.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 19:14 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Rožmberk.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 19:09 [cit ]. Dostupné z: Fil:Schwielowsee-Schilfrohrguertel-01.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 4. nov 2006, 22:47 [cit ]. Dostupné z:

Použité zdroje File:Beaver pho34.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 10:03, 13 July 2006 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Máchovo jezero.JPG. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 20:36 [cit ]. Dostupné z: File:Ice skating Presseggersee.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 22:34, 25 July 2008 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Mokřady.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 18:32 [cit ]. Dostupné z: File:Eczema-arms.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 19:32, 1 May 2007 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Nové Město nad Metují Peklo jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 20:31 [cit ]. Dostupné z: Soubor:Nové Město nad Metují Peklo jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 20:31 [cit ]. Dostupné z: Učebnice: Člověk a jeho svět: přírodověda pro 4. ročník. Vydání druhé. Bratislavská 23d, Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., ISBN Soubor: Rybolov Jesenice 0143.JPG. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, , 06:36 [cit ]. Dostupné z: