PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POHYB V GRAVITAČNÍM POLI
Advertisements

Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Základy informatiky část 13
Základy informatiky část 13
Soňa Korandová M-Tv, 3. Ročník
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zoner Callisto.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Mechanické vlastnosti kapalin Co už víme o kapalinách
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Geometrická podstata map
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
VY_32_INOVACE_FOTF11460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Mapa.
GRAVITAČNÍ POLE.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ
Tvorba výkresové dokumentace ve strojírenství v prostředí Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace, Husova 283 Autoři : KREUTZIGEROVÁ Olga, URBAN.
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Trasování lesních cest
5,6. hodina ZÁKLADY KRESLENÍ: Jednotky Modelový a výkresový prostor
Zeměpisná poloha.
VY_32_INOVACE_FOTF11360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vektorová grafika.
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
Tato prezentace byla vytvořena
Způsoby uložení grafické informace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Plán bytu Co je perspektiva, byla známa vždy?.
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Architektura tužkou a ve 3D
PORTRÉT EN FACE (ánfas)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Portrét - anfas Název školy
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Perspektivní zobrazení
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasifikace lineární perspektivy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zobrazování.
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
PERSPEKTIVA.
PERSPEKTIVA Lineární Křivočará Žabí, ptačí
Architektura tužkou a ve 3D
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Téma:Plošné obrazce; členění plochy Vypracoval: Mgr. Jan Ruml.
Kánon hlavy (3/4 pohled) Základní pravidla pro kresbu portrétu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Križko. Dostupné z.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
BA008 Deskriptivní geometrie
Pravidla pro zobrazování na výkresech
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Booleovské operace v prostoru
Obecné řešení jednoduchých úloh
Kánon hlavy (3/4 pohled) Základní pravidla pro kresbu portrétu
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ

PERSPEKTIVA Je to ZOBRAZENÍ prostoru a předmětů tak, JAK JE VIDÍ NAŠE OKO

PRAVIDLA PERSPEKTIVY vzdálené objekty vypadají menší vzdálenější objekty v řadě jsou blíž u sebe rovnoběžné linie se sbíhají, zužují  Maurice-Utrillo-xx-Suburban-Street-Scene

PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ Oblá tělesa jsou vlastně složena z mnoha kružnic. Sklopí-li se kružnice do vodorovné polohy, bude se jevit jako elipsa.

TVAR ELIPSY

ŠÍŘKA KRUŽNIC Ve výšce očí (na horizontu) kružnici vidíme jako úsečku. Čím více se kružnice od horizontu vzdalují (výš i níž), tím jsou širší.

Rozšiřování kružnic

STÍNOVÁNÍ Zaoblenost, plastičnost oblých předmětů vystihneme STÍNOVÁNÍM. Z osvětlené plochy do nejhlubšího stínu se přechází plynule.

STÍNOVÁNÍ Oblé předměty vybarvujeme vodorovně, mírně do oblouku. Zachytíme i stín, který vrhá horní hrana dovnitř nádoby.

Úkol: VÁZA SE SLUNEČNICEMI

Vincent Van Gogh SLUNEČNICE slunečnice gogh.jpe www. umeni.estranky.cz