AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají, sčítají a odčítají smíšená čísla. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaPorovnávání, zlomek, smíšené číslo. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum197 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlomky Smíšená čísla – porovnávání, sčítání a odčítání
Porovnávání smíšeného čísla úvahou > Obr. 1 © Václav Simandl
Zjištění smíšených čísel 1.Nejdříve porovnáváme celky. Pokud jsou celky shodné: 2. Porovnáme části celků (zlomky) = 1 1 > 11 > 1 2 4
Sčítání a odčítání smíšených čísel Smíšená čísla převedeme na zlomky a sečteme či odečteme
Další způsob Sečteme či odečteme celky a zvlášť části celků (zlomky) =
Příklady Porovnejte: = 2 3 < < Vypočítejte: =
Čerpáno Obr. 1. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.