Impresionismus - 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Advertisements

Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Claude Monet
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Hospodářské rostliny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
IMPRESIONISMUS.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Impresionismus Název školy
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Mocnina součinu, podílu a mocniny
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Impresionismus - 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Impresionismus - 8. ročník

Název: Impresionismus Anotace: Výkladová prezentace zaměřená naimpresionismus. Uvádí společensko-historické pozadí vzniku impresionismu, charakteristické rysy a jeho největší uplatnění, dále představuje projev impresionismu ve výtvarném umění, uvádí nejvýznamnější představitele – Édouard Manet, Claude Monet, Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Antonín Slavíček. Vypracoval: Mgr. Věra Sýkorová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost, Dějepis, Novověk Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování (Druh učebního materiálu: Prezentace) Ročník: 8. Datum vytvoření: 14.4.2012

Použitá literatura: www.zamky-hrady.cz www.wikipedia.org www.google.cz Literatura pro 2. ročník středních škol. DIDAKTIS 2009. VÁLKOVÁ, V.: Dějepis 8 pro základní školy – NOVOVĚK. Praha 2008. SOCHROVÁ, M.: Dějepis II. v kostce pro střední školy. Fragment. Čornej, P. a kol.: Dějepis 2 pro gymnázia a střední školy. Praha 2006. Vigué, J.: Mistři světového malířství.REBO PRODUCTIONS 2004.

Společensko-historické pozadí umění nové doby se zrodilo z roztržky člověka s hodnotami a názory, které uznávalo a kterým věřilo 19. století odmítání a popírání dosavadních hodnot odpor k tradicím odpor k oficiálnímu, na akademiích vyučovanému způsobu uměleckého vyjádření 19/20 století – dramatické změny vědy, techniky, výroby i způsobu života lidí pesimistická filozofie A. Schopenhauera, navázal F. Nietzsche psychoanalýza S. Freuda rostl počet dělníků v továrnách, urbanizace, industrializace feminismus emigrace z Evropy zej. do USA nacionalismus kolonialismus a imperialismus

Moderní umělecké směry konec 19. a počátek 20. století proti realismu snaha o nezávislost, svobodu, netradičnost převaha abstraktního umění důraz na formu, originalitu (individualismus), různorodost názorová odlišnost proudů http://www.google.cz/imgres?q=impresionismus&num=10&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=cboKaomA-40I3M:&imgrefurl=http://www.multiweb.cz/nazdarek/svetmalir.htm&docid=v8zq66DTRxCz5M&imgurl=http://www.multiweb.cz/nazdarek/gogh_arles.jpg&w=595&h=444&ei=QLYfUMPuJ-O80QXnsICABg&zoom=1&iact=hc&vpx=778&vpy=315&dur=141&hovh=194&hovw=260&tx=158&ty=100&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=117&tbnw=156&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:11,s:0,i:147

IMPRESIONISMUS (z fr. l´impression – dojem) http://www.google.cz/imgres?q=impresionismus&start=122&num=10&hl=cs&biw=1280&bih=766&addh=36&tbm=isch&tbnid=qMKX25bIcaTZdM:&imgrefurl=http://www.novinky.cz/kultura/179359-videnska-vystava-prinasi-novy-pohled-na-impresionismus.html&docid=zT5rbNEguOjOmM&imgurl=http://media.novinky.cz/372/183727-top_foto1-bgajq.jpg&w=600&h=338&ei=9LYfUIvhFeOW0QWluIGoCg&zoom=1&iact=hc&vpx=819&vpy=259&dur=9594&hovh=168&hovw=299&tx=102&ty=119&sig=104430009650744727929&page=5&tbnh=99&tbnw=175&ndsp=32&ved=1t:429,r:30,s:122,i:196 IMPRESIONISMUS (z fr. l´impression – dojem) umělecký směr poslední 1/3 19. století a počátku 20. století snažil se o vyjádření smyslových vjemů a subjektivních dojmů z pozorované skutečnosti projev: zejména v malířství, hudbě, literatuře http://www.google.cz/imgres?q=impresionismus&num=10&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=BvnIXDqtqWxcZM:&imgrefurl=http://meloveme.blog.cz/0707/francouzsky-impresionismus&docid=iiQLcYu2IrYpVM&imgurl=http://nd01.jxs.cz/198/957/a35140dc53_14295808_o2.jpg&w=515&h=464&ei=QLYfUMPuJ-O80QXnsICABg&zoom=1&iact=hc&vpx=646&vpy=171&dur=969&hovh=213&hovw=237&tx=100&ty=100&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=128&tbnw=147&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:3,s:0,i:122

Výstava Salon odmítnutých na protest proti odmítnutí oficiálním Salonem (1863 pořádaný Francouzskou královskou akademií) OFICIÁLNÍ UMĚNÍ = AKADEMICKÉ vyumělkované kompozice SALON ODMÍTNUTÝCH malíři se toulali se svými stojany ve volné přírodě, v prudké záplavě světla a barev slunečných dní Uznávaným vůdcem: ÉDOUARD MANET http://www.google.cz/imgres?q=edouard+manet&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=TpoWCZ0nsVN15M:&imgrefurl=http://www.artble.com/artists/edouard_manet&docid=97qpm_xkP3qcPM&imgurl=http://www.artble.com/imgs/7/c/7/65003/edouard_manet.jpg&w=307&h=420&ei=l7cfUOqxGuau0QXTxIHQCg&zoom=1&iact=hc&vpx=504&vpy=273&dur=907&hovh=263&hovw=192&tx=93&ty=157&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=126&tbnw=92&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:9,s:0,i:112

nastala skutečná bouře http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=4K-3pW8aZIhdmM:&imgrefurl=http://www.myartprints.cz/a/claude-monet.html&docid=Qn_LXdFA70G2IM&imgurl=http://www.myartprints.cz/kunst/claude_monet/self_portrait_beret_hi.jpg&w=450&h=531&ei=ILgfUNRzqcbRBf7XgOAG&zoom=1 1874 malíři své obrazy poprvé vystavili nastala skutečná bouře podle obrazu nejvysmívanějšího malíře CLAUDA MONETA „IMPRESE, VÝCHOD SLUNCE“ je označujeme impresionisté Imprese - východ slunce (původně se měl jmenovat Moře). Snaží se zaznamenat smyslové zážitky - snaží se vyslovit dojem a náladu. Na obraze je moře a nad ním východ slunce, které se odráží na vodní hladině. V pozadí jsou vidět stěžně od velkých lodí. http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=w2fWb-hdpdxZiM:&imgrefurl=http://quotewisdomendquote.blogspot.com/2011/03/claude-monet-quotes.html&docid=E1yvwKc1bo90JM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/-TAJglu1eC8U/TXkVFRCxKSI/AAAAAAAAAwA/Iye7bjHfxZs/s1600/claude_monet_sunrise.jpg&w=420&h=299&ei=ILgfUNRzqcbRBf7XgOAG&zoom=1

nechtěli zlobit, provokovat diváky chtěli co nejpřesněji, nejvěrněji mladí malíři nechtěli vytvořit nový umělecký směr nechtěli zlobit, provokovat diváky chtěli co nejpřesněji, nejvěrněji zachytit to, co viděli soustředili se na prchavé světelné a barevné dojmy (odmítali černou, nové umístění barev na paletě, rychlé, lehké krátké tahy štětce, navzájem oddělené) původně hanlivé označení „impresionisté“ přijali časem za vlastní http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=NB04TfiPKEzdkM:&imgrefurl=http://hoocher.com/Claude_Monet/Claude_Monet.htm&docid=e9UA17y4ws8EdM&imgurl=http://hoocher.com/Claude_Monet/Monet_The_Red_Boats_Argenteuil.jpg&w=550&h=481&ei=ILgfUNRzqcbRBf7XgOAG&zoom=1&iact=hc&vpx=993&vpy=437&dur=5281&hovh=210&hovw=240&tx=132&ty=147&sig=104430009650744727929&page=2&tbnh=143&tbnw=176&start=28&ndsp=30&ved=1t:429,r:11,s:28,i:234

Claude Monet (1840 – 1926) obrazové cykly – námět je zachycen v různé denní či roční době zachyceny účinky světla a stínu, vzduchu na barvy týchž předmětů (topoly, lekníny katedrály) http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=aOmSCw8T9SYB1M:&imgrefurl=http://www.artchiv.info/GALERIE/MALIR/10001--Claude-Monet.html&docid=nTfpfUoUAXM-LM&imgurl=http://www.artchiv.info/obrazy/10983--Claude-Monet--La-Promenade-TH.jpg&w=324&h=413&ei=ILgfUNRzqcbRBf7XgOAG&zoom=1&iact=hc&vpx=612&vpy=37&dur=1265&hovh=254&hovw=199&tx=138&ty=132&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=129&tbnw=119&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:3,s:0,i:119 Železniční most v Argenteuil La Promenade

Snídaně v trávě Zátoka s lekníny a japonským mostem La Grenouillére http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet+sn%C3%ADdan%C4%9B+v+tr%C3%A1v%C4%9B&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=4cpjqiNFUPXw0M:&imgrefurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/malba-snidane-v-trave-od-claude-monet/0052683496/&docid=0JjX7n7jX7MnJM&imgurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/malba-quot-snidane-v-trave-quot-od-claude-monet/profimedia-0052683496.jpg&w=635&h=480&ei=z7sfUKT-IIeW0QWIk4HYBg&zoom=1&iact=hc&vpx=437&vpy=436&dur=4172&hovh=195&hovw=258&tx=140&ty=104&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=130&tbnw=186&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:15,s:0,i:117 http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet+sn%C3%ADdan%C4%9B+v+tr%C3%A1v%C4%9B&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=BY9dW852n3cI1M:&imgrefurl=http://www.odaha.com/claude-monet&docid=Bodj4R-s_GqHoM&imgurl=http://www.odaha.com/sites/default/files/claude-monet.jpg&w=170&h=239&ei=z7sfUKT-IIeW0QWIk4HYBg&zoom=1 http://www.google.cz/imgres?q=claude+monet&start=88&hl=cs&sa=X&biw=1280&bih=766&addh=36&tbm=isch&tbnid=ym2Tr86VfJzqyM:&imgrefurl=http://www.shafe.co.uk/art/Claude_Monet-_-Bathing_at_La_Grenouill%25C3%25A8re--_1869-_oil_on_canvas.asp&docid=CtsQx8ZMB8TalM&imgurl=http://www.shafe.co.uk/crystal/images/lshafe/Monet_Le_Grenoillere_1869.jpg&w=705&h=525&ei=N7sfUNDfD8qs0QXCmYHIDg&zoom=1

Édouard Manet (1832 – 1883) Piják absintu Snídaně v trávě http://www.google.cz/imgres?q=manet&start=198&hl=cs&biw=1280&bih=766&addh=36&tbm=isch&tbnid=-5_cgYxBnug0tM:&imgrefurl=http://turnofthecentury.tumblr.com/post/2895594819&docid=hk0jPtwzI6tb6M&imgurl=http://25.media.tumblr.com/tumblr_lfhp6qS0x11qzn0deo1_500.jpg&w=500&h=689&ei=qL0fUO-1PNOa0QXvj4DgDA&zoom=1&iact=hc&vpx=405&vpy=36&dur=219&hovh=264&hovw=191&tx=62&ty=168&sig=104430009650744727929&page=7&tbnh=158&tbnw=115&ndsp=33&ved=1t:429,r:27,s:198,i:91 Édouard Manet (1832 – 1883) novátorem ve výběru námětu a ve způsobu jeho zpracování (spojení reality s živou, citlivou imaginací) novátorem i v technice (použití krátkých, přímých tahů štětce) odmítal byl vůdčí osobností impresionistů Piják absintu http://www.google.cz/imgres?q=manet&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=XsOyFK6m6H6rDM:&imgrefurl=http://www.artchiv.info/GALERIE/MALIR/10031--Edouard-Manet.html&docid=MitJJZvC8soTBM&imgurl=http://www.artchiv.info/obrazy/10549--Edouard-Manet--Snidane-v-trave-TH.jpg&w=415&h=321&ei=3bwfUKjIAqes0QWMn4H4BA&zoom=1&iact=hc&vpx=582&vpy=176&dur=3734&hovh=197&hovw=255&tx=133&ty=115&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=122&tbnw=151&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:4,s:0,i:148 http://www.google.cz/imgres?q=manet&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=uQ-uzbnAcLXftM:&imgrefurl=http://www.divosi.xf.cz/manet.html&docid=EdRZOzSjwi6_YM&imgurl=http://www.divosi.xf.cz/manet-pijak_v_absintu.jpg&w=877&h=1509&ei=3bwfUKjIAqes0QWMn4H4BA&zoom=1&iact=hc&vpx=616&vpy=189&dur=578&hovh=295&hovw=171&tx=88&ty=155&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=123&tbnw=69&start=0&ndsp=31&ved=1t:429,r:26,s:0,i:217 Snídaně v trávě

Vincent van Gogh (1853 – 1890) Slunečnice Portrét doktora Gacheta výrazné tahy štětce, čisté svítící barvy, zvl. zářivě žlutá nebo tajemně modrá nadsázka, obraz nitra člověka http://www.google.cz/imgres?q=vincent+van+gogh&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=IcnNfbBGcJgtaM:&imgrefurl=http://www.allposters.cz/-sp/Dr-Paul-Gachet-c-1890-Plakaty_i1780848_.htm&docid=TCBRQOoUHznpTM&imgurl=http://cache2.allpostersimages.com/p/LRG/16/1677/OW11D00Z/plakaty/van-gogh-vincent-dr-paul-gachet-c-1890.jpg&w=373&h=450&ei=N74fUOjQOsb80QXqjoDQCg&zoom=1&iact=hc&vpx=1029&vpy=304&dur=4516&hovh=247&hovw=204&tx=136&ty=157&sig=104430009650744727929&page=2&tbnh=134&tbnw=111&start=32&ndsp=35&ved=1t:429,r:13,s:32,i:226 Slunečnice Portrét doktora Gacheta http://www.google.cz/imgres?q=vincent+van+gogh&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=C2nFcYsqKORs1M:&imgrefurl=http://www.myartprints.cz/a/vincent-van-gogh.html&docid=hX9tTOAG2lbTYM&imgurl=http://www.myartprints.cz/kunst/vincent_van_gogh/self_portrait_7155002.jpg&w=426&h=500&ei=N74fUOjQOsb80QXqjoDQCg&zoom=1

Cesta s cypřišem a hvězdou Jedlíci brambor Cesta s cypřišem a hvězdou http://www.google.cz/imgres?q=vincent+van+gogh&start=198&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=bAj7LCFwFZKixM:&imgrefurl=http://www.michaelarnoldart.com/vanGogh.htm&docid=AGZA_mSEbvZL6M&imgurl=http://www.michaelarnoldart.com/The%252520Potato%252520Eaters.jpg&w=457&h=350&ei=7sEfUJkN5KrRBYWugeAO&zoom=1 http://www.google.cz/imgres?q=vincent+van+gogh&hl=cs&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=67uWzTsY1waQaM:&imgrefurl=http://arttattler.com/archivevangogh.html&docid=WaDxm-13E5pX1M&imgurl=http://arttattler.com/Images/NorthAmerica/NewYork/MoMA/Van%252520Gogh/Country-Road.jpg&w=600&h=760&ei=N74fUOjQOsb80QXqjoDQCg&zoom=1&iact=hc&vpx=1034&vpy=277&dur=3390&hovh=253&hovw=199&tx=116&ty=166&sig=104430009650744727929&page=3&tbnh=135&tbnw=113&start=67&ndsp=32&ved=1t:429,r:11,s:67,i:331

Paul Gauguin (1848 – 1903) Dobrý den, pane Gauguine Barbarské příběhy obrazy z tichomořských ostrovů obrazy ze života obyčejných bretaňských lidí krajiny http://www.google.cz/imgres?q=paul+gauguin&um=1&hl=cs&rlz=1T4ADBS_enCZ259CZ263&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=5DH-Da3fRZHzcM:&imgrefurl=http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/gauguin/&docid=y9yIhC_zz5-iNM&imgurl=http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/gauguin/gauguin.portrait-artiste.jpg&w=850&h=1014&ei=2M0fULblIqmA0AXfs4HYAw&zoom=1&iact=hc&vpx=169&vpy=401&dur=235&hovh=245&hovw=206&tx=93&ty=104&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=135&tbnw=107&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:13,s:0,i:111 Dobrý den, pane Gauguine http://www.google.cz/imgres?q=paul+gauguin&start=94&um=1&hl=cs&rlz=1T4ADBS_enCZ259CZ263&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=LgYVT8Ew4FUbLM:&imgrefurl=http://www.artclon.com/artist/paul-gauguin/5491_3.html&docid=Kk7W_e2HflJuZM&imgurl=http://www.artclon.com/OtherFile/Paul-Gauguin-XX-Contes-Barbares-(aka-Primitive-Tales)-1902.jpg&w=500&h=739&ei=w84fULY9qYvQBaLygNgI&zoom=1&iact=hc&vpx=643&vpy=219&dur=953&hovh=273&hovw=185&tx=90&ty=150&sig=104430009650744727929&page=4&tbnh=137&tbnw=89&ndsp=34&ved=1t:429,r:3,s:94,i:15 http://www.google.cz/imgres?q=paul+gauguin&start=227&um=1&hl=cs&rlz=1T4ADBS_enCZ259CZ263&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=FhtXdn6XnO6iFM:&imgrefurl=http://www.topofart.com/artists/Paul_Gauguin/painting/3038/Bonjour_Monsieur_Gauguin.php&docid=zx04Ke2_5zH8uM&imgurl=http://www.topofart.com/images/artists/Paul_Gauguin/paintings/gauguin049.jpg&w=463&h=586&ei=Ts8fUIOxCZOZ0QXAqoCADw&zoom=1&iact=hc&vpx=175&vpy=394&dur=875&hovh=253&hovw=199&tx=74&ty=168&sig=104430009650744727929&page=8&tbnh=142&tbnw=112&ndsp=35&ved=1t:429,r:7,s:227,i:136 Barbarské příběhy

Antonín Slavíček (1870 – 1910) pak v popředí exprese náladové krajiny pak v popředí exprese http://www.google.cz/imgres?q=anton%C3%ADn+slav%C3%AD%C4%8Dek+u+n%C3%A1s+v+kameni%C4%8Dk%C3%A1ch&um=1&hl=cs&rlz=1T4ADBS_enCZ259CZ263&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=af2gsSIzmYFz_M:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Kameni%25C4%258Dky&docid=kXus-z6MoS-jIM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Antonin_Slavicek_-_U_nas_v_Kamenickach_(1904).jpg/254px-Antonin_Slavicek_-_U_nas_v_Kamenickach_(1904).jpg&w=254&h=215&ei=y88fUIyhJuWa0QWn1IG4Cg&zoom=1&iact=hc&vpx=357&vpy=156&dur=1375&hovh=172&hovw=203&tx=93&ty=95&sig=104430009650744727929&page=1&tbnh=129&tbnw=152&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0,i:73 http://www.google.cz/imgres?q=anton%C3%ADn+slav%C3%AD%C4%8Dek+u+n%C3%A1s+v+kameni%C4%8Dk%C3%A1ch&um=1&hl=cs&rlz=1T4ADBS_enCZ259CZ263&biw=1280&bih=766&tbm=isch&tbnid=FRwrH-7RNZbkRM:&imgrefurl=http://casopis.scena.cz/index.php%3Fo%3D4%26r%3D4%26c%3D11279&docid=8-9bLE3GqyVPIM&imgurl=http://casopis.scena.cz/fota/db/cas4r419633.jpg&w=690&h=949&ei=y88fUIyhJuWa0QWn1IG4Cg&zoom=1 U nás v Kameničkách

Téma: Impresionismus - 8. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 www.obrazky.cz Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)