2012 Marek Vácha. Molekulární genetika John SulstonCraig Venter  „Z domova jsem si odnesl myšlenku, že se věci nedělají kvůli penězům. Zač by stál lidský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Advertisements

Semantic Translation Polysemy, meaning change and multiple interpretations. Final Presentation.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Revision test Relative clauses.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo nám. 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Michael Jackson Od Andrea Crkvová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Causal Clauses – Věty příčinné Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_103 ZŠ Jenišovice.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Punishment Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-14 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 03 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_13_London (13) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_3_London (3) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
CZECH BANK HOLIDAYS MAY, JULY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Angličtina: Martin Luther King
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Angličtina: Thomas Jefferson
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Autor: Mgr. Helena Blechová
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Autor: Mgr. Kateřina Suková
LONDON´S BURNING - práce s textem
Possessive adjectives
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

2012 Marek Vácha

Molekulární genetika John SulstonCraig Venter  „Z domova jsem si odnesl myšlenku, že se věci nedělají kvůli penězům. Zač by stál lidský život, kdybychom se v něm nepokusili objevit něco nového?“  sekvenování genomů pro komerční zisk je "totally immoral and disgusting".  "Speed matters - discovery can´t wait!"  Věda je forma podnikání  Informace je třeba proměnit na peníze  snaha o patentování genů člověka za účelem zisku peněz z patentů

Lékařství Žijící dárci  V Indii je rozšířená a zavedená praxe koupě a prodeje ledvin, kůže a dokonce očí od zdravých dárců - za ledvinu je možno obdržet až rupií, přibližně $ 1 200, což je pro chudé ekvivalentem životních úspor. Bohatí pacienti z celého svět tak přijíždějí do Indie za účelem koupě orgánů.  Ještě před tím, než byl Hong Kong připojen k Číně, publikovala čínská vláda reklamy v honkongských denících. Reklamy nabízely transplantaci ledviny za fixní cenu (od nespecifikovaných dárců), operace a letenka v ceně.  (Kass, R.L., (2002) Life, Liberty and the Defense of Dignity. Encounter Books. New York, London. p. 179)

Lékařství Žijící dárci  vzhledem k žijícím dárcům je zde presumpce proti sebe-mrzačení, a to i v případě, že dárci z operace vzejde (finanční) propěch.  "chirurgové jen neradi řezají do zdravého těla, pokud to není za účelem prospěchu tohoto těla.  Ve výsledku většina chirurgů nechce provádět transplantace ledvin od nepříbuzných žijících dárců."  (Kass, R.L., (2002) Life, Liberty and the Defense of Dignity. Encounter Books. New York, London. p. 179)

Twenty medics, who treated protesters during the uprising, have been jailed for up to 15 years each.

Bahrain, 2011  Twenty Bahraini medics who treated activists wounded during anti-government protests were jailed for between five and 15 years in sentences that were immediately denounced by medical bodies and human rights groups around the world.  Thirteen of the doctors and nurses received sentences of 15 years in prison, while another seven received terms of five to 10 years.  All of the accused were charged with committing crimes against the state, during an uprising they insist was peaceful and popularly inspired. 

During the unrest, medical staff in Bahrain repeatedly said they were under professional duty to treat all casualties and strongly rejected claims by authorities that helping anti- government protesters was akin to supporting their cause.

Zaměstnanci Do stávky nemohou jít vojáci policisté "Dobrý zaměstnanec" pracuje pro zájmy zaměstnavatele a přijímá jeho etická stanoviska, zejména pokud slouží korporaci nebo vládě (viz "koho chleba jíš..")

Dr. Ibrahim Othman "The Doctor of Revolution"  zabit 12. prosince 2011  26 let

Syria's underground doctor  Dr. Ibrahim Othman, 26, was a founder of the Damascus Doctors, a network of doctors that secretly treats wounded protesters who are afraid to go to government-run hospitals.  In July, he showed CNN a secret treatment center where he works, a tiny room with basic equipment and supplies.  "It's illegal, but this is the only way to treat injured demonstrators," he said.  He knew he was putting his life on the line.  "Yeah, I know that, but the demonstrators, they are risking their life too, so we have to help them," he said. There was little the Damascus Doctors could do for many of the wounded, he conceded.  "We spend all of our life to help people, and it's so hurtful to see people dying. And we cannot do anything," he said.  obit/index.html?eref=mrss_igoogle_cnn obit/index.html?eref=mrss_igoogle_cnn

A man of peace, Dr Ibrahim Nahel Othman had, through his courage and action in coordinating Damascus Doctors, achieved unanimous recognition and respect, particularly for his constant commitment to treating the injured without discrimination. Embassy of France in Washington

Lékař Korporace (vedení nemocnice, pojišťovny, stát, etc.) Lékař (zaměstnanec) Pacient "Hippokratovské časy" Dnes

Lékař vs. Zaměstnanec pokud lékař vnímá sám sebe toliko jako zaměstnance, pak právo na stávku určitě má odpovědnost za pacienta nese korporace (pojišťovna, nemocnice, stát etc.)

Lékař vs. Zaměstnanec právo na stávku Zisky  větší platy Ztráty  ohrožení života pacienta (náš exodus, váš exitus)  politické následky (ztráta prestiže profese)  z lékaře se stává zaměstnanec

A job is a job; medicine is a life. (A. Tauber) právo na stávku u lékařů vychází z otázky "Kdo jsem?" ti, kdo odmítli právo na stávku mohou zaplatit vysokou osobní cenu, mohou být považováni za idealisty...možná je ale v našem světě tak málo ideálů a idealismu... že by bylo škoda tuto bitvu prohrát (podle A. Taubera)

The Doctor, 1891, Luke Fildes