Vietnam – 3.generace asijských tygrů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základy hospodářství Beneluxu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zelená revoluce Název školy
Národy světa Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Periferní oblasti V Asie
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Severní Afrika Název školy
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Dekolonizace Afriky Název školy
Korejský poloostrov – světové ohnisko napětí
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
Organizační struktura kraje
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Vývoj administrativního členění čr
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Test číselné soustavy Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Světové obyvatelstvo 2 Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Au restaurant Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Magasins Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Lidské rasy 1 Název školy
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Č Í N A Asijské regiony VY_32_INOVACE_19_35
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vzdělávací materiál: Obyvatelstvo Ameriky Operační systém:
ČÍNA.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Keramika období laténského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Vietnam – 3.generace asijských tygrů Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Vietnam – 3.generace asijských tygrů Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_07 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 20.11.2012 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia www.zlinskedumy.cz

Hlavní historické události 20. stol Hlavní historické události 20.stol. (uvádím je pro ilustraci a pochopení) Dříve kolonie? Francie – tzv… Francouzská Indočína Po osamostatnění následovala? Vietnamská válka v rámci tzv.? Studené války, takže boj mezi? USA a SSSR velmi drsná a krutá válka – následky dodnes Jak skončila? Vítězství komunistů a velmi frustrující porážka USA. Od 90.let nastává pomalá demokratizace společnosti spojená s hospodářským rozvojem podobným Číně.

Následky války Znáš nějaký film o této válce? Forrest Gump, ale nejrealističtější je Četa. Desítky tisíc zmrzačených lidí. Zničené životní prostředí díky užívání chemikálií a hlavně defoliantů – co to je? K odstranění zeleně k sledování pohybu partyzánů z letadel.

Defolianty Obr. 1 Obr. 2

Agent Orange dnes Obr. 3

Současný Vietnam Tato země zažívá obrovský ekonomický vzestup jako nově industrializovaná země 3.generace: Objasni tento termín: Příchod zahraničních investorů, levná a schopná pracovní síla, relativní bezpečnost a pořádek. Obrovské investice převážně ze státu? paradoxně USA. neskutečná modernizace, ale pod socialistickým vedením cenzura internetu a nesvoboda Nárůst cestovního ruchu. Které země? Téměř nejvíce USA – proč? návrat veteránů + pozůstalí. Další důležitý důvod cestovního ruchu…. je tu bezpečno.

Zátoka Ha long Obr. 4

Obr 6. Obr. 5

Současný Vietnam a ČR Proč je u nás tak zastoupena vietnamská komunita? V rámci socialistického(komunistického) bloku zde byli pozváni jako pracovní síla v továrnách – naše ekonomika byla silně zaměřena na průmysl a chyběla pracovní síla v továrnách + zde šli studovat na VŠ. Po r. 1989 zde značné množství zůstalo a přizpůsobili se – velmi schopní. příchod vietnamských bank na náš trh Kolik je zde Vietnamců? Asi 100 000, zatím jsou vedeni jako komunita, ale chtějí se stát národnostní menšinou. Jaké by bylo jejich pořadí v ČR? 3. největší, po Ukrajincích a Slovácích Dle údajů ministerstva financí 2010 odvedli na daních 680mil.korun. Pro nás důležitá brána do JV Asie + důležitý obchodní partner.

Citace DUCLOS, Alexis. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Two_Vietnameses_pose_in_front_of_the_billboard.jpg GRIGSBY, Brian K.. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Defoliation_agent_spraying.jpg DUCLOS, Alexis. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:A_vietnamese_Professor_is_pictured_with_a_group_of_handicapped_children.jpg MACRIDER. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ha_Long_Bay_with_boats.jpg IOSTREAM01. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Keangnam4.jpg GENGHISKHANVIET. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:SaigonPort1.JPG