„plyne peníz po penízku“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Liška a ježek - bajka A Fox swimming across a rapid river was carried by the force of the current into a very deep ravine, where he lay for a long time.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK444 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350,
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Martin Luther King
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
GE - Vyšší kvalita výuky
Angličtina: Thomas Jefferson
Telephoning and Texting
What do you have to think about when planning something?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Prepositions + at home AUTOR: Miroslava Jarkulišová
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
At home – my flat, my house
Digitální učební materiál
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15 _FAIRY TALES Mgr. Libuše Stonawská
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
:30 Replies to Complaints 1 V– 2nd semester.
Revison of the 2nd semester
LONDON´S BURNING - práce s textem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

„plyne peníz po penízku“ Aliterace „plyne peníz po penízku“

Aliterace stylistická figura, založená na opakování hlásky či skupiny hlásek na začátku slova možné zahrnutí nebo vynechání předložek používá se především v rámci poezie, prózy, v moderní době je oblíbena v reklamě či názvech knih podporuje eufonii, využívá se jako mnemotechnická pomůcka

Konkrétní použití aliterace - poezie – aliterační verš stylistická ozdoba za romantismu nevyužívá rým starogermánské jazyky – nejstarší germánské literatury (staroanglická a staronorská), keltské jazyky, a další staroanglická poezie – přízvučné slabiky, aliterující slova (Beowulf, Tolkien)

Konkrétní použití aliterace - poezie – aliterační verš Stará norština – dva druhy - Fornyrðislag - mytologické písně - Ljóðaháttr – hrdinské písně Verš s vnitřním rýmem – opakování slabiky - Dróttkvætt – vznešená poezie - Hrynhenda – náboženská poezie Islandská poezie – používání dodnes

Použití aliterace v próze Názvy postav (Ufňukaná Uršula) Tituly knih – např. Řada nešťastných náhod – série dětských knih (The Bad Beginning, The Reptile Room, The Wide Window, The Miserable Mill, The Austere Academy, The Vile Village, The Hostile Hospital, The Slippery Slope…)

Moderní použití aliterace tituly zpráv, názvy podniků, literární tituly, reklama, módní slova, a dětské říkanky Coca-Cola, Mickey Mouse, Big Ben, Big Bang, Baby boom, Final Four, Donald Duck, King Kong, Woody Woodpecker…

Zdeněk Kňučík Navrátil (a Vlasta Redl) - Hoří Hoří! Hoří; Hoří Horní Heršpická Hospoda Hrbatý Hrozen. Hostinský Hrubeš Hýká Hrůzou. Honí Hasiče, Hubuje, Hořekuje, Huláká. Haste, Honem, Hybaj, „Hlemýždi“. Hasiči „Houby“ Hasí. Hledají Hlavní Hydrant. Hoří Hnojiště, Holubník, Huspenina, Hudebníkům Housle, Harfy, Harmonika, Hašiš. Hoří Husitské Halapartny, Hoří Historické Hebrejské Hieroglyfy, Hoří Hektolitry Handlovaného Henesí. Hoří Hrubešova Hnědá Honda. Hoří Hasiči Horečně Hledaný Hlavní Hydrant... Hospoda Hořela Hodinu. Hotovo. Hirošima Hadr. Hořeniště Halí Hustá Hmla. Hostinský Hrubeš Hloubí Hroby. Hyeny Hodují.

Anafora stylistická figura, založená na opakování shodného slova nebo skupiny slov na začátku za sebou jdoucích veršů nebo vět opak epifory využívá se v poezii, próze a v řečnictví

Použití Poezie - Bezručovy verše Sto roků v šachtě žil. Sto roků kopal jsem uhlí. - Kipling – Když (If) If you can dream--and not make dreams your master, If you can think--and not make thoughts your aim; If you can meet with Triumph and Disaster And treat those two impostors just the same; Próza – jednotlivé pasáže u Charlese Dickense

Použití v řečnictví jako působivý prostředek ke spojení a zdůraznění myšlenek např. projev Martina Luthera Kinga - „I have a dream“ "I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: 'We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal.'" "I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character." „I have a dream today.“

Příklady z latiny MALO MALO MALO MALO – jedno slovo čtyři významy Raději jsem na jabloni, než neposlušný kluk v neštěstí. Malo: I would rather be Malo: In an apple tree Malo: Than a naughty boy Malo: In adversity malo, malle, malui – raději chtít, r. volit, dávat přednost malus, mali f – jabloň malus mala malum – zlý, špatný, neslušný, zhoubný, malum mali n – zlo, špatnost, neštěstí, nehoda IN MARI MERI MIRI MORI MVRI PLACET – hra se slovy Potěší myš,  pokud zemře v moři podivuhodného vína.  VENI, VIDI, VICI