Tělesa Užití goniometrických funkcí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy těles Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Jehlan povrch a objem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta užití v prostoru
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pythagorova věta v prostoru
Jehlan – povrch, objem, výpočty
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KAG/MDIM7 Tereza Řezáčová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
T Ě L E S A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Prezentace – Matematika
Digitální učební materiál
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Objem a povrch těles.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa – trojboký hranol
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Využití goniometrických funkcí
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Matematika Komolý jehlan
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
Transkript prezentace:

Tělesa Užití goniometrických funkcí * 16. 7. 1996 Tělesa Užití goniometrických funkcí Matematika – 9. ročník *

Tělesa Užití goniometrických funkcí - 1 V Pravidelný čtyřboký jehlan má délku podstavné hrany 48 mm a velikost úhlu sevřeného jeho stěnovou výškou a rovinou podstavy je 70°. Vypočítej objem a povrch tohoto jehlanu. vs v a = 48 mm 𝒕𝒈𝜶= 𝒗 𝒂 𝟐 𝑺= 𝑺 𝒑 + 𝑺 𝒑𝒍 C a = 70° 𝑺= 𝒂 𝟐 +𝟐∙𝒂∙ 𝒗 𝒔 D 𝒗= 𝒂 𝟐 ∙𝒕𝒈𝜶 S = … mm2 𝑺= 𝟒𝟖 𝟐 +𝟐∙𝟒𝟖∙𝟕𝟎,𝟐 a P S V = … mm3 𝒗= 𝟒𝟖 𝟐 ∙𝒕𝒈𝟕𝟎° 𝑺=𝟐 𝟑𝟎𝟒+𝟔𝟕𝟑𝟗,𝟐 a 𝑽= 𝑺 𝒑 ∙𝒗 𝟑 𝑺=𝟗𝟎𝟒𝟑,𝟐 a B 𝒗=𝟐𝟒∙𝟐,𝟕𝟒𝟕 𝟓 A 𝑺=𝟗𝟎𝟒𝟑,𝟐 𝒎𝒎 𝟐 𝒔𝒊𝒏𝜶= 𝒗 𝒗 𝒔 𝑽= 𝒂 𝟐 ∙𝒗 𝟑 𝒗=𝟔𝟓,𝟗𝟒 𝒗=𝟔𝟔 𝒎𝒎 𝒗 𝒔 = 𝒗 𝒔𝒊𝒏𝜶 𝑽= 𝟒𝟖 𝟐 ∙𝟔𝟔 𝟑 𝒗 𝒔 = 𝟔𝟔 𝑶,𝟗𝟑𝟗 𝟕 𝑽=𝟓𝟎 𝟔𝟖𝟖 𝒗 𝒔 =𝟕𝟎,𝟐 𝑽=𝟓𝟎 𝟔𝟖𝟖 𝒎𝒎 𝟑 𝒗 𝒔 =𝟕𝟎,𝟐 𝐦𝐦

Tělesa Užití goniometrických funkcí - 2 V Kužel má délku strany 32 cm a tato svírá s podstavou úhel 66°. Vypočtěte objem a povrch tohoto kužele. s v s = 32 cm 𝒄𝒐𝒔𝜶= 𝒓 𝒔 𝑺= 𝑺 𝒑 + 𝑺 𝒑𝒍 a = 66° 𝑺= 𝝅𝒓 𝟐 +𝝅𝒓𝒔 𝒓=𝒔∙𝒄𝒐𝒔𝜶 S = … cm2 𝑺= 𝟑,𝟏𝟒∙𝟏𝟑 𝟐 +𝟑,𝟏𝟒∙𝟏𝟑∙𝟑𝟐 𝒓=𝟑𝟐∙𝒄𝒐𝒔𝟔𝟔° a · V = … cm3 𝑺=𝟓𝟑𝟎,𝟔𝟔+𝟏𝟑𝟎𝟔,𝟐𝟒 r 𝒓=𝟑𝟐∙𝟎,𝟒𝟎𝟔 𝟕 S 𝑽= 𝑺 𝒑 ∙𝒗 𝟑 𝑺=𝟏𝟖𝟑𝟔,𝟗 𝒓=𝟏𝟑 𝑺=𝟏𝟖𝟑𝟔,𝟗 𝒄𝒎 𝟐 𝑽= 𝝅𝒓 𝟐 ∙𝒗 𝟑 𝒓=𝟏𝟑 𝒄𝒎 𝒔𝒊𝒏𝜶= 𝒗 𝒔 𝑽= 𝟑,𝟏𝟒∙𝟏𝟑 𝟐 ∙𝟐𝟗,𝟐 𝟑 𝒗=𝒔∙𝒔𝒊𝒏𝜶 𝒗=𝟑𝟐∙𝟎,𝟗𝟏𝟑 𝟓 𝑽=𝟓 𝟏𝟔𝟓 𝒗=𝟐𝟗,𝟐 𝑽=𝟓 𝟏𝟔𝟓 𝒄𝒎 𝟑 𝒗=𝟐𝟗,𝟐 𝐜𝐦

Tělesa Užití goniometrických funkcí - 3 Vypočítej objem jehlanu, který má výšku 9 metrů a jehož podstavou je rovnoramenný trojúhelník s délkou základny 22 metrů a velikost úhlu při základně je 75°. v = 9 m 𝑽= 𝑺 𝒑 ∙𝒗 𝟑 𝒕𝒈𝜶= 𝒗 𝒔 𝒛 𝟐 z = 22 m 𝑽= 𝒛∙ 𝒗 𝒔 𝟐 ∙𝒗 𝟑 a = 70° 𝒗 𝒔 = 𝒛 𝟐 ∙𝒕𝒈𝜶 V = … cm3 𝑽= 𝟐𝟐∙𝟒𝟏,𝟎𝟓 𝟐 ∙𝟗 𝟑 𝒗 𝒔 = 𝟐𝟐 𝟐 ∙𝒕𝒈𝟕𝟎° v 𝒗 𝒔 =𝟏𝟏∙𝟑,𝟕𝟑𝟐 𝟏 𝑽=𝟏𝟑𝟓𝟒,𝟔𝟓 𝒗 𝒔 =𝟏𝟏∙𝟑,𝟕𝟑𝟐 𝟏 𝑽=𝟏𝟑𝟓𝟒,𝟔𝟓 𝒎 𝟑 vs 𝒗 𝒔 =𝟒𝟏,𝟎𝟓 a 𝒗 𝒔 =𝟒𝟏,𝟎𝟓 𝒎 a z

Tělesa Užití goniometrických funkcí - 4 Boční hrana a hrana podstavy pravidelného čtyřbokého jehlanu svírají úhel 68°. Délka hrany podstavy je 4,2 cm. Vypočítejte objem a povrch tohoto jehlanu. a = 4,2 cm V a = 68° S = … cm2 V = … cm3 vs v C D P S a a a A B V = 28 cm3; S = 61 cm2

Tělesa Užití goniometrických funkcí - 5 V Vypočítejte objem a povrch kužele, který má při hlavním vrcholu osového řezu úhel velikosti 78° a stranu dlouhou 3,8 m.  s v s = 3,8 m  = 78° S = … cm2 · V = … cm3 r S V = 17,6 m3; S = 46,5 m2

Tělesa Užití goniometrických funkcí - 6 Vypočítejte objem a povrch pravidelného čtyřbokého hranolu, je-li hrana jeho podstavy dlouhá 8 cm a stěnová úhlopříčka (podstavy) a tělesová úhlopříčka svírají úhel 53°. a = 8 cm  = 53° S = … cm2 V = … cm3 ut  · us a a V = 960 cm3; S = 608 cm2