Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR
Prezentace projektu stránka: 2 Princip integrálního taktového grafikonu
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 3 Princip integrálního taktového grafikonu
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 4 Princip integrálního taktového grafikonu
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 5 Princip integrálního taktového grafikonu
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 6 Princip integrálního taktového grafikonu
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 7 Takt není jen časový interval Veřejná doprava je celek tvořený uzly a vazbamiVeřejná doprava je celek tvořený uzly a vazbami Taktový jízdní řád má vytvořit základ nabídkyTaktový jízdní řád má vytvořit základ nabídky Projekt zasahuje do různých oblastíProjekt zasahuje do různých oblastí Plánování nabídkyPlánování nabídky Konstrukce jízdního řáduKonstrukce jízdního řádu Prověření stability navrženého provozního konceptuPrověření stability navrženého provozního konceptu Z výsledků naší práce vyplývají požadavky na konkrétní infrastrukturní opatření.Z výsledků naší práce vyplývají požadavky na konkrétní infrastrukturní opatření.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 8 Programová základna Systém veřejné dopravy představuje interakce mezi vrcholy magického trojúhelníku:Systém veřejné dopravy představuje interakce mezi vrcholy magického trojúhelníku: Nabídka - VISUM Vozidla - FBS Infrastruktura - OpenTrack VISUM FBSOpenTrack
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 9 Fahrplanbearbeitungssystem FBS Software pro konstrukci a zpracování jízdního řáduSoftware pro konstrukci a zpracování jízdního řádu Základní prvek v procesu plánování veřejné osobní dopravyZákladní prvek v procesu plánování veřejné osobní dopravy Modulové uspořádání řešící mj.Modulové uspořádání řešící mj. popis infrastruktury a vozidelpopis infrastruktury a vozidel výpočet jízdních dob a sestavu NJŘvýpočet jízdních dob a sestavu NJŘ automatizovanou tvorbu pomůcek GVDautomatizovanou tvorbu pomůcek GVD
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 10
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 11 OpenTrack lze využít například takto: Analýza stability jízdního řádu a nových provozních konceptůAnalýza stability jízdního řádu a nových provozních konceptů Analýza různých zabezpečovacích zařízeníAnalýza různých zabezpečovacích zařízení (oddílové a lineární systémy, ETCS, pohyblivý blok) Stanovení požadavků na železniční infrastrukturuStanovení požadavků na železniční infrastrukturu Analýza kapacity tratí a stanicAnalýza kapacity tratí a stanic Studie vozidel (stanovení technických parametrů)Studie vozidel (stanovení technických parametrů) Podklad pro operativní rozhodování, například přeložení křižováníPodklad pro operativní rozhodování, například přeložení křižování
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 12
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 13VISUM Software na modelování dopravní poptávky a nabídkySoftware na modelování dopravní poptávky a nabídky Použití:Použití: Prognóza vývoje dopravy v územíPrognóza vývoje dopravy v území Ověřování efektivnosti jednotlivých návrhů provozních konceptů ve veřejné dopravěOvěřování efektivnosti jednotlivých návrhů provozních konceptů ve veřejné dopravě Posuzování variant řešení dané dopravní situacePosuzování variant řešení dané dopravní situace
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 14VISUM
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 15Výstupy Schéma taktového uzlu Olomouc v JŘ 2009/10 Schéma taktového uzlu Olomouc v JŘ 2009/10 Výhledová mapa taktových linek v Olomouckém kraji Výhledová mapa taktových linek v Olomouckém kraji Os Drahanovice R Ostrava (přes Krnov) IC Praha IC Ostrava R Brno (přes Prostějov) Os Drahanovice Os Uničov Os Hrubá Voda Os Nezamyslice Os Přerov Os Uničov Os Hrubá Voda R Jeseník R Ostrava (přes Krnov) R Jeseník R Brno (přes Prostějov) Os Břeclav Os Zábřeh Os Přerov IC Ostrava IC Praha
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 16 Zahraniční kontakty TU DresdenTU Dresden Institut für Regional- und FernverkehrsplanungInstitut für Regional- und Fernverkehrsplanung Bayerische EisenbahngesellschaftBayerische Eisenbahngesellschaft PTV Planung Transport Verkehr AGPTV Planung Transport Verkehr AG ETH ZürichETH Zürich
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 17 Koho hledáme? Studenty/studentky: se zájmem o veřejnou osobní dopravuse zájmem o veřejnou osobní dopravu se zájmem o tvorbu jízdních řádůse zájmem o tvorbu jízdních řádů hloubavé, zvídavé a vnímavéhloubavé, zvídavé a vnímavé kteří se nebojí zajímavé práce a vlastních myšlenekkteří se nebojí zajímavé práce a vlastních myšlenek kteří umí komunikovat německy, anglicky a s počítačemkteří umí komunikovat německy, anglicky a s počítačem (nebo se to alespoň rádi naučí)
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 18K617X1MG Zdroj: takt.fd.cvut.cz X1MG CZ Takt 4ever ;-) takt.fd.cvut.cz