PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procenta Výpočet procentové části
Advertisements

Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
Procenta Výpočet počtu procent
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Procenta.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
v programu MS PowerPoint
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_222 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.
Matematika a její aplikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Cena elektrické energie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Číselné soustavy V Jana Bobčíková Převody mezi dvojkovou, osmičkovou a desítkovou soustavou.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Gábina Průšová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_FY7_TLAK_PRIKLADY TÉMA: Tlak a tlaková síla – příklady DATUM: prosinec.
ZŠ Týnec nad Labem Autor: Mgr. Monika Kysilková VY_32_INOVACE_16_Matematika pro 8.ročník_Slovní úlohy s užitím rovnic- test 2 Téma: Slovní úlohy s užitím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_01_Výpočet zlomku.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
UKÁZKA VYTVOŘIL: ANTONÍN VŘEŠŤÁL. SOUHRNNÁ UKÁZKA.
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Procenta © Eva Černá Prezentace je zaměřena na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 úloh řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá Dostupné.
VY_32_INOVACE_14_Slovní úlohy
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIAGRAMY.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1.5 Poměr.
Aritmetický průměr Výpočet aritmetického průměru: n – počet čísel
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VZPOMENEŠ SI ? ? ? ? ? Matematika 2.ročník opakování.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
Mikulášské počítání Mikulášské počítání
h I. OPAKOVÁNÍ 1) Zaokrouhli deset. čísla na: 3, Setiny Jednotky Deseti tisíciny Desetiny Tisíciny …………………… 85, …………………… 1,751.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Procenta - slovní úlohy
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov 14.4.2017

Výpočet počtu procent 1. způsob: přes 1% Ukázkový příklad Ve škole je 258 děvčat, celkem chodí do školy 404 žáků. Kolik procent je ve škole děvčat? 100 % …………………................ 404 žáků 1 % ....................... …………… 404 : 100 = 4,04 x % ……………………………. 258 : 4,04 = 63,86 % = 64 Zkráceně: ?% je 258 ze 404 …… … 258 : (404 : 100 ) = 64 % Ve škole je přibližně 64 % dívek.

? % 66 Kč Základ je 100 Kč.

Vypočítejte počet procent ? % je 10 z 200 ? % je 20 z 4000 ? % je 250 Kč z 1000 Kč

Výpočet počtu procent ? % je 700 Kč z 3500 Kč ………….. ? % je 300 m z 6000 m …………….. ? % je 150 kg z 3 000 kg ………….. ? % je 30 hl z 500 hl ………………… ? % je 8000 € ze 40 000 € …………. ? % je 0,5 q z 50 q …………………. ? % je 5 km z 200 km ……………….. ? % je 40 m2 z 5 000 m2…………….

Vypočítejte počet procent zpaměti ? % je 50 Kč z 250 Kč ? % je 6 osob z 60 osob ? % je 30 kg ze 45 kg ? % je 900 m z 9 000 m ? % je 500 Kč z 50 000 Kč ? % je 500 Kč ze 2 000 Kč ? % je 160 000 Kč z 320 000 Kč

Doplňte tabulku: počet % 15 ze 60 Kč 10 ml ze 20 ml 20 g z 80 g 16 Kč ze 160 Kč 10 ml ze 40 ml 20 g ze 200 g 25 Kč ze 200 Kč 50 ml ze 240 ml 75 Kč ze 600 Kč počet % 15 ze 60 Kč 10 ml ze 20 ml 20 g z 80 g 25 Kč ze 100 Kč 50 ml ze 400 ml 73 Kč z 900 Kč

Výpočet počtu procent 2. způsob: trojčlenkou Ukázkový příklad Ve škole je 268 děvčat, všech dětí ve škole je 500. Kolik procent je ve škole chlapců? x % …………………................ 268 děvčat 100% ....................... …………… 500 dětí X : 100 = 268 : 500 X = 268 : 500 . 100 X = 53,6 % 100 – 53,6 = 46,4 % Ve škole je 46,4 % chlapců.