STRESS TESTS ANAEROBIC TESTS. STRESS TESTS LABORATORY TESTSFIELD TESTS DIAGNOSTICS abilities AEROBICANAEROBIC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyziologické základy rozvoje síly Fakulta tělesné kultury, UP Olomouc
Advertisements

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Anaerobní testy ? (pouze ilustrace pro přednášky) Jan Novotný, Martina Novotná FSpS MU, Brno.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Summer Olympic Disciplines Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3B4.
Tutorial: Physics Topic: Accumulator Prepared by: RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ZÁTĚŽOVÁ DIAGNOSTIKA LABORATORNÍ TESTY TERÉNNÍ TESTY DIAGNOSTIKA
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Physics Topic: Catalyst Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Fyziologie sportovních disciplín
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
BIOENERGETIKA SVALOVÉ ČINNOSTI
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Spirometrie Spirometry.
Loco ŠKODA 109E - ČD 380. Technical parameters of 109E.
Fyziologie sportovních disciplín
SPECIFICKÉ ADAPTACE NA ZÁT Ě Ž ADAPTACE ENERGETICKÝCH ZÁSOB FUNKČNÍ ADAPTACE (aerobní, anaerobní kapacita) FUNKČNÍ ADAPTACE (smysly) MORFOLOGICKÉ ZMĚNY.
Zátěžové testy anaerobních schopností Wingate test Výskoková ergometrie (kyslíkový dluh/kyslíkový deficit)
Usage and experience of ALADIN by forecasters and end-users in Czech Republic ALADIN Forecasters meeting (Ankara, Turkey; SEPTEMBER 2014) Tomas.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže State aid actual situation, proposition de lege ferenda Kamil Rudolecký vice chairman Office for the Protection of.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Zátěžové testy anaerobních schopností Výskoková ergometrie Kyslíkový dluh/kyslíkový deficit Wingate test.
Adjectives expressing people´s qualities, a job interview Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
Variabilita srdeční frekvence a její analýza u sportovců a pacientů
Vytrvalostní schopnosti (endurance abilities, Ausdauerfähigkeit)
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
STRESS TESTS LABORATORY TESTS FIELD TESTS DIAGNOSTICS abilities
Fyziologie sportovních disciplín
Fyziologie ASEBS Martina Bernaciková.
Spirometrie Spirometry.
PICTURES FOR COMPARISON
VYŠETŘOVACÍ METODY V KARDIOLOGII
Wagner‘s curves for explanation pathophysiology of oxygen delivery
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_22_Istanbul_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Zdena.
Živá fáze.
normální EKG Chlapec, věk 9 roků LEH STOJ.
Wingate test Mgr. Jan Horáček.
Název materiálu: Past simple tense
WH-QUESTIONS.
Testy anaerobních předpokladů
Petr Michálek Datum konání:
(XI.) Digital model of aortic function (XVI.) Blood flow in veins
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

STRESS TESTS ANAEROBIC TESTS

STRESS TESTS LABORATORY TESTSFIELD TESTS DIAGNOSTICS abilities AEROBICANAEROBIC

Anaerobic stress test Wingate test Bosco test (jump test) (oxygen debt/EPOC)

Podíl jednotlivých energetických systémů na hrazení celkového energetického výdeje při různém trvání maximální zátěže (Stejskal 2006: zpracováno podle Gastina 2001 ). Time of duration

-aimed at assessing the ability to use non-oxidative (anaerobic) energy pathways for the synthesis of ATP in working muscle

Základní vlastnosti sval. vláken (I, IIa, IIx) Typ I pomalé červené Typ IIa rychlé červené Typ IIx rychlé bílé Rychlost kontrakce pomalárychlá Síla kontrakce nízkástřednívysoká Odolnost vůči únavě vysokástřednínízká Obsah glykogenu nízkývysoký Průměr malýstřednívelký Hustota mitochodrií vysoká nízká Hustota kapilár vysoká nízká Aktivita ATP-ázy nízkávysoká Glykolytická kapacita nízkávysoká

► invazivní metoda – svalová biopsie ► magnetická rezonance se současnou analýzou biochemických parametrů snímaného svalu ► 1MR a následné cvičení s 80% 12 převaha I ► výskoková ergometrie DIAGNOSTIKA svalových vláken

 Dutou jehlou je odebrán vzorek ze svalu.  Vzorek se zmrazí, nakrájí na úzké plátky a zkoumá se pod mikroskopem.  To umožňuje určit typ svalových vláken. SVALOVÁ BIOPSIE

Vertical Jump Step-running test (Margaria test) Test of anaerobic capacity – sprints on treadmill Isokinetic test EPOC/oxygen debt (oxygen deficit) Wingate test Výskoková ergometrie

Maximální kyslíkový deficit (maximal level of oxygen deficit) je teoretické množství kyslíku, které chybí (v průběhu maximální kontinuální zátěže do vyčerpání) do úrovně maximálního příjmu kyslíku [l] Maximální kyslíkový dluh (oxygen debt), maximální zotavovací kyslík je množství kyslíku, které převyšuje klidový příjem kyslíku (po skončení maximální zátěže do vyčerpání) [l]

is by far the most popular test of anaerobic perfomance the test involves pedalling for 30 seconds at supra- maximum effort, at a constant applied breaking force optimal braking force is at about 6 w per kg of body mass Wingate test (Wingate anaerobic test WAnT)

Peak power (PP) output, which is the highest power output elicited during the test (averaged over 5-s period) – W, W/kg Total work generated during the 30-s test, i.e. anaerobic capacity (AnC), which is the product of the mean power and time (AnS [J] = MP [W] x 30) – J, J/kg Power decrease, i.e. the difference between the highest 5-s power output and the lowest 5-s power output, which is expressed relatively as a percentage of PP i.e. fatigue index (FI) In addition, peak heart rate (at the end of the test) and peak blood lactate (at 5th min of recovery) are often followed and used to the adequate interpretation of the results. Wingate test - parameters

Peak powerMean power WW/kgW Males7009,25637,3 Females4547,63816,4 Wingate test – average population (Lipková, 2006)

Maximální výkon Anae. kapacita Index únavy Zdroj WW/kgJ/kg%Autor, rok sprint -11,427237Heller, 1999 Ice-hockey Hoffman, 2006 swimming -10,826534Heller, 1999 skating -12,3-- Smith-Roberts, 1991 tenis Kraemer, 2003 PE students 10,825840Heller, 1999 Wingate test – female athletes

Maximální výkon Anae. kapacita Index únavy Zdroj WW/kgJ/kg%Autor, rok skating-16,6-- Smith-Roberts, 1991 sprint924* 14 * 14, Granier, 1995* Heller, 1999 Ice-hockey785 11,7* 15, Heller, 1999 Lipková, 2006* gymnastics-12,3-- Lipková, 2006 wrestling-12,0-- Lipková, 2006 mid-distance runing - 10,0* 13,0 -- Lipková, 2006* Granier 1995 basketball-14,4-- Hoffman, 1999 endurance runing-9,3-- Lipková, 2006 PE students12, Heller, 1999 Wingate test – male athletes

platform acts as an electrical switch - when in contact with connects the electrical circuit, when the reflection is interrupted device allows measurement of flight time and contact time and on the basis of these data determining parameters reflective skills Bosco test (jump test)

the test consists of performing censecutive maximum vertical jumps during a 60-s period the subject must jump continuously with maximum effort with knees bent to about 90° and the hands kept on hips to minimise lateral and horizontal displacement during the test, the time in contact with the platform and the flight time recorded and summed over the 60- s period Bosco test (60-s vertical test)

tc (s) = contact time tf (s) = flight time P (W/kg) = power in the active phase of take off P´(W/kg) = average power h = high jump v (m/s)= speed a (m/s 2 )= acceleration h/tc (cm/s) = high jump/contact time tc (s)tf (s)P (W/kg)P´ (W/kg)h (cm)v (m/s) a (m/s 2 ) h/tc (cm/s) 1 2 3

Thank you for your attention. Projekt: Zvyšování jazykových kompetencí pracovníků FSpS MU a inovace výuky v oblasti kinantropologie, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/