VYJADŘOVÁNÍ NEZNÁMÉ ZE VZORCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
Advertisements

Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Digitální učební materiál
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Optické zobrazování Optický obraz Skutečný obraz b) Zdánlivý obraz.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
Nerovnice s neznámou pod odmocninou
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_19_FY_A Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Neúplné kvadratické rovnice
Soustava lineárních nerovnic
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Tenká čočka – soustava tenkých čoček
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Hodnocení na konci letního období – zápočet
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Ekvivalentní úpravy rovnic
Matematika a její aplikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_13.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Vztahy mezi kořeny a koeficienty kvadratické rovnice
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – dosazovací metoda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Řešíme rovnice v oboru čísel x = x = x + 3 = = x 543 Klikni na pejska – objeví se příklad. Vyber správný výsledek.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
SBÍRKA PŘÍKLADŮ Z MATEMATIKY
Lineární rovnice s parametrem Autor: Jiří Ondra. Rovnici s parametrem považujeme za zápis množiny všech rovnic, které získáme dosazením konstant za parametr.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – sčítací metoda
Rovnice s neznámou pod odmocninou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_393_Lineární rovnice II. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
FUNKCE – grafické znázornění
GEOMETRICKÁ OPTIKA Zobrazení čočkami.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Neúplné kvadratické rovnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Vzdálenost bodu od přímky
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Transkript prezentace:

VYJADŘOVÁNÍ NEZNÁMÉ ZE VZORCE Věra Machová

Vyjadřování neznámé ze vzorce Jedna z nejužitečnějších matematických dovedností Základní kámen řešení rovnic Nutná (nikoliv však postačující) podmínka pro úspěšné zvládnutí fyziky i řady dalších oborů

Vyjadřování neznámé ze vzorce Vzorec je z matematického hlediska rovnicí Vyjadřovanou veličinu považujeme za neznámou, ostatní veličiny za konstanty Řešíme rovnici o jedné neznámé

Ze vzorce 𝑆= (𝑎+𝑐) 2 ∙𝑣 pro obsah lichoběžníku vyjádřete Příklad 1 Ze vzorce 𝑆= (𝑎+𝑐) 2 ∙𝑣 pro obsah lichoběžníku vyjádřete výšku v základnu a

Příklad 1

Příklad 2 Ze vzorce 𝑠=𝑣𝑡+ 𝑎 𝑡 2 2 pro dráhu rovnoměrně zrychleného pohybu vyjádřete zrychlení a

Příklad 3 Ze zobrazovací rovnice pro tenkou čočku vyjádřete ohniskovou vzdálenost f

Další příklady Vyjádřete ze vzorců požadované veličiny:

Použité zdroje Matematika SŠ.realisticky.cz. KRYNICKÝ, Martin. [online]. [cit. 2013-12-06]. Dostupné z: http://www.realisticky.cz/ucebnice.php?id=3