IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 20 - 6 Anotace Prezentace, která se zabývá zobrazením zlomků na číselné ose. Autor Mgr. Václav Simandl Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci zobrazují zlomky na číselné ose. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Číselná osa, zlomek, celek. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 220 kB soubor .doc (MS PowerPoint) / září - 2011
Zobrazením zlomků na číselné ose. Zlomky Zobrazením zlomků na číselné ose.
Číselná osa a zlomek jako celek 0 1 2 3 4 5 6 7 Čárou přiřaď zlomky k číslům na ose. 0 3 4 30 20 15 6 21 5 3 2 10 5 3 1 3 Obr. 1 © Václav Simandl
Číselná osa a části celku Číslo ve jmenovateli určuje na kolik dílků rozdělíme celek (vzdálenost mezi čísly). 0 _ _ _ 1 4 4 4 Barevně označ a zakresli části celku. Obr. 2 © Václav Simandl
Číselná osa a části celku Číslo v čitateli určuje kolikátý dílek označíme. 3 4 0 1 2 3 1 4 4 4 Obr. 3 © Václav Simandl
Příklady A 6 3 8 4 B 3 8 C 1 Zapište, hodnotu písmen a propoj. D 5 E 7 8 4 B 3 8 C 1 D 5 E 7 F 4 2 1 8 4 2 Zapište, hodnotu písmen a propoj. 0 C B F D A E 1 Obr. 4 © Václav Simandl
Hodnoty větší jak jeden celek U hodnot větších jak jeden celek, můžeme číslo rozložit na: Počet celků Zlomek (zbytek) Stejně i zakreslíme. 5 5 a 4 5 1 6 7 2 Obr. 5 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 - 5. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.