HUTNICTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průmysl.
Advertisements

 Výzkum a aplikace elektrické a elektromagnetické energie  Silnoproudá a slaboproudá  Typická pro vyspělé země (kvalifikovaná pracovní síla)  Odvětví:
Uchazeči o zaměstnání a volná pracovní místa v MSK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zpřísňující balíček Moravskoslezského kraje v rámci smogových situací Ostrava, dne Miroslav Novák.
Vítek Urban prosinec 2004 kvarta
Hutnický průmysl Odvětví zabývající se získáváním a zpracováním kovů a jejich slitin černá metalurgie = výroba železa, oceli, válcovaný materiál Ostravsko,
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Výroba železa.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_73_ČR – průmysl AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM: 8.,
PRŮMYSL.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Společenské a hospodářské prostředí
Moravské kraje Zopakování názvů krajů a krajských měst
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Společenské a hospodářské prostředí
1 Kvalita prověřená časem. 2 PŘEDPOKLÁDANÝ VÝVOJ OCELÁŘSTVÍ V MSK Jan Lasota člen představenstva a náměstek výrobního ředitele.
* Prakticky se jedná o výrobu železa a oceli, výrobu barevných kovů, a jejich následné zpracování. * nejčastější výrobky : trubky, roury, ocel, kolejnice,
Zpracovatelský průmysl
Spotřební průmysl Zápis poznámek Procvičení na mapkách
Chemický průmysl.
Obchodování skleníkovými plyny a ekologizace daňové soustavy Vladimír Toman Hutnictví železa, a.s.
Základy chemických technologií 2009
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
Hutnický průmysl Opakování Hutnický průmysl-výklad, zápis
Moravskoslezský kraj.
Moravskoslezský kraj - procvičování
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
1 Kvalita prověřená časem POZICE OCELÁŘSKÉHO PRŮMYSLU SEMINÁŘ MPO, PRAHA, ŘÍJEN 2010 Jiří Cienciala Prezident odvětvového svazu hutnictví železa Předseda.
PRŮMYSL ČESKÁ REPUBLIKA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Socioekonomická sféra
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sekundární sektor Průmyslová výroba ČR.
SÍDLA.
Moravskoslezský kraj územní jednotka Moravskoslezsko Jedná se o nejlidnatější kraj v ČR, který vyplňuje sever Moravy. Na složení obyvatel se také podílejí-
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_483.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Výroba kovů. Kovy se vyskytují převážně ve sloučeninách – rudách (magnetit, hematit, sfalerit…). Z těchto rud se získávají technologiemi, které jsou založené.
Hana Sedláčková. NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Průmysl ČR TEMA: ČR ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Hutnický průmysl Učivo 8. ročníku Název školy
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace RUDY – železné rudy Název : VY_32_inovace_01 - PŘ - RUDY - ŽELEZNÉ.
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Světový průmysl sekundární sektor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_ 52_INOVACE_06_ výroba_železa_ad2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Těžební průmysl.
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Základní škola, Hradec Králové
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

HUTNICTVÍ

CHARAKTERISTIKA HUTNICTVÍ ŽELEZA výroba surového železa, oceli,válcovaných materiálů, drátů, profilů, a odlitků. 5% z celkového počtu zaměstnanců v průmyslu vysoká energetická a surovinová náročnost (koks, ruda, vápenec, voda), kvalifikovaná pracovní síla (tradice), dobrá dopravní dostupnost (dovoz surovin). hutnictví znečišťuje životní prostředí.

VÝVOJ HUTNICTVÍ U NÁS: kolem 1600 první vysoké pece 19. století velký rozvoj 1871 až 1879 hospodářská krize 1880 až 1938 koncentrace výroby 1948 až 1989 jedno z preferovaných odvětví po 1990 výrazný pokles výroby objemu výroby a zaměstnanosti

Hlavní oblasti hutnictví železa koks uhlí tradice ruda v 18. a 19. století ve 20. století

Střediska hutnictví železa Chomutov Bohumín Karviná Třinec Králův Dvůr Ostrava Hrádek u Rokycan Frýdek -Místek Veselí nad Moravou

HUTNICTVÍ NEŽELEZNÝCH KOVŮ u nás málo rozvinuté v současnosti netěžíme žádné rudy drahých nebo barevných kovů a ani bauxit.

Střediska hutnictví neželezných kovů Děčín Mníšek pod Brdy Břidličná Modřice