Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozcvička Urči typ funkce:
Advertisements

Krychle Síť, povrch, objem
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Geometrická tělesa kolem nás
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Pythagorova věta v prostoru
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Vzájemná poloha dvou kružnic
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce mnohoúhelníku
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Prostorové útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
GEOMETRICKÁ TĚLESA Matematika, 2. třída. Krychle.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Objem a povrch kvádru a krychle
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Tělesa Geometrická tělesa.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Orofacionální cvičení III.
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru Mgr. Petra Cemerková Golová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Cemerková Golová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

je hranaté těleso, jehož stěny tvoří šest shodných čtverců. Krychle je hranaté těleso, jehož stěny tvoří šest shodných čtverců.

Najdeš předměty mající tvar krychle?

Pokus se doplnit. Krychle má ____________ stěn, hrana vrchol stěna Krychle má ____________ stěn, _______ hran a _______vrcholů. 6 12 8

je hranaté těleso, jehož stěny tvoří šest pravoúhlých čtyřúhelníků. Kvádr Kvádr je hranaté těleso, jehož stěny tvoří šest pravoúhlých čtyřúhelníků.

Které předměty mohou být kvádry? krabička od čaje míč kilové balení cukru zmrzlinový kornout krabice od bot pomeranč balení papírových kapesníků špageta

Porovnej a doplň počet: Stěn: Hran: Vrcholů: šest šest dvanáct dvanáct osm osm

Najdeš mezi krychlí a kvádrem rozdíl? má všechny stěny ve tvaru čtverce. má některé stěny ve tvaru obdélníka. KRYCHLE KVÁDR

je oblé těleso. Nemá vrchol. Koule je oblé těleso. Nemá vrchol.

Najdeš předmět, který nemůže mít tvar koule? svíčka kbelík meloun klubko glóbus

Válec je oblé těleso.

Najdeš předměty, které mají tvar válce?

Porovnej a doplň. Válec má _____ vrcholů. Koule má _____ vrcholů.

je oblé těleso s jedním vrcholem. Podstavou kužele může být kruh.

Které předměty nemají tvar kužele?

Podstavu jehlanu tvoří mnohoúhelník. je hranaté těleso. Podstavu jehlanu tvoří mnohoúhelník.

Pojmenuj a doplň. __stěn, __ vrcholů, __ hran 5 5 8 5 5 8

Doplň. Vidím _____ _______ krychlí, kuželů, _____ _______ _____ _______ krychlí, kuželů, _____ _______ kvádr, válce, jehlanů. koulí. 1 3 5

Doplň. Vidím _____ _______ 11 krychlí, kuželů, _____ _______ _____ _______ krychlí, kuželů, _____ _______ kvádrů, válců, jehlanů. koulí. 11

Která tvrzení jsou pravdivá? Koule je oblé těleso. Koule a jehlan jsou oblá tělesa. Kužel má jeden nebo více vrcholů. Koule nemá vrchol. Krychle je hranaté těleso. Kvádr také. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Cemerková Golová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.