Pouť do Mekky Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Mekka a medina Hudba.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Světová náboženství.
Islám.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Etnické a náboženské složení jižní Asie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Zelená revoluce Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Národy světa Název školy
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Periferní oblasti V Asie
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RISK Náboženství.
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Světová náboženství – islám
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s islámským náboženstvím.
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Severní Afrika Název školy
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Náboženství - opakování
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jeruzalém – město 3 náboženství
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Arabové a jejich výboje
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
Náboženství - islám Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI16 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
VY_32_INOVACE_141_Jihozápadní Asie
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Pouť do Mekky www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Pouť do Mekky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_12 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 7.1.2013 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia www.zlinskedumy.cz

5 PILÍŘŮ ISLÁMU(úvod – nepovinné) 1) vyznání víry(Alláh je jediný Bůh, Mohamed jeho prorok) 2) modlitby (5x denně) 3) půst (v době ramadánu nesmí od východu do západu slunce jíst, pít a kouřit) 4) almužny (část výdělku má věnovat chudým nebo na veřejně prospěšné účely) 5) hadždž ( pokud je zdravý a materiálně zajištěný měl by alespoň jednou v životě absolvovat pouť do Mekky)

MEKKA Kde se nachází? leží JZ na Arabském poloostrově v Saudské Arábii. Kdo se zde narodil? Mohamed. Jaký je jeho titul? Prorok islámu. Tj. Mekka je nejposvátnější město islámu. hlavní význam zde má tzv. Pouť do Mekky neboli hajj(hadj), česky hadždž

SAUDSKÁ ARÁBIE nutno stručně zmínit poměry v této zemi značný vliv ve světě díky … ropě a členství v OPEC státní zřízení? absolutní monarchie – velmi striktní. aplikováno právo Šaría V podstatě vyváží extrémní formy islámu – tzv. wahábismus – školí učitele z celého světa a financuje stavbu mešit po celém světě Skrytě sponzoruje islámské radikály především v Afgánistánu a Pakistánu. 4

Velká pouť do Mekky Pouť do Mekky, která má svůj původ již v předislámské Arábii, by měl alespoň jednou za život vykonat každý muslim, který je toho fyzicky schopen a má k tomu dostatek finančních prostředků. Koná se v posledním měsíci islámského kalendáře (listopad – prosinec). Hadždž tvoří velké množství rituálních úkonů – zjednodušíme pro názornost. 1. tzv. malá pouť zvaná umra (skládá se ze sedmerého obcházení Ka'by a přecházení mezi pahorky as-Safá a al-Marwá), 2. rituální stání na planině Arafát, 3. kamenování satana v údolí Miná, 4. svátek Íd al-adhá, který slaví muslimové po celém světě formou obětování zvířat Bohu.

Trasa pouti Obr. 1

Zasvěcení poutníků Před vstupem do Mekky si musí poutník oblíknou rituální oblečení, omýt se, ostříhat si nehty a oholit si hlavu, tím dosáhne tzv. stavu zasvěcení – „ihrám“. Obr. 2

Velká mešita a Ká´ba Obr. 3

Stavba Královské hodinové věže - hotel Obr. 4

Královská hodinová věž Obr. 5

Stany poutníků v údolí Miná Obr. 6

Planina Arafát Obr. 7

Kamenování Satana Obr. 8

CITACE PODZEMNIK. Wikipedia.cz [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_pouti_do_mekky.svg AKBAR ALI. Wikipedia.cz [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ehraam.jpg AL JAZEERA ENGLISH. Wikipedia.org [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Al-Haram_mosque_-_Flickr_-_Al_Jazeera_English.jpg MESHAL OBEIDALLAH. Wikipedia.org [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:The_Holy_Mosque_in_Mecca.jpg FADI EL BENNI. Wikipedia.org [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:They_will_make_their_final_circulation_of_the_Kaaba,_in_wh at_is_known_as_the_Farewell_Tawaf_before_heading_back_to_their_respective_homes_acr oss_the_globe._-_Flickr_-_Al_Jazeera_English.jpg MUBEEN RAHMAN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mina_Overview.JPG MD IET. Wikipedia.org [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mount_Arafat.jpg FADI EL BINNI. Wikipedia.org [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:According_to_the_historic_tradition,_when_Abraham_went_to _sacrifice_his_son,_he_found_that_God_had_placed_a_ram_there_instead._-_Flickr_- _Al_Jazeera_English.jpg