AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaKladné a záporné číslo. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum1,77 MB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Celá čísla Kladná a záporná čísla.
Obr. 1 © Václav Simandl
POD PRŮMĚREM, ZTRÁTY, CHYBĚJÍCÍ, … Obr. 2 © Václav Simandl
DLUHY, PŮJČKY, … Obr. 3 © Václav Simandl
Čísla kladná Kladná čísla jsou vpravo od nuly Značíme čísla + nebo znaménko nepíšeme. Zakresli na osu kladná čísla. Obr. 4 © Václav Simandl
Čísla záporná Záporná čísla jsou vlevo od nuly Značíme znaménko mínus před číslici. Zakresli na osu záporná čísla. Obr. 5 © Václav Simandl
Číselná osa záporná č. přirozená č nula Zakresli na osu kladná a záporná čísla. Obr. 6 © Václav Simandl
Kartézská soustava souřadnic 3 2 Kladná čísla Záporná čísla Zakresli na osu body. Obr. 7 © Václav Simandl
Příklad A D C E B Vytvořte tabulku a zakreslete na osu. Písmenům přidej čísla od nuly: A – tři kroky vlevo B – tři kroky vpravo C – žádný krok vpravo ani vlevo D – jeden krok vlevo E – dva kroky vpravo ABCDE Obr. 8 © Václav Simandl
Čerpáno Obr vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.