Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Filtry
Důvody korigování signálů Fletcher-Munsonovy křivky práh bolesti hranice bolesti hranice slyšitelnosti
Filtry - korekce Korekce mění: větší šířku pozvolněji Filtry menší šířku nebo okraje pásma ostřejší změna Ekvalizér – spojuje korekce i filtry
Důvody korigování signálů pokles krajních kmitočtů reprosoustavy především basy teoretické vyrovnání výsledné charakteristiky
Typy korekcí Tónová clona nejjednodušší nejlevnější málo se používá bez korekce možnosti nastavení
Typy korekcí Basy - výšky nejobvyklejší citelná možnost změny zvuku ale neodborný uživatel nemá ve zvuku moc co pokazit
Vlastnosti aktivních filtrů realizují korekce, které není možné udělat korekcí basy – výšky ve spojení s korekcemi basy – výšky nahrazují drahý, mnohapásmový ekvalizér jejich použití je obvykle jednoznačné: filtr 50 Hz hlukový filtr prezens filtr šumový filtr …
Fitr 50 Hz omezuje častý brum síťového kmitočtu 50 Hz ostatní kmitočty omezuje minimálně selektivní filtr
Hlukový filtr strmě omezuje nejnižší kmitočty omezuje hluk větru a kročejový hluk u mikrofonů možnost nastavení obvykle od 20 Hz do 200 Hz bez korekce
Prezens filtr zdůrazňuje srozumitelnost řeči zesílení na středním kmitočtu 6 až 9 dB možnost změny středního kmitočtu 2 až 5 kHz bez korekce
Šumový filtr strmě omezuje nejvyšší kmitočty omezuje slyšitelný šum možnost nastavení obvykle od 2 kHz do 20 kHz bez korekce
Řazení filtrů mezi předzesilovač a koncový zesilovač filtry nízkých frekvencí obvykle před korekční zesilovač filtry vysokých frekvencí obvykle za korekční zesilovač
Ekvalizér - maximum k 2k 4k 8k 16k všechna pásma zesílena
Ekvalizér - minimum k 2k 4k 8k 16k všechna pásma zeslabena
Reálné použití ekvalizéru k 2k 4k 8k 16k