ÚHLY, ÚHLÍKY Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

Středový a obvodový úhel
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Konstrukce trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
ÚHLY, ÚHLÍKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dvourozměrné geometrické útvary
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
První setkání Pravidla a zákony
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Rozcvička Počítej zpaměti, zapisuj výsledky: -0, ,92 -0,02 0,04
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ÚHLY, ÚHLÍKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Konstrukce trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
CO VŠECHNO VÍM O HODINÁCH
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
What Time Is It? – Part 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Grafické násobení a sčítání úhlů
Konstrukce trojúhelníku
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Konstrukce trojúhelníku
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

ÚHLY, ÚHLÍKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

CO K ČEMU PATŘÍ? PRAVÝPLNÝOSTRÝPRÍMÝTUPÝ ˇ ŘEŠENÍ

VEZMI PASTELKU A DO TOHO! Všude kolem nás na všech předmětech vidíme spoustu úhlů. Nakreslete věci, kde se nachází: KONVEXNÍ NEKONVEXNÍ TUPÝ OSTRÝ PRAVÝ PŘÍMÝ Kdy je opravdu důležité, aby byly úhly přesné? 90 ̊ v rozích místností180 ̊ na desce stolu

OPAKOVÁNÍ MATKA MOUDROSTI KONVEXNÍ NEKONVEXNÍ TUPÝ OSTRÝ PRAVÝ P ŘÍMÝ Jsou dané úhly pojmenovány správně? Pokud ne, zkuste to opravit! Napište názvy úhlů barvou, kterou jsou vybarveny. ŘEŠENÍ

Když půjdeš spát ve 20,30 a vstaneš v 7,00, kolik stupňů mezitím urazí hodinová ručička? 1.Kolik je na ciferníku hodin? 2.Kolik stupňů má celý ciferník? (kruh) 3.Kolik stupňů má jedna hodina, jeden dílek? 4.Kolik těchto dílků urazila hodinová ručička, zatímco jsi spal/a? (Pomoz si náčrtem na hodinách.) Jak na to? ŘEŠENÍ

První hodina začíná v 8,00 a končí v 8,45. Kolik stupňů za tuto dobu uběhne minutová ručička? Kluci soutěžili v běhu na 60 metrů. Adam to zvládl za dobu, kdy vteřinová ručička uběhla 66 ̊, Honza doběhl za 10 sekund a 20 setin a Filip za 0,15 minuty. Kdo z kluků zvítězil? ŘEŠENÍ

ZNÁŠ JE??? VRCHOLOVÉ ÚHLY: VEDLEJŠÍ ÚHLY: α β γ δ α=βα=β γ+δ= 180 ̊

α=160 ̊ Narýsujte nůžky jako dvě přímky tvořící čtyři úhly a dopočítejte velikosti zbývajících úhlů. ŘEŠENÍ

GRATULUJI, JSTE V CÍLI!!!

VŠECHNY POUŽITÉ OBRÁZKY JSOU VLASTNÍ, NEBO VLOŽENÉ Z KLIPARTU. 1. Přímý PravýTupýPlný Ostrý ŘEŠENÍ ÚLOH ZPĚT

3. NEKONVEXNÍ KONVEXNÍ PŘÍMÝ TUPÝ OSTRÝ PRAVÝ ZPĚT

4.1. Na ciferníku je 12 hodin. 2. Ciferník = kruh = plný úhel = 360 ̊ ̊: 12 = 30 ̊ Jeden dílek má třicet stupňů. 4. Od 20 hodin 30 minut do půlnoci …. 30 min = 0,5 hod …. 24 – 20,5 = 3,5 hod Od půlnoci do 7 hodin …. 7 – 0 = 7 hod Celkem doba spánku …. 3,5 + 7 = 10,5 hod Přepočteno na úhly …. 10,5 x 30 ̊= 315 ̊ Během toho, co jsi spal/a, hodinová ručička urazila 315 ̊. ZPĚT

5. 1 hodina = 60 minut ciferník = 360 ̊ 1 minuta = 360 ̊: 60 = 6 ̊ Od osmi hodin do tři čtvrtě na devět …. 45 minut …. 45 x 6 ̊ = 270 ̊ Během první hodiny uběhne minutová ručička 270 ̊. ZPĚT

6. ADAM 1 minuta = 60 sekund 1 sekunda = 360 ̊: 60 = 6 ̊ 66 ̊= 66 ̊: 6 ̊ = 11 sekund HONZA 1 sekunda = 100 setin 10,2 sekund FILIP 1 minuta = 60 sekund 0,15 minuty = 0,15 x 60 = 9 sekund 9 < 10,2 < 11 ZPĚT Vyhrál Filip, druhý byl Honza a na třetím místě skončil Adam.

7. -α a β …. Vedlejší úhly …. α + β= 180 ̊ …. α = 160 ̊ …. β = 180 ̊ – 160 ̊ = 20 ̊ -α a γ …. Vrcholové úhly …. α = γ …. γ = 160 ̊ -δ a β …. Vrcholové úhly …. δ = β …. δ = 20 ̊ α β δ γ ZPĚT