2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem
3 Charakteristika produktu Aplikace pro správu informací a jejich prezentaci Centrálně uložená data ▸Báze naplněná informacemi Vše přístupné přes internet ▸Čtení i aktualizace
4 Vznik Báze znalostí SW řešení vlastních požadavků Obecně použitelný produkt ▸Uživatelé uvnitř organizace ▸Uživatelé vně organizace ▸Nástroj
5 Druhy informací Dokumenty ▸Manuály, příručky, návody ▸Metodické postupy, směrnice ▸Pokyny, sdělení Znalosti ▸Dotazy zákazníků odpovědi konzultantů ▸Jedinečná řešení u zákazníků ▸Jedinečná řešení napříč kodexy
6 Popis řešení Prostředí internetu/intranetu Internetový server s daty v XML Klient ▸Standardní internetový prohlížeč ▸Nejsou nutné další instalace
7 Zabezpečení Autorizace přihlašování uživatelů Komunikace SSL (Secure Socket Layer) Definice přístupových práv pro jednotlivé informace
8 Uložená data Data ve formátu XML ▸Textový, dobře čitelný, strukturovatelný ▸Umožňuje efektivní vyhledávání ▸Konverze do jiných formátů ( HTML, RTF, PDF ) ▸Možnost prezentace mimo Bázi znalostí
9 Práce s daty Aktualizace - online ▸Samostatný editor – dodatečná instalace ▸Editor součástí WWW prohlížeče Možnost aktualizace offline Vyhledávání ▸Podrobná specifikace dotazu ▸Navigační přístup - informace řazené ve stromové struktuře
10 Příklady Příručka Hot line, technická podpora Směrnice Normy ISO
11 Děkuji za pozornost!