Vypracovala: Jana Mikešová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecná charakteristika třídy
Advertisements

HMYZ s proměnou nedokonalou
HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU Vajíčko – larva - dospělec zdroj: www. cs
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
HMYZ je nejpočetnější a nejrozmanitější skupinou živočichů na naší planetě entomologie je věda zabývající se studiem hmyzu.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
HMYZ Členovci Autor: Bronislav Šenkeřík
HMYZ zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Hmyz
Blechy Michala Doskočilová.
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_218_Hmyz s proměnou nedokonalou II AUTOR: Jana Harbichová.
VZDUŠNICOVCI (tracheata)
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zdroj obrázku: www. hmyz.info
58.1 Systém hmyzu Hmyz se přizpůsobil příjmu rozmanité potravy.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Elektronická učebnice - II
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
HMYZ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
ZÁKLADNÍ ZNAKY SYSTÉM ČLENOVCŮ
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
Podkmen: Vzdušnicovci /Tracheata/
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
podkmen:HEXAPODA třída: Insecta - hmyz
Pří_273_Živá příroda_Bezobratlí v Chřibech Autor: Mgr. Marie Pížová
HMYZzzzz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_217_Hmyz s proměnou nedokonalou I AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK,
Podkmen: Vzdušnicovci
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Stavba těla hmyzu Učebnice str. 76/77.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Hmyz s proměnou nedokonalou
ČLENOVCI - HMYZ Řád: DVOUKŘÍDLÍ.
podkmen: VZDUŠNICOVCI (TRACHEATA)
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Vzdušnicovci – obecná charakteristika Číslo vzdělávacího materiálu: ICT6/5 Šablona: III/2 Inovace.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
než začnete prohlížet prezentaci ...
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - HMYZ
Portál eVIM Stavba těla hmyzu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Identifikátor školy: Šablona VY_32_INOVACE_38_Hmyz.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LOUKA
Hmyz v lese.
VY_32_INOVACE_39_Hmyz s proměnou nedokonalou
Obecná charakteristika třídy
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
RISK HMYZ ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Hmyz s proměnou dokonalou
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

Vypracovala: Jana Mikešová TŘÍDA: HMYZ Vypracovala: Jana Mikešová

Rozdělení do řádů: S proměnou nedokonalou S proměnou dokonalou Rybenky Vážky Švábi Stejnokřídlí Ploštice Strašilky Vši Rovnokřídlí (sarančata a kobylky) S proměnou dokonalou Blechy Síťokřídlí Chrostíci Motýli Brouci Dvoukřídlí Blanokřídlí 3.

Stavba těla hmyzu hlava – tykadla, ústní ústrojí, pár složených očí, někdy jednoduchá očka (až 4) hruď – 3 páry článkovaných končetin, 2 páry křídel zadeček – uvnitř je srdce, většina trávicího ústrojí, vylučovací a pohlavní orgány Č.1

Ústní ústrojí: Bodavě sací (komár Sací (motýl) Kousací (brouk) Lízací (moucha)

Přizpůsobení končetin Doplň jakou funkci mají dané končetiny: (skákavé, hrabavé, kráčivé, loupeživé, veslovací, sběrací) 1 - kyčle 2 - příkyčlí 3 - stehno 4 - holeň 5 - článkované chodilo zakončené drápkem

Význam hmyzu Poskytují člověku potravu a suroviny Med, vosk, přírodní hedvábí Přispívají k udržení hygieny v přírodě Chrobáci, hrobaříci Jsou součástí potravních řetězců Zdravotnický (propolis, léčiva, …) Přispívají k udržení biodiverzity a genofondu a tím udržují ekologickou stabilitu krajiny

Negativní význam hmyzu Škůdci rostlin Cizopasí na zvířatech i na člověku (střečci, vši, blechy) Přenáší nemoci (malárie, spavá nemoc) Znehodnocují potraviny, textil, … (švábi, moli)

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Housefly_anatomy-key.svg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Chewing_mouthparts.JPG http://stq.wikipedia.org/wiki/Insekte https://http://en.wikipedia.org/wiki/Arthropod_leg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/PSM_V39_D244_Various_insect_legs.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Evolution_insect_mouthparts_coloured_derivate.png