Teslův transformátor Fyzikální seminář 2013, zimní semestr Martin Malý, Milan Polášek, Zlata Tabachová, Radim Tichý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
Jana Gallistlová, IX.A Mgr. Jan Kříž
Scanning Electron Microscope
Rozvodná elektrická síť
Teslovy experimenty a teorie
Mikuláš Dítě, Jaroslav Švec
Napájecí zdroj má za úkol napájet veškeré komponenty počítače
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Cívka a magnetické pole Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/ICT16 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Teslův transformátor.
Regulace napětí transformátoru
Jak napsat ročníkovou práci
KDF MFF UK Vít Boček pokusy S ELEKTŘINOU Seminář Ogar 2015.
Výpočet indukce magnetických polí
Teslův transformátor Marek Vlk Tereza Váchalová
Autor práce: Bc. Jan Húsek Vedoucí práce: Ing. Pavel Hanák
Jak se chová skutečný zdroj?. Zadání Ke zdroji, jehož napětí jsme měřili kvalitním voltmetrem a získali jsme hodnotu U = 4,5 V, připojíme rezistor o odporu.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Elektrické stroje a zařízení
TRANSFORMÁTORY Téma: Pár obrázků Studijní text
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Měření napětí Měření napětí Ing. Jaroslav Bernkopf Elektrická měření.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
supervisor: Marie Svobodová
Snímače.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Změny rozsahu měřicího přístroje při měření napětí
Geotermální elektrárna
Projektový den- kompozer. Úvod Na úvod jsme se všichni odebrali do počítačové učebny, kde jsme se rozdělili do dvojic. Pan učitel nás seznámil s dnešním.
ČVUT Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská,Břehová 7,Praha 1
Mechanika I - Kinematika
Kudy vlastně přišla ta kočka? Václav Honzík, František Musil, Karel Šimánek Fyzikální seminář – zimní semestr
Elektronkový Teslův transformátor
Millikanův pokus Supervisor: ing. Jan Dostál
Domácí hrátky s plazmatem
etalon proudu stejnosměrný proud střídavý proud
Teslův transformátor Stanislava Renfusová a Pavel Kratochvíle
Tato prezentace byla vytvořena
Metody zpracování fyzikálních měření - 2
Dopplerův jev a vzduchová dráha Jan Bednařík Gymnázium Šternberk Jan Tomášek SŠ aplikované kybernetiky Hradec Králové.
Ota Kukral, Miroslav Šimko
Měření hlučnosti Jonáš Kulhánek a Tomáš Prokop. Přírodopisný seminář Předměty: Fyzika, Chemie, Přírodopis Ve Fyzice se zabýváme – Sestavování el. Obvodů.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
O. Štícha P. Jáč M.Zvěřina Týden vědy ČVUT.
VideoStreaming Aplikace pro mobilní zařízení Jiří Chadima, Jiří Mašek.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Stírače Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel Ročník:3.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_52_INOVACE_05_11_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Fyzika – Asynchronní elektromotor
Transformace napětí, proudu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Přenosová soustava © Petr Špína 2011
Rezonanční jevy v elektrických systémech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
KAPACITA VODIČE A KONDENZÁTOR
Tomáš Kopal ME-4 Stabilizovaný zdroj.
Fyzika – Usměrňovače.
Transformátor SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Název prezentace (DUMu): Klasické zapalování
Fyzika 2.D 11.hodina 00:52:16.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Teslův transformátor Fyzikální seminář 2013, zimní semestr Martin Malý, Milan Polášek, Zlata Tabachová, Radim Tichý

Osnova Z historie Cíle projektu Popis experimentu Bádání Závěr Překvapení

Z historie zjednodušená verze tesla coil magnifieru Tesla zamýšlel využít transformátor pro dálkový přenos energie a informací. Wardenclyffská věž Měla umožňovat bezdrátovou distribuci elektřiny na velké vzdálenosti. 57 metrů vysoké na Long Islandu. Celý projekt si však vyžadoval další financování. V roce 1917 byla věž zbořena. (foto + rozsáhlejší komentář) Z 1 min.

Z historie Zjednodušená verze tesla coil magnifieru Tesla zamýšlel využít transformátor pro dálkový přenos energie a informací. Wardenclyffská věž Měla umožňovat bezdrátovou distribuci elektřiny na velké vzdálenosti. 57 metrů vysoké na Long Islandu. Celý projekt si však vyžadoval další financování. V roce 1917 byla věž zbořena.

Cíle projektu Dostali jsme k dispozici už sestrojený transformátor z minulých let. Zjistit, proč transformátor nefunguje. Opravit. Hrát si na Star Wars.

Úkol Dostali jsme k dispozici už sestrojený transformátor z minulých let. Měli jsme zjistit proč přestal fungovat. (schéma obrázek) Začali jsme jiskřištěm (foto jiskřiště + komentář k tomu co jsme dělali, proč nefungovalo bla bla + jiná měření zdroje => závěr) R 4min.

Popis experimentu toroid primární cívka sekundární cívka jiskřiště

Teslův transformátor Primární cívka Sekundární cívka Jiskřiště Zdroj Kondenzátor Toroid (schéma + foto + komentář) Z + Ma 4min.

Přeskakuje oblouk

Zkoušeli jsme jiná jiskřiště…

Další bádání Vyrobili jsme nový kondenzátor. Původní zdroj přestal fungovat, konkrétně nefungoval mechanismus předřadného odporu. Spojili jsme síly s dalším projektem. Zkoušeli jsme napájení ze zdroje CRT monitorů a počítačových zdrojů. Z estetických důvodů jsme předělali primární cívku.

Naše cívka Primár Kondenzátor Zdroj (schéma + vysvětlit mechanizmus) Mi 4 min.

Experiment Prakticky ukázat (Teslovy záměry) nebo Teoreticky okomentovat + videa Mi + Ma + Z + R 4min.

Závěr Máme spoustu různých zdrojů, jiskřišť, kondenzátorů, cívek a toroidů a nic nefunguje. jiskřiště Možná nám chybí v zapojení dioda.

Zdroje Jan Kukral, David Bortňák: Teslův transformátor, Fyzikální seminář 2011/2012 http://geekologie.com/2012/11/there-can-be-only-one-two- guys-standing.php [cit. 2.12.2013] http://www.experimenty.kvalitne.cz/index.php?stranka=teoria_ tc [cit. 2.12.2013] http://www.tb3.com/tesla/theory.html [cit. 2.12.2013] http://homepage.ntlworld.com/forgottenfutures/tesla/tesla_2.gi f [cit. 2.12.2013]

Děkujeme za pozornost