Správné užití přímé řeči Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Konstrukce lichoběžníku 1
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_
VYPRAVOVÁNÍ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Text ROWLINGOVÁ, J. K.: Harry Potter a kámen mudrců. Praha: Albatros, 2000, s ISBN Dostupné z Metodického portálu
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Německý jazyk slovesa pravidelná časování – malen - préteritum aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Prostředky oživující vypravování
KDE JSOU MÍČE – NA, POD, ZA, PŘED aktivita
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafické znázornění souvětí
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Matematický kufr Verze 1
JÍT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
KŮŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
PES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Prostředky oživující vypravování
ŽÁBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
Správné užití přímé řeči
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
SLEPICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
LEV Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
PRASE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
PŘÍMÁ ŘEČ.
ŽIVOT NA POLI Mgr. Petra Stanjurová
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MEDVĚD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
HAD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
ZELENÁ BARVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
ŽIVOT NA POLI Mgr. Petra Stanjurová
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
VYJMENOVANÁ SLOVA Z Popis hry:
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Převody jednotek času – 2. část
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Transkript prezentace:

Správné užití přímé řeči Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přímá řeč ► oživuje vypravování i jiný slohový útvar, ► doslovně sděluje, co někdo řekl, ► od ostatní věty ji oddělujeme uvozovkami dle následujících pravidel. následujících pravidel. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

1) Spojte čarou přímou řeč s vhodnou uvozovací větou: „Dej pozor, ať nespadneš!“ radila Káťa. „Ale vždyť já tomu vůbec nerozumím,“ „Okamžitě mu to vrať!“ „Mohla bys mi pomoct?“ „Měla bys rodičům všechno říct,“ „Co budeš dnes dělat?“ rozkázal mi bratr. otázal se Aleš. varoval mě tatínek. poprosila jsem Elišku. vybídla mě Alena. namítla jsem.. „Což, abychom mu šli naproti?“ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Uvozovací věta následuje: ► „P………..,(!?)“ z…………... „Pojďme domů,“ zvolal Petr. „Pojďme domů,“ zvolal Petr. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Uvozovací věta předchází: ► U…………. : „P……………..(?!)“ Uslyšel zpěv a zvolal: „Poslouchejte, prosím!“ Uslyšel zpěv a zvolal: „Poslouchejte, prosím!“ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Uvozovací věta je vložena: ► „P……,“ ř………, „u……..(?!)“ ► „Promiňte,“ řekl Pavel, „už se to nestane.“ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Uvozovací věta chybí: ► „P……………………………...(?!)“ „Pojďme rychle domů.“ „Pojďme rychle domů.“ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přes potok, ve kterém bouřila a řvala kalná voda po noční průtrži, vedla lávka. Uprostřed stáli dva muži, jeden s vlasy až na ramena, druhý s hlavou holou jako vejce. Musili na sebe hulákat, aby si rozuměli. Přes potok, ve kterém bouřila a řvala kalná voda po noční průtrži, vedla lávka. Uprostřed stáli dva muži, jeden s vlasy až na ramena, druhý s hlavou holou jako vejce. Musili na sebe hulákat, aby si rozuměli. Tak uhněte, nevidíte, že mi stojíte v cestě, povídá vlasatý. „Tak uhněte, nevidíte, že mi stojíte v cestě,“ povídá vlasatý. Holohlavý na to: Vy překážíte mně, abych mohl přejít na druhou stranu potoka. Vlasatý se zasmál: Tak couvněte, já přejdu a pak můžete jít po svým! Holohlavý na to: „Vy překážíte mně, abych mohl přejít na druhou stranu potoka.“ Vlasatý se zasmál: „Tak couvněte, já přejdu a pak můžete jít po svým!“ Proč necouváte vy? odpověděl holohlavý. Mě lidi víc potřebují než vás, spěchám. „Proč necouváte vy?“ odpověděl holohlavý. „Mě lidi víc potřebují než vás, spěchám.“ Hele, hele, to by se teprve vidělo, vašnosto! Po mně je poptávka, sire, jsem na roztrhání. A kdo jste, vůbec? „Hele, hele, to by se teprve vidělo, vašnosto! Po mně je poptávka, sire, jsem na roztrhání. A kdo jste, vůbec?“ Až po vás! Ale honem, nebo do vás šťouchnu a vezme si vás voda. Mně říkají Rozum, jak vám? „Až po vás! Ale honem, nebo do vás šťouchnu a vezme si vás voda. Mně říkají Rozum, jak vám?“ A mně Štěstí. „A mně Štěstí.“ A tak pan Rozum a pánisko Štěstí stáli uprostřed lávky nad divokou vodou, křičeli na sebe a nerozuměli si. Až konečně Rozum ustoupil. Vycouval a stál teď se Štěstím na jednom břehu. A tak pan Rozum a pánisko Štěstí stáli uprostřed lávky nad divokou vodou, křičeli na sebe a nerozuměli si. Až konečně Rozum ustoupil. Vycouval a stál teď se Štěstím na jednom břehu. 2) V úryvku z pohádky Rozum a Štěstí od Jana Wericha doplňte správně dvojtečky a uvozovky: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

3) Utvořte k přímé řeči uvozovací věty a užijte v nich různá slovesa. Doplňte uvozovky a další znaménka „Co budeme dělat?“ „Co je ti do toho!“ „Promiň,“, „dneska nemohu, jedině zítra.“ 4.„Chcete-li, můžeme začít hned,“ „Pomoc! Zloději! Chyťte je!“ „Kristýno,“, „což abychom zašli k Janě?“ „Neskákej po hlavě do vody, když to tady neznáš!,“ Zeptal jsem se: vyprskl Petr naštvaně. řekl jsem smutně vyzval nás pan učitel. Ze tmy se ozvalo: zeptal jsem se tiše upozornil jsem Petra. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Použité zdroje: ČESKÝ JAZYK PRO 6. ROČNÍK ZŠ. Pracovní sešit. 1. vyd. Praha: SPN, ISBN WERICH, J. Fimfárum. Praha: Albatros, ISBN Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.