Produkt v EU. adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby odlišnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Revize Nového přístupu
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Kontrola potravin Legislativa, bezpečnost, kontrolní orgány, standardy řetězců, sanitace, hygiena.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Volný pohyb zboží.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Výrobek a jeho životní cyklus
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingové prostředí
Produkt.
2.Marketingové prostředí
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Očekávaný vývoj trhu s elektřinou v kontinentální Evropě Pavel Šolc, ČEPS, a.s.
Podnikatelské koncepce
1 Seminář – Dětská obuv Český normalizační institut Czech Standards Institute Dětská obuv a technické normy Eva Štejfová Český normalizační institut.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
TRIS Databáze návrhů technických předpisů na stránkách Evropské komise.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Den ÚNMZ 10. února 2010 Ing. Karol Ružička.
ProCoP (Product Contact Point) -představení a účel- Ministerstvo průmyslu a obchodu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Ministerstvo průmyslu a obchodu 8. října 2009 Mgr. Radoslav Klepáč – vedoucí OEÚ ZÚ Bern.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
Produkt v EU. adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží suroviny odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby –
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
8. Marketing.
10 Důvodů pro zakázání reklamy
Mezinárodní ochrana duševního vlastnictví
PRAXE STUDENTŮ V PORADENSKÉ A BANKOVNÍ POBOČCE PARTNERS MARKET.
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Produkt v EU. adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží suroviny odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby –
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Legislativa (právní aspekty) chemických látek a přípravků I Ústí nad Labem 2/2009 Ing. Jaromír Vachta.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Mezinárodní právo obchodní, prof. N. Rozehnalová MEZINÁRODNÍ PRÁVO OBCHODNÍ PŘEDNÁŠKA Č. 1.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Balení eliminuje vznik odpadů nadměrné obaly
Ing. Martin Pecina, MBA Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

Produkt v EU

adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby odlišnosti v koupěschopnosti odlišnosti v technických standardech odlišnosti v legislativních požadavcích, národních regulacích silné kulturní odlišnosti působící na koupi a užití….. pračka v Evropě: Italové – nižší než v jiných zemích, Francouzi, Italové a Briti užší, Švédové a Němci – širší, Briti – s vrchním plněním, ostatní s předním plněním, …….buben – nerez vs plast, ohřívání vody, bez ohřívání vody, kapacita, rychlost otáček, design, barva….. PRODUKT A JEHO VRSTVY Adaptace?

EU – produkt: světové standardy (ISO, Codex Alimentarius evropské nařízení, směrnice, doporučení národní směrnice - ochrana domácího trhu…..???? např. německé normy DIN, britské BS obal: klima v zemi dovozu a v zemích transportu délka a charakter transportu, logistické sítě a dopravní infrastruktury velikost balení (směrnice – máslo, mléko, káva, těstoviny, rýže, cukr, víno, lihoviny; preference; kupní síla – prací prášky – maxi, multipack…balení) požadavky na recyklaci a odpadové hospodářství + zpětnou logistiku + poplatky (vratné láhve) požadavky na materiál (požadavky dovozce, národní legislativa, kupní preference ) ● etiketa (informační požadavky – evropské, národní – např. vícejazyční) ● značení (např. kvalita, likvidace, životní prostředí, ceny….)

působení „krajiny původu“ „Made in“ - image krajiny, image výrobce, image distributora, image značky - funkční (fyzické atributy a atributy služeb) a symbolický Brand Image Power Index: share of mind, share of heart, value (for money), momentum (potenciál pro budocnost), singularity (výběr) krajina původu: designu, montáže (výroby), součástek, služeb – servis, záruka, náhradní díly…. vícekriteriální model: krajina původu produktová kategorie vývoj ekonomiky dostupnost informací vývoj trhu vnímané riziko dostupnost informací zaujetí hodnocení produktu + řada dalších faktorů (benefity, cena, náklady….) + faktory kupního chování!!!!!!

produktové strategie: rozdílná k o m u n i k a c e stejná/ý rozdílný duální extenze (standardizace k a p) duální adaptace (k a p) adaptace produktu, standardizace komunikace standardizace produktu, adaptace komunikace

EU a produktové právo technická harmonizace - starý přístup, nový přístup, novostarý přístup (např. potraviny) „neopodstatněné technické předpisy“ informační systém TRIS anebo Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví ● regulovaná oblast vs neregulovaná oblast ● CE (Conformité Européenne) označení „evropské shody“ s danými směrnicemi (techn. dokumentace) ochranná známka pro EU Úřad pro harmonizaci vnitřního trhu v Alicante legislativa Týden v Evropě „legislativa“ v EU „legislativa“ v EU soubor vyhledávačů pro obchodování v Evropě

zdroje informací o produktu – příklady: Německo: průmyslové a obchodní komory a jejich sdružení DIHT (Deutscher Industrie und Handelstag) - např. „Was geht, was kann schwierig werden…. Spolkový svaz německého průmyslu BDI (Bundesverband der Deutschen Industrie) - 35 německých oborových svazů - internetové vyhledávače nebo Bundesministerium fuer Ernahrung, Landwirtschaft und Verbraucherschutz např. Lebensmittelkennzeichnung - Lebensmittelsicherheit Dánsko: obchodní komora (Det Danske Handelskammer) Min. hospodářství Min. průmyslu a obchodu Obchod Kontakt Marketing 3/2003 Švédsko: viz 2 přiložené PDF soubory, resp Obchod Kontakt Marketing 12/2003 Itálie: OKM 7/2002 místo OKM i

Španělsko Asociace pro normalizaci a certifikaci Ministerstvo hospodářství informace o Španělsku internet. vyhledávač místo OKM i