Pythia8 Jiří Chudoba, na základě práce a prezentací Torbjerna Sjostranda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algoritmy I Cvičení č. 1.
Advertisements

PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování
Vaše první aplikace V rámci projektu „Cesta k vědě“ (veda.gymjs.net) vytvořil V. Pospíšil a Antonín Šulc. Modifikace a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Describing a Process 06B12 AutorLadislava Pechová Období.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Výukový materiál At the Airport AJ Autor: Milan Junášek Projekt: Modernizace výuky pomocí ICT CZ.1.07/1.5.00/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
OSNOVA: a) Příkazy pro větvení b) Příkazy pro cykly c) Příkazy pro řízení přenosu d) Příklad Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
Shopping II By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
1 / 2X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Instalace MS Dynamics NAV 5.0
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / At the Airport 06B8 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníListopad.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 / 3The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)),
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Statistická analýza dat
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Internet publishing HTML documents writing basics Petr Zámostný room: A-72a phone.: 4222
8/1 The video task 1. The balls are made of a) steel b) iron c) wood 2. The water based liquid is there to.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
B AT SOUBORY Jednoduché skripty ve Windows. O PAKOVÁNÍ PŘÍKAZU OPAKUJ. off for /L %i in ( ) do ( echo *** echo %i echo *** ) Zápis: Opakuj.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Josef Sudek Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_IVA_DVORAKOVA_JOSEF_SUDEK_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Je Mgr. Zdena Hanušová Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_14_LONDONOLD.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Monte Carlo generátory Osnova ● Zdroje informací ● O MC generátorech (T. Sjostrand)
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jiří Šafr jiri.safr(AT)seznam.cz Poslední aktualizace 25/6/2014
PICTURES FOR COMPARISON
Výukový materiál VY_22_INOVACE_30_ Numbers and shapes. Extension
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
CAN YOU FIND THE THINGS? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n2), Θ(n·log2(n)), …
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Pythia8 Jiří Chudoba, na základě práce a prezentací Torbjerna Sjostranda

Motivace pro Pythia v C++ JETSET a PYTHIA vznikaly v 70. letech Stále rostoucí, těžké dělat změny v hlavních částech, obtížná údržba řádek kódu FORTRAN nyní již méně rozšířený, LHC experimenty používají C++ Projekt Pythia7 nepokračuje Pythia8 - one man show

Pythia8 - nový začátek Plán práce z jara 2003: dateprocessesfinal states Sept 2004 Sept 2005LHA-style inputincomplete Sept 2006a few processes complete, buggy Sept 2007more processesstable, debugged LHA = Les Houches Accord - definice rozhraní (FORTRAN common block) viz

2007

Dostupné procesy

Instalace wget tar xzf pythia8080.tgz cd pythia8080./configure make

Testy cd examples make main01./main01 > main01.out

main01 // File: main01.cc // This is a simple test program. It fits on one slide in a talk. // It studies the charged multiplicity distribution at the LHC. // Copyright C 2007 Torbjorn Sjostrand #include "Pythia.h" using namespace Pythia8; int main() { // Generator. Process selection. LHC initialization. Histogram. Pythia pythia; pythia.readString("HardQCD:all = on"); pythia.readString("PhaseSpace:pTHatMin = 20."); pythia.init( 2212, 2212, ); Hist mult("charged multiplicity", 100, -0.5, 799.5); // Begin event loop. Generate event. Skip if error. List first one. for (int iEvent = 0; iEvent < 100; ++iEvent) { if (!pythia.next()) continue;

main01 (pokračování) if (iEvent < 1) {pythia.info.list(); pythia.event.list();} // Find number of all final charged particles and fill histogram. int nCharged = 0; for (int i = 0; i < pythia.event.size(); ++i) if (pythia.event[i].isFinal() && pythia.event[i].isCharged()) ++nCharged; mult.fill( nCharged ); // End of event loop. Statistics. Histogram. Done. } pythia.statistics(); cout << mult; return 0; }

Výstup do ROOT souborů #include #include "TFile.h" #include "TTree.h" ROOTCFLAGS := $(shell $(ROOTSYS)/bin/root-config --cflags) ROOTLIBS := $(shell $(ROOTSYS)/bin/root-config --libs)

Cvičení Upravte emec01.cc tak, abyste uchovali informaci o pseudorapiditě (eta) a rapiditě (y) V rootu otevřete TTree a udělejte histogramy s rozdělením eta a y Uložte je do gif souboru a pošlete mi obrázky