Vítejte na marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Advertisements

Pavel Pánek MaM FAPPZ Pavel Pánek
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Věčný brouk a jeho příbuzenstvo
Přednáška č.7 Tržní segmentace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový proces. Segmentace trhu.
Marketingový mix Petra Krajníková.
Marketing & IT Jakub Stránský 19. prosince Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Littera Zvýšení kvality jazykového vzdělávání v systému počátečního školství Poznámky a klíč Flags (KA2)
„Teleworking aneb Práce na dálku“, Praha IBM Learning: „Success is Making Others Successful“ © 2007 IBM Corporation Virtual Working Jana Pradlová.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01 Číslo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Marketingové prostředí obce
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Vítejte na MARKETINGU.
PŘÍPRAVA MARKETINGOVÉ STRATEGIE – VÝCHODISKO PRO KOMUNIKACI
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Jana Hájková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání konverzační.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Opposites VY_22_INOVACE_26 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.
8. Marketing.
10 Důvodů pro zakázání reklamy
Vítejte na Marketingu.
Vítejte na Marketingu.
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
SEGMENTACE TARGETING POSITIONING
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ164 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Great Britain, The United Kingdom NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY NEW YORK Brainstorming ideas about.
North East Quiz Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Identity, society Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření
MARKETING Přednáška P
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vztahy se zákazníky.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Tvorba marketingového mixu
Anglický jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
South East Quiz Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Charakteristika výukového materiálu
Marketingové strategie
VY_32_INOVACE_11_The Royal Family
Téma hodiny: English speaking countries – Australia 4.
Vítejte na MARKETINGU.
Basic facts I. Tematická oblast Angličtina: CANADA Datum vytvoření
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
The Seniors.
Transkript prezentace:

Vítejte na marketingu

Průběh procesu STP

Segmentace = proces, kt. se spotřebitelé rozdělí do skupin s podobnými potřebami, přáními a srovnatelnými reakcemi na mar. a kom. aktivity Segment musí být: měřitelný dostatečně velký přístupný rozšiřitelný akční

Segmentační kritéria I. KRITÉRIA TRŽNÍCH PROJEVŮ příčinná kritéria kritéria užití oček. hodnota (užitek) uživatelský status preference míra používání příležitost věrnost postoje stupeň přijímání

Segmentační kritéria II. KRITÉRIA POPISNÁ tradiční kritéria psychografická kritéria demografická sociální třída etnografická životní styl fyziografická osobnost geografická

http://www.stemmark.cz/enquiry_ls.htm

Segmentační kritéria II. KRITÉRIA REAKCÍ NA MAR. NÁSTROJE Typ nakupujících Zastoupení v populaci Celková nákupní orientace ovlivnitelný 15%   moderní (47%) náročný 16% mobilní pragmatik opatrný konzervativec 12% tradiční (53%) šetřivý 13% loajální hospodyňka nenáročný flegmatik http://www.gfk.cz/download/press/528_cj_int.doc

Minerva model od AC Nielsen

PRIZMNE od Claritas Group U1 – Urban Uptown Group U2 – Midtown Mix Young Digerati Money and Brains Bohemian Mix The Cosmopolitans American Dreams Group U2 – Midtown Mix Urban Achievers Close-In Couples Multi-Culti Mosaic Group U3 – Urban Cores Urban Elders City Roots Big City Blues Low-Rise Living

PRIZMNE od Claritas Group S1 – Elite Suburbs Upper Crust Blue Blood Estates Movers & Shakers Winner's Circle Group S2 – The Affluentials Executive Suites New Empty Nests Pools & Patios Beltway Boomers Kids & Cul-de-Sacs Home Sweet Home Group S3 – Middleburbs Gray Power Young Influentials Suburban Sprawl Blue-Chip Blues Domestic Duos Group S4 – Inner Suburbs New Beginnings Old Glories American Classics Suburban Pioneers

PRIZMNE od Claritas Group C1 – 2nd City Society Second City Elite Brite Lites Li'l City Upward Bound Group C2 – City Centers Up-and-Comers Middleburg Managers White Picket Fences Boomtown Singles Sunset City Blues Group C3 – Micro-City Blues City Startups Mobility Blues Park Bench Seniors Hometown Retired Family Thrifts

PRIZMNE od Claritas Group T1 – Landed Gentry Country Squires Big Fish, Small Pond God's Country Fast-Track Families Country Casuals Group T2 – Country Comfort Greenbelt Sports Traditional Times New Homesteaders Big Sky Families Mayberry-ville Group T3 – Middle America Simple Pleasures Red, White & Blues Heartlanders Blue Highways Kid Country, USA Shotguns & Pickups Group T4 – Rustic Living Young & Rustic Golden Ponds Crossroads Villagers Old Milltowns Back Country Folks Bedrock America

Murphy-Staples Family Life Cycle

Gilly-Enis Family Life Cycle

Upravený GEFLC - Španělsko

Strategie targetingu – výběr cílových skupin Zaměření se na 1 segment Selektivní specializace Výrobková specializace Tržní specializace Plné pokrytí trhu

Ex: Tourism Victoria

Ex: Tourism Victoria

Ex: Tourism Victoria

Ex: Tourism Victoria

Ex: Tourism Victoria

Strategie pokrytí trhu - targeting Mar. mix 1 Mar. mix 2 Mar. mix 3 Segment 1 Segment 2 Segment 3 Firemní mar. mix Trh Masový nedifer. mar. Diferencovaný mar. Segment 1 Segment 2 Segment 3 Firemní mar. mix Koncentrovaný mar.

Strategie positioningu Vlastnosti produktu Uživatelé produktu Cena / kvalita Konkurenti Užití Kulturní aspekty Třída produktu Charakteristický rys musí být: Důležitý Nenapodobitelný Výrazný Cenově dostupný Výjimečný Ziskový Sdělitelný

Volba celkové strategie positioningu CENA UŽITEK vyšší stejná nižší větší větší u. za vyšší cenu větší u. za stejnou c. větší u. za nižší cenu stejný stejný u. za nižší cenu menší menší u. za mnohem nižší cenu

4Cs GENESIS Young & Rubicam New York were pioneers in using values to plan advertising, working closely with VALS during the early ’80s. In the mid ’80s Y&R established its own international values segmentation - 4Cs. 4Cs = Cross-Cultural-Consumer-Characterisation

4Cs

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Bártová, H. – Bárta, V. – Koudelka, J. Chování spotřebitele a výzkum De Pelsmacker, P. – Geuens, M. – Van Den Bergh, J. Marketingová komunikace Domestic Market Segmentation – Understanding Your Consumer – Tourism Victoria The National Potato Promotion Board Mordin, Ch. Connecting with Consumers PowerPointová prezentace Y&R Recklies, D. Why Segmentation Redondo-Bellon, I. Royo-Vela, M. Aldas-Manzano, J. A family life cycle model adapted to the Spain environment. European Journal of marketing Materiály Claritas - PRISMNE