Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Popis zadání úlohy v komínu. Po spuštění programu vybrat zjednodušené zadání.
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
Výukové programy pro předmět český jazyk a literatura
Soutěž pro dvě družstva
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
OBSAH PŘEDMĚTU FYZIKA Mgr. J. Urzová.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Základy Elektrotechniky
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – tlačítko Home VY_32_INOVACE_05 Sada 26 Základní.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Ohmův zákon. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 7. Elektrický proud v pevných látkách - odpor, výkon Název sady:
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 13. Vznik a šíření podélného postupného vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
Didaktická příručka z chemie pro střední školu
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
(finanční gramotnost)
Změny skupenství látek
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
(finanční gramotnost)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Transkript prezentace:

Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař

Výukový software - komparace Zaměřeno na běžně dostupné programy Stručný popis Ukázky Hodnocení

Fyzika Didakta  Poměrně nový program (r. 2003)  Je zaměřen na počítání příkladů.  21 typů úloh - procvičení výpočtů fyzikálních veličin.  Výlet do historie fyziky.

Fyzika Didakta - obsah  Mechanika 1 - hustota kapaliny a pevné látky, rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb  Mechanika 2 – tlak v kapalině, mechanická práce, výkon, energie, rovnováha na páce  Termika – teplo přijaté tělesem, tání  Optika – zobrazení zrcadlem, zobrazení čočkou  Elektřina – Ohmův zákon, el. energie, el. příkon, sériové a paralelní zapojení rezistorů  Historie fyziky – osobnosti fyziky, objevy a vynálezy.

Fyzika Didakta Přehledné a jednoduché ovládání:  výběr počtu úloh k řešení,  tisk obrazovky, slouží k tištění pracovních listů,  ukázka příkladů, které čekají k vyřešení,  žák vyplní jméno – učitel muže kontrolovat výsledky žáků (ukládají se do souboru),  postoupí k vlastnímu řešení úlohy.

Fyzika Didakta – ukázka tématu Ohmův zákon

Fyzika Didakta – popis úlohy  Příklad – ze začátku je bez hodnot, po spuštění ikony „play“se dvě ze tří hodnot vygenerují, třetí představuje neznámou (v daném obrázku se jedná o Ohmův zákon).  Kontrola výsledků - výsledek do příslušného pole a použijeme ikonu „KONTROLA“.  Žlutá „fajfka“ - výsledek je správný a můžeme pokračovat.  V opačném případě se zobrazí červený křížek, po jehož stisknutí se objeví správný výsledek.

Fyzika Didakta - řešení

Fyzika Didakta - zápory  nutnost vlastnit CD ke každému počítači  příklady spíše kvantitativního charakteru  nerozvíjí příliš fyzikální myšlení  spíše jen pro procvičení používání základních vzorců  při chybném výsledku neukáže postup správného řešení

Fyzika multimediální výukový program  Distribuce  Producent Zebra systems s.r.o.  nový pohled na učebnicová fakta  zefektivnění a větší zajímavost

Fyzika multimediální výukový program Členění na samostatné kapitoly – výklad základních pojmů: stručný výkladu s možností poslechu, názorná ilustrace a animace, animace jsou doplněny textovými popisy děje a zvukovými efekty, všechny pojmy hypertextově svázány, fulltextový vyhledávací mechanismus.

Fyzika multimediální výukový program  Otvírání kapitol = okna v pomyslné škole  jednoduchá obsluha  animace, ozvučení, počítačové efekty

Fyzika multimediální výukový program Vady oka a jejich korekce

Fyzika multimediální výukový program - zápory  nutnost vlastnit CD ke spuštění a práci s programem  dlouhé načítaní z CD  horší grafické zpracování

LANGMaster „Škola hrou – Fyzika“ a „Dobrodružství poznání“ zahrnují téměř celou oblast fyziky (ZŠ, SŠ) multimediální pojetí (ozvučení, animace, videosekvence, aplikace na praxi, historické poznámky,…) pro žáky velmi atraktivní a motivující každý tématický celek – ukončení testy (=zpětná vazba pro učitele i žáky)

LANGMaster Škola hrou - fyzika

Vady oka a jejich korekce

LANGMaster – zápory  Mnohdy jiná symbolika – není český produkt.  Vyšší náročnost na hardware.  Někdy zdlouhavý výklad (komentář).