SAVCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ ZÁSTUPCI NA OBRÁZCÍCH?
Advertisements

Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
Lesní obratlovci – savci
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Základní skupiny živočichů
Primáti = nehetnatci (Primates)
Sudokopytníci.
Savci - opakování.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Primáti Martin Man Jan Dresler.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
Domestikovaní živočichové
ŽIVOČICHOVÉ.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
VY_32_INOVACE_Př – ž 6., 7.20 Anotace: Prezentace charakterizuje rozdíly mezi sudokopytníky a lichokopytníky. Podle obrázků popisuje jednotlivé zástupce.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Ochechule /Sirény/ Lichokopytníci Sudokopytníci
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
Placentálové 8. třída.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Řád: PRIMÁTI.
Savci.
Savci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Lichokopytníci Martin Gebek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
SUDOKOPYTNÍCI 1. Hmotnost těla se opírá o prst (ostatní zakrněly) 2. Prsty ukončeny rohovitými kopýtky 3. Většina býložravých druhů.
SUDOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Hmotnost těla opírají o dva prsty - třetí a čtvrtý. Prsty zakončeny rohovitými kopýtky. Většinou býložravci. 2 skupiny:
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Třídění živočichů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
LICHOKOPYTNÍCI.
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
KOPYTNÍCI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_PŘÍRODOPIS
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SAVCI III 12. Řád: LICHOKOPYTNÍCI kůň Převalského.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Živočichové.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

SAVCI

SAVCI – 1. ČÁST

JAK BYS NEJLÉPE CHARAKTERIZOVAL TUTO SKUPINU ŽIVOČICHŮ? Krev a její teplota…..

NYNÍ OPAKUJEME ROZDĚLENÍ SAVCŮ DO 9 ZÁKLADNÍCH SKUPIN…….  1. Jak se jmenují savci, kteří se živí hmyzem? 2. Jak se jmenuje skupina savců, kteří dokážou létat? 3. A ti co mají speciální chrup? A jsou býložraví? 4. Mořské savce s tvarem ryby nazýváme…..? 5. Jak říkáme skupině savců, kteří loví a jsou masožraví? 6. A ti co mají chobot? 7. Kůň je…..? 8. Prase domácí patří do jaké skupiny savců? 9. My lidé a opice jsme?

HMYZOŽRAVCI Jací živočichové patří do této skupiny??? Jmenuj aspoň 3 druhy hmyzu, kterým se tito živočichové živí….

LETOUNI Čím je charakteristická tato skupina savců??? Čím se při pohybu řídí? Jak spí? Kdy jsou nejvíce aktivní? Jmenuj zástupce této skupiny

HLODAVCI ČÍM JE CHARAKTERISTICKÝ JEJICH CHRUP? A JAK HO NAZÝVÁME? JMENUJ NĚKTERÉ ZÁSTUPCE TÉTO SKUPINY….. NYNÍ PÁR FOTOGRAFIÍ! POZNÁŠ, KTEŘÍ HLODAVCI TO JSOU?

POZNÁVEJ! HRANOSTAJ

HRANOSTAJE NAMALOVAL LEODARDO DA VINCI……..

KDO TO JE???  SYSEL OBECNÝ

JAK SE TENTO ŽIVOČICH JMENUJE A PROČ O NĚM ŘÍKÁME, ŽE JE ŠKŮDCE? JE TO MYŠ DOMÁCÍ

LICHOKOPYTNÍCI MAJÍ LICHÝ POČET PRSTŮ MAJÍ KOPYTO JSOU BÝLOŽRAVÍ MEZI NEJZNÁMĚJŠÍ LYCHOKOPYTNÍKY PATŘÍ:

KŮŇ

OSEL

ZEBRA

SUDOKOPYTNÍCI - jsou to býložravci - na končetinách mají sudý počet prstů - dělíme je na přežvýkavé a nepřežvýkavé

SUDOKOPYTNÍCI NEPŘEŽVÝKAVÍ Mezi nejznámější nepřežvýkavé sudokopytníky řadíme: Prase divoké Prase domácí U nás se chová bílé prase ušlechtilé

Poznáš, které prase je divoké a které je domácí?

SUDOKOPYTNÍCI PŘEŽVÝKAVÍ Od nepřežvýkavých se liší způsobem trávení V ústní dutině je potrava pouze hrubě rozkousána Z dutiny ústní jde do BACHORU Z bachoru do druhé části žaludku ČEPCE Z čepce se potrava vrací zpět do dutiny ústní k důkladnému PŘEŽVÝKÁNÍ Je znovu polknuta a dostává se do třetí části žaludku KNIHY A z knihy do poslední části žaludku ČEPCE

OBRÁZKY PŘEŽVÝKAVÝCH SUDOKOPYTNÍKŮ kráva jelen

CHOV SKOTU Chov skotu je nejdůležitějším odvětvím živočišné výroby Skot poskytuje lidem důležité složky výživy - maso (jak nazýváme maso z krávy?) - mléko - tuk

NEHETNATCI Tvoří velkou skupinu savců Většina z nich žije na stromech Na končetinách mají 5 prstů Na prstech potom ploché nehty MEZI NEHETNATCE PATŘÍ I ČLOVĚK Nejpočetnější skupinu nehetnatců tvoří OPICE

OPICE DĚLÍME NA: Ploskonosé – vřešťani Úzkonosé – kočkodani Lidoopi – šimpanz, orangutan a gorila

VŘEŠŤAN

KOČKODAN

ŠIMPANZ

GORILA Dospělá gorila Mládě gorily

ORANGUTAN Samec orangutana Mládě orangutana

Zdroj: images.google.cz