OP-ART Jana Bobčíková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Design tužkou a ve 3D Design interiéru VY_32_ZAZNAM_Design1r0108 Hana Děcká.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhy výtvarného umění
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Abstraktní umění 20. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
Umělecké směry 20. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
FUTURISMUS Jiří Salajka.
Malířství, sochařství GOTIKA
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Hudební výrazové prostředky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SURREALISMUS Jana Bobčíková.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 1
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
OP – ART Optical art Optické umění
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Architektura tužkou a ve 3D
DADAISMUS Jana Bobčíková.
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ORFISMUS Jiří Salajka.
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Geometrická abstrakce
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
INFORMEL Jana Bobčíková.
KONCEPTUALISMUS Jiří Salajka.
LANDART Jiří Salajka.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
ČESKÁ ARCHITEKTURA 1. polovina 20. století
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
3. Kompozice ve výtvarném umění
Ač byli původně umělci sdružení v hnutí Fluxus považováni za mezinárodní sdružení vtipálků, dnes se těší statutu radikálních vizionářů, kteří se snaží.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

OP-ART Jana Bobčíková

OBSAH Charakteristika Victor Vasarely Bridget Rileyová Ukázky díla jiných autorů

CHARAKTERISTIKA optické umění, pracuje s optickými iluzemi nahrazuje svým způsobem doznívající pop-art jeden z proudů geometrické abstrakce op-art se za pomoci geometrických tvarů, linek a barev snaží dosáhnout dojem pohybu, zrcadlení a prostoru založen na efektech, které dráždí oči, vtahují člověka, dochází až k dezorientaci je opakem lyrické a expresivní abstrakce, je tvořen s maximálním rozmyslem, je chladně prokalkulován, počítá s fyziologickými zákony zrakového vnímání

VICTOR VASARELY (1908–1997) maďarský původ, žil ve Francii iluze pohybu pro něj byla ústředním problémem jeho obrazy evokují hloubku prostoru toužil vytvořit „nové město – geometrické, slunné a plné barev“ působivá barevnost, kterou umocňuje deformaci plochy ukázky díla: http://www.wikipaintings.org/en/victor-vasarely/mode/all- paintings

BRIDGET RILEYOVÁ (1931) anglická výtvarnice neobyčejný způsobem pracovala s geometrickými tvary v černé a bílé a vytvářela efekty rytmu a deformace v pracích pozdější doby přidala kontrastní barvy a další variace tónů ukázky díla: http://www.wikipaintings.org/en/bridget-riley/mode/all-paintings

UKÁZKY DÍLA JINÝCH AUTORŮ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CIRCLINGoverland.jpg

UKÁZKY DĚL JINÝCH AUTORŮ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:070309-moire-a5-a4-parallel-lines.png

UKÁZKY DĚL JINÝCH AUTORŮ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:070312-moire-a5-a16-same-curves-changing-layers.gif

UKÁZKY DĚL JINÝCH AUTORŮ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire_1.png

UKÁZKY DĚL JINÝCH AUTORŮ http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire2.png

ZDROJE Slovník světového malířství. Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Odeon, 1991, 798 s. ISBN 80-207-0023-4. BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník : (malířství, sochařství, grafika). Vyd. 1. Překlad Eva Pátková. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5. CHÂTELET, Albert a Bernard Philippe GROSLIER. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., Překlad Eva Pátková. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004, 784 s. ISBN 80-718-1936-0. DEMPSEY, Amy a Bernard Philippe GROSLIER. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním. 1. vyd. Překlad Eva Pátková. Praha: Slovart, 2002, 304 s. ISBN 80-720- 9402-5.

ZDROJE http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CIRCLINGoverlan d.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:070309-moire-a5- a4-parallel-lines.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:070312-moire-a5- a16-same-curves-changing-layers.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire_1.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moire2.png

Děkuji Vám za pozornost.