Francouzská hudba Ema Veselá, tercie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
Francie.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ STYLY, KTERÉ ZAZNÍ NA VÝCHOVNÝCH KONCERTECH
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv10/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
ICT 2 – 3 – 26 HV Karel Hašler Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou.
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Indická hudba Anna Hájková.
Ruská hudba Alice Kresová; tercie.
Zpracoval: Jan Kříž Izraelská hudba.
Fagot Eva Michalisková.
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Nela Chalupová.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
 plný název: República de Chile  poloha: západní pobřeží Jižní Ameriky  rozloha: km²  hl. město: Santiago de ChileSantiago de Chile  jazyk:
Richard Wagner –
BAROKO.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
HUDBA V BAROKU.
Veronika Hochmanová,tercie
Písničkáři 2. poloviny 20. století
Martin Dresler.  Hlavní město : Ottawa  Rozloha : km²  Státní zřízení : federativní konstituční monarchie  Počet obyvatel : 
Tereza Šípková, sekunda
Édith Piaf Autor: Simone Berteaut Žánr: Biografie 1. vydání: 1969
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Housle Martin Otýpka sekunda.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Lucie Pryclová, tercie.  demokratický stát v Malé Asii a z menší části v JV Evropě  hlavní město – Ankara  turecká kuchyně patří mezi nejvyhledávanější.
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
ARGENTINA Martin Saňka.
Vietnamská hudba.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
MARIA-Luisa houzarová
Petr Suk Gymnázium Jiřího ortena V8A
Referát do HV VIKTOR ČANĚK
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_19_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Balet Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Sarah Abdel-Malak. Hlavní město: Paříž Počet obyvatel: Jazyk: francouzština Hymna: Marseillaisa.
Adam Václav Michna
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Test k ověření znalostí z HV
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Šansón Ema Rybárová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Francouzská hudba Ema Veselá, tercie

-byla dlouho považována za centrum evropského umění a hudby -má tradiční lidovou hudbu, ale i hudbou přenesenou imigranty (z Afriky, Latinské Ameriky a Asie) -pochází odtud několik legendárních skladatelů -považuje se zemi klarinetu Jednoplátkový dřevěný nástroj, připomíná zvukem trubku

Šanson -pozdní středověk a renesance --definice: problematická -jednoduchá melodie a rytmus, text humorný satirický až frivolní -nejznámější komponisti chansonů: Johannes Ockeghem, Josquin Desprez, Orlando di Lasso

Francouzská hudba https://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g La Marseillaise je státní hymna Francie složil ji Claude Joseph de Lisle https://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g

Francouzská opera -jednou z největších operních tradic -nevýznamější díla: Lullyho, Berlioze, Bizeta, Debussyho, Poulenceho a Messialena -první opera za Krále Ludvíka XIV od Jean-Babtiste Lullyho –Cadmus et Hermione

Edit Piaf světoznámá a oblíbená šansoniérka, francouzská ikona nejznámější šansony: La vie en rose (Růžový život) Lhymne á lamour (Óda na lásku) Milord Non, je ne regrette rien (Ničeho nelituj) https://www.youtube.com/watch?v=Q3Kvu6Kgp88

Jacques Brell belgický šansoniér, písničkář, básník, herec a režisér ve frankofonním světě je považován za jednoho z největších šansoniérů, hudebních skladatelů a básníků druhé poloviny 20. století. nejslavnější písně: Ne me quitte pas https://www.youtube.com/watch?v=i2wmKcBm4Ik Je suis malade https://www.youtube.com/watch?v=E1_smqj0uNQ