AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaPodobnost, shodnost. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum247 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Podobnost Opakování znalostí o shodnosti.
Shodnost V 6. ročníku jsme si říkali, že dva objekty jsou shodné, když mají stejný tvar a velikost. Obr. 1 © Václav Simandl Obr. 2 © Václav Simandl
Shodné útvary Dva útvary jsou shodné, když využijeme: Identita – jsou na sobě stejné objekty Posunutí Otočení Středová a osová souměrnost + Obr. 3 © Václav Simandl Obr. 4 © Václav Simandl Obr. 5 © Václav Simandl Obr. 6 © Václav SimandlObr. 7 © Václav Simandl
Věty o shodnosti trojúhelníků Věty: sss – shodují-li se ve všech třech stranách, poté jsou shodné. sus – shodují-li se ve dvou stranách a úhlu jimi sevřeném, poté jsou shodné. usu – shodují-li se v jedné straně a úhlech straně přilehlých, poté jsou shodné. Ssu – shodují-li se ve dvou stranách a úhlu proti delší z nich, poté jsou shodné.
Věta sss Obr. 8 © Václav Simandl
Věta sus Obr. 9 © Václav Simandl
Věta usu Obr. 10 © Václav Simandl
Věta Ssu Obr. 11 © Václav Simandl
Příklady Kdy jsou dva útvary shodné? Dva objekty jsou shodné, když mají stejný tvar a velikost. Jaké jsou věty o shodnosti trojúhelníků? sss sus usu Sus
Čerpáno Obr. 1 – 11. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.