Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků fondu rozvoje vysokých škol.
Podmiňující a doporučené předměty Komunikativní dovednosti Management Sociologie Psychologie
Inovace Exkurze v Českém rozhlase a České televizi Host v přednášce (redaktor, tiskový mluvčí) Účast na tiskové konferenci pořádané jiným subjektem a možnost jejího záznamu Uspořádání vlastní tiskové konference E - learningová podpora Příručka pro uspořádání tiskové konference
Cílem předmětu public relations je: seznámit se technikami komunikace s veřejností, naučit se psát tiskovou zprávu, zvládnout uspořádání a vedení tiskové konference včetně její komplexní přípravy a následného zhodnocení.
Proces výuky Přímá výuka (učitel-student): 39 hodin Samostudium: 41 hodin Četba – 15 hodin Příprava projektu nebo tvorba seminární práce – 20 hodin Jiná příprava: Hledání zdrojů – internet 6 hodin ( Počet hodin odpovídá 3 kreditům )
Hodnocení Seminární práce: Příprava a zhodnocení tiskové konference, Zápočet: Aktivní účast na přednáškách a exkurzích v rámci předmětu, seminární práce, zápočtový test Speciální instrukce k seminární práci Viz. Publikační manuál, manuál k uspořádání tiskové konference (součástí e-learningu), manuál k záznamu a zhodnocení TK uspořádané jiným subjektem (součástí e-learningu) Konečný termín pro odevzdání práce: zápočtový týden příslušného semestru
Doporučená literatura: Bajčan, R. (2003). Techniky Public relations. Praha: Management Press Blažková, M. (2005). Jak využít internet v marketingu. Praha: Grada. Carstarphen, M. G., & Wells R. A. (2004). Writing PR. A Multimedia Approach. Boston: Pearson Education. Caywood, C. (2003). Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press Čepelka, O. a přátelé (1997). Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega. Foret, M. (2003). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. Ftorek, J. (2007). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing a.s. Guth, D. W., & Marsh, Ch. (2003). Public Relations. A Values-Driven Approach. New York: Allyn and Bacon. Herman, E. – Chomský, N. (1998) Manufakturing Consent – The Political Economy of The Mass Media, New York: Pantheon, Klope, D. (2004). Introduction to Public Relations (CO 180) Učební texty . Cedar Rapids: Mount Mercy College. Kohout, J. (1999). Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press Lesley, P. (1995). Public Relations – teorie a praxe. Praha: Victoria Publishing. Leslie, L. Z. (2004). Mass Communication Ethics. Decision Making in Postmodern Culture. New York: Houghton Mifflin Company. Němec, P. (1996). Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. Svoboda, V. (2005). PR moderně a účinně. Brno: Computer Press Tailor, P. (1992) War and the Media – Propaganda and Persuasuion Dutiny the Gulf War. Manchester: Manchester University Press Vysekalová, J. (1994). Analýza image. Brno: Mospra
Obsah přednášek: ( ) - Úvodní přednáška, seznámení s obsahem, strukturou, požadavky na zápočet, HISTORIE PUBLIC RELATIONS, – mimo stand. Výuku – účast na tiskové konferenci TK Prostějov ( ) - PUBLIC RELATIONS A PŘÍBUZNÉ DISCIPLÍNY, CHARAKTERISTIKA MÉDIÍ, TISKOVÉ AGENTURY, PR AGENTURY ( ) - EXKURZE V ČESKÉM ROZHLASE OLOMOUC ( ) - KOMUNIKACE, TISKOVÁ KONFERENCE ( ) - TISKOVÍ MLUVČÍ, KOMUNIKACE S MÉDII ( ) - 1. HOST V PŘEDNÁŠCE (Pavla Kašparová – tiskové oddělení – Olomoucký kraj) ( ) - KRIZOVÁ KOMUNIKACE ( ) - 2. HOST V PŘEDNÁŠCE (Mgr. Tomáš Rak – tiskový mluvčí TK Prostějov) V druhé části výuky proběhne tisková konference BK Prostějov ( ) - JAK ZMĚŘIT EFEKTY KOMUNIKACE? ( ) - IDENTITA SPOLEČNOSTI ( ) - PR A SPORTOVNÍ MARKETING ( ) - Zhodnocení uspořádaných konferencí, evaluace výuky, zápočtový test.