Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_27 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 2. část Anotace Žáci pomocí prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_21 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluŽlázy s vnitřní sekrecí Anotace Žák se pomocí.
Advertisements

VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Smyslová ústrojí Funkce:
Číslo v digitálním archivu školy
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Opakování Ploštěnci.
NEMOCI TRÁVICÍ SOUSTAVY.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_P8_19 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět přírodopis Název materiáluVylučovací soustava Anotace Žák se v průběhu.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Smysly.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
Sluch.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_27 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 2. část Anotace Žáci pomocí prezentace získají vědomosti o smyslových orgánech člověka. Autor Mgr. Martina Jaborová JazykČeský jazyk Datum vytvoření Očekávaný výstup Žáci znají smyslové orgány a jejich funkci. Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova zrak, sluch, stavba oka, stavba ucha Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Cílová skupinaŽák na 2. stupni speciální školy Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/

SMYSLY ČLOVĚKA

Dnes se budeme věnovat velmi složitým smyslům člověka: 1. SLUCHU 2. ZRAKU

Pro člověka má sluch význam nejen pro vnímání zvuků, ale i pro dorozumívání s ostatními lidmi. Sluch pomáhá rozvíjet myšlenkový a citový život /např.poslech hudby/. Sluchové ústrojí tvoří UCHO, které se dělí na: 1. VNĚJŠÍ UCHO 2. STŘEDNÍ UCHO 3. VNITŘNÍ UCHO

Vnější ucho Střední ucho Vnitřní ucho

Tvoří ho ušní BOLTEC Dále pokračuje zevním ZVUKOVODEM Poslední částí vnějšího ucha je BUBÍNEK - bubínek viděný ušním zrcátkem

Tvoří ho bubínková dutina, ve které jsou uloženy tři sluchové kůstky 1. kladívko 2. třmínek 3. kovadlinka Sluchové kůstky přenášejí zvukové vlny do vnitřního ucha - zde vidíš jak sluchové kůstky vypadají

Je tvořeno spirálovitě vinutým kanálkem, který je naplněn tekutinou Rozvlněním tekutiny zvukovými vlnami se podráždí sluchové buňky, které podráždění vedou do sluchového ústrojí v mozkové kůře Ve vnitřním uchu je i ústrojí pro VNÍMÁNÍ POLOHY A POHYBŮ těla Toto ústrojí leží v tzv. blanitém hlemýždi, který je uložen v kostěném hlemýždi

Je pro člověka nejdůležitějším smyslem Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu a barvu Zrak umožňuje rozvoj myšlení, vzdělávání a poznávání Je nezbytný pro většinu lidských činností Ústrojím zraku je OKO Oko se skládá: 1. z oční koule 2. zrakového nervu 3. pomocných ústrojí oka / víčka, okohybné svaly, spojivky a slzné ústrojí/

Je tvořena třemi vrstvami 1. vnější vrstva je vazivová BĚLIMA a ROHOVKA 2. střední vrstva je CÉVNATKA, ŘASNATÉ TĚLÍSKO a DUHOVKA 3. vnitřní vrstvu tvoří SÍTNICE. - Ta je vlastním vnímavým ústrojím oka. Uvnitř oční koule je rosolovitý SKLIVEC

Smyslová ústrojí slouží k poznávání okolního světa a proto je nezbytné o ně pečovat a chránit je Důležitá je i prevence různých onemocnění smyslových orgánů SLUCH - vnější zvukovod udržujeme v čistotě - vyhýbáme se příliš hlučnému prostředí ZRAK - používáme vhodné osvětlení - oči chráníme před úrazem - v létě nosíme sluneční brýle - při potížích ihned navštívíme očního lékaře

mitmedicalgroup.com/service/Ear-Specialty- Center/&docid=qQVWO3qFm7AfCM&imgurl= library/shutterstock_ jpg&w=669&h=1000&ei=SDDkT9bGK47ItAbX69HFCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=632&vpy=323&dur=2250&h ovh=275&hovw=184&tx=83&ty=157&sig= &page=5&tbnh=159&tbnw=107&ndsp=24&ved=1t:429,r:8,s:95,i:30 &biw=1440&bih=717 finance.cz/zdravi.206/ocni-diagnostika-vyklad-z-oka html&docid=vYnn2Ku16bcZUM&imgurl= finance.cz/img2/anet/osoby/01_oko.jpg&w=500&h=403&ei=djDkT-unI8zxsgb72tDJCQ&zoom=1&biw=1440&bih=717 isiXEJLuM:&imgrefurl= Z2uUIyjyYM&imgurl= &zoom=1&iact=hc&vpx=203&vpy=397&dur=47&hovh=202&hovw=250&tx=117&ty=205&sig= &page= 1&tbnh=167&tbnw=207&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:10,s:0,i:103&biw=1440&bih= CUM:&imgrefurl= p9K5KFMKs2vM&imgurl= DkT4vNOM3EsgaQ6MWkCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=375&vpy=152&dur=47&hovh=227&hovw=222&tx=160&ty=119&si g= &page=1&tbnh=176&tbnw=180&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:74&biw=1440&bi h=717

// images/cz/product/6756.jpg&w=600&h=463&ei=ATHkT6y1OdHFswbPiZ23CQ&zoom=1&iact=hc&vpx=202&vpy=165&dur=172&hovh=19 7&hovw=256&tx=140&ty=99&sig= &page=1&tbnh=173&tbnw=224&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0,i:71 &biw=1440&bih=717 a.ic.cz/index.php%3Fpage%3Doko&docid=U_8kXBCi6_WN9M&imgurl= _i- CQ&zoom=1&iact=hc&vpx=725&vpy=406&dur=63&hovh=169&hovw=241&tx=117&ty=97&sig= &page=2&tbn h=154&tbnw=219&start=18&ndsp=24&ved=1t:429,r:21,s:18,i:199&biw=1440&bih= jpg&w=480&h=480&ei=ZjHkT9rMBI2Vswb98_i- CQ&zoom=1&iact=hc&vpx=853&vpy=24&dur=63&hovh=225&hovw=225&tx=149&ty=119&sig= &page=1&tbn h=153&tbnw=153&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:9,s:0,i:102&biw=1440&bih=717