MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ Masná 18, Praha 1
MODERNIZACE A JEJÍ ÚČEL je činnost napomáhající prodloužit životnost autobusu modernizaci autobusů provádí DP hl.města Prahy v Ústředních dílnách BUS je nižším stupněm GO, prováděna bez výměny rámu zahrnuje kompletní rozebrání vozu včetně agregátů, opravy a mnohá vylepšení za účelem zvýšení komfortu skládá se z příjmu vozu, oprav a modernizace jednotlivých částí a výstupních zkoušek DP modernizuje vozy z důvodu nízkých nákupů nových autobusů a zvyšujícím se průměrném stáří vozového parku průměrné stáří autobusů DP přesahuje 9 let
TECHNICKÉ ÚDAJE MODERNIZOVANÝCH VOZŮ KAROSA B731 délka ................................... 11055 mm šířka ………………………….. 2500 mm výška ………..................……. 3165 mm hmotnost ………………….…… 9850 kg obsaditelnost ………………………... 95 objem válců …............……. 11940 cm³ výkon ……...…. 155 kW při 2000 ot/min motor LIAZ, horizontální, řadový vznětový šestiválec automatická třístupňová převodovka VOITH
TECHNICKÉ ÚDAJE MODERNIZOVANÝCH VOZŮ KAROSA B931 délka ................................... 11345 mm šířka ………………………….. 2500 mm výška ………..................……. 3165 mm hmotnost ……………..….…… 10150 kg obsaditelnost ………………………... 95 objem válců …..............……. 9840 cm³ výkon ……...…. 186 kW při 2100 ot/min motor RENAULT, horizontální, řadový, vznětový, přeplňovaný šestiválec automatická pětistupňová převodovka ZF
ČÁSTI MODERNIZACE – CO MOTORU technologicky nejsložitější část modernizace autobusu je důležité dodržovat technologický postup je kladen důraz na kvalitu a přesnost CO motoru je rozložena do čtyř částí: demontáž motoru na jednotlivé díly mezioperační kontrola, oprava nebo výměna nevyhovujících dílů montáž motoru záběh motoru a výstupní zkouška
ČÁSTI MODERNIZACE – CO PŘEVODOVKY technologicky složitá část modernizace autobusu je důležité dodržovat technologický postup je kladen důraz na kvalitu a přesnost CO převodovky je rozložena do dvou částí: demontáž, kontrola, oprava nebo výměna nevyhovujících dílů montáž a výstupní zkouška
ČÁSTI MODERNIZACE – OPRAVA SKŘÍNĚ VOZU opravy skříně vozu začínají po demontáži agregátů, interiéru a veškerých elektronických zařízení skříň tvoří: rám bočnice střecha zkorodované, nevyhovující části jsou odstraněny a nahrazeny novými po dokončení oprav se na rám nanese nová ochranná protikorozní vrstva vnější oplechování skříně se nahrazuje za nové sklolaminátový přední a zadní díl u typu B931 se nevyměňuje finální úpravou skříně vozu je nalakování do tradičních barev DP
ČÁSTI MODERNIZACE – OPRAVA INTERIÉRU faktory ovlivňující stav interiéru: vandalismus nedbalost cestujících opotřebení materiálu důvod modernizace interiéru: zvýšení úrovně komfortu zvýšení míry bezpečnosti hygiena opravované části: podlaha schody elektronika kabina řidiče okna dveře sedačky a madla
ZÁVĚR A SHRNUTÍ modernizace prodlouží životnost vozu o 4 roky DP ročně zmodernizuje 15 vozů náklady na opravy jednoho vozu činí 1,6 mil.Kč materiál: 900 000 Kč práce a ostatní náklady: 700 000 Kč pracovníci stráví nad opravou jednoho vozu přes 1700 hodin
Děkujeme za pozornost