17. 4. 2015 Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Fundraising PE 415.
Finanční možností svépomocných skupin
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
Podpora přípravy projektů NNO pro příští programovací období 2007 – 13 Chceme zpracovat takové projekty NNO, jejichž cíle jsou společné více organizacím.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Neziskové organizace a jejich financování
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Závěrečná konference k projektu
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Individuální fundraising Hnutí DUHA
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) Registrace 10:00 – 10:15 I. blok 10:15 – 11:00 Jitka Zukalová, MPSV, poradce EURES ČR Obsah: srovnání.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 17. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Rozpočetnictví a kalkulace
1 Visegrad, Norské fondy, veřejná výběrová řízení Mgr. Iva Minaříková.
Kraje pro bezpečný internet Republikový výbor pro prevenci kriminality MUDr. Jiří Běhounek, hejtman Kraje Vysočina, předseda Komise Rady AKČR.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
EUROREGION ELBE/LABE 1 Společný Fond malých projektů v EUROREGIONU ELBE/LABE
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Individuální projekt OP VVV
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Individuální dárcovství
Výzva k předkládání žádostí
Michal Šperling - EUREDIS
Rozpočetnictví a kalkulace
Metody fundraisingu Strategie sponzorství
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. Stanislava Správková
Partnerství pro Vysočinu & Vysočina 21
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
ORP a NNO Petr Holý.
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
REGIONÁLNÍ STÁLÁ KONFERENCE LIBERECKÉHO KRAJE
Systém výkaznictví preventivních aktivit ve školství
Transkript prezentace:

Fundraising

Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady

Funkce fundraisingu v organizaci Cílem FR je … Rozdíl mezi žebráním a fundraisingem Odpovědnost za FR Fundraising – public relations – marketing – řízení projektů – personalistika

Zdroje soukromédárciLidéfirmy Nadace a nadační fondy

Zdroje veřejnéobecdotacedarykrajstátEU

Jak na to… Jedinečnost a výjimečnost organizace Plánování FR jako součást strategického plánování v organizaci Lidé v organizaci – koordinátoři, pracovníci, členové organizace, příznivci, podporovatelé… Zpětná vazba donorům

Jak na to… Strategický plán organizace předchází plánu FR Cíl – čeho chceme dosáhnout – SMART Aktivity – jak cíle dosáhneme Personál – kdo to udělá Práce s riziky – co se může pokazit, jak tomu předejít nebo jak to napravit Rozpočet – kolik peněz potřebujeme

Jak na to… Analýza donátorů - kdo nám může dát peníze a za jakých podmínek Harmonogram – kdy budeme žádat - termíny výzev, načasování kampaně Formy získávání zdrojů – psaní projektů, podávání žádostí o dotaci, oslovování individuálních dárců, oslovování firem a oslovování institucí veřejné správy

Jak na to… Webová prezentace, facebookový profil, … Leták nebo stručné shrnutí na A4 – pro laiky Dopis – musí obsahovat nějaký apel, jen informace nestačí Odborná publikace Seminář, workshop, konference (např. Baobaby o.s.) Schůzka s donátorem Oslovení dárců formou benefiční akce – koncert, ples, společenský večírek, snídaně pro sponzory, dobročinná burza, prodejní výstava, jarmark, běh, tenisový turnaj, festival… Psaní žádostí a tvorba projektů

Jak na to… Náležitosti sbírky (finanční) – oznámení na KÚ 30 dnů před zahájením! formy poskytnutí daru v souladu s celou kampaní – sbírka na ulici, „do kasičky“, převodem na sbírkový účet, platební kartou (darujme.cz), DMS

Jak na to… U firemních dárců nabídněte způsob prezentace donora – uvedení v letáku, prostor pro jeho prezentaci na akci, uvedení ve výroční zprávě, logo s odkazem na webu… Nabídněte možnost snížení daňového základu – vystavíte potvrzení Nutné osobní jednání, nejlépe „po známosti“ Často věcné dary nebo sleva na služby

Lékaři bez hranic Prezentace aktivit pomocí příběhů pacientů a zdravotníků Kampaně pro jednotlivé země nebo epidemie Kombinace webu a dopisů přispěvatelům – osobní oslovení, fotografie, vyčíslení užitku z podpory, složenka E-shop – prodej triček propagujících organizaci Spojeno s PR aktivitami – vystoupení vedoucích pracovníků v TV, jednání s předsedou vlády, blogy, reportáže z postižených oblastí Informace o tom, jak byly dary využity

MOVEMBER Specifické zaměření na „mužské problémy “ MObrothers a MOsitas – knírem proti rakovině Web, ová kampaň, facebook, twitter, instagram, youtube,večírky,… Zapojení známých osobností - Těžkej Pokondr, sportovní moderátoři ČT, já, brácha, Dubák… Soutěž mezi týmy podporovatelů a mezi státy Informace o podporovaných projektech

CpKP Fundraising postavený na odbornosti Účast na odborných konferencích Zapojení do strategického plánování – rozvoj regionu, rozvoj sociálních služeb, rozvoj neziskového sektoru,… Vzdělávací aktivity pro NNO i pro veřejnou správu Tvorba projektů – projektových žádostí, realizace zakázek pro obce, kraje, ministerstva i NNO

Děkuji za pozornost Mgr. Josef Zdražil

Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady

Funkce fundraisingu v organizaci Cílem FR je … Rozdíl mezi žebráním a fundraisingem Odpovědnost za FR Fundraising – public relations – marketing – řízení projektů – personalistika

Zdroje soukromédárciLidéfirmy Nadace a nadační fondy

Zdroje veřejnéobecdotacedarykrajstátEU

Jak na to… Jedinečnost a výjimečnost organizace Plánování FR jako součást strategického plánování v organizaci Lidé v organizaci – koordinátoři, pracovníci, členové organizace, příznivci, podporovatelé… Zpětná vazba donorům

Jak na to… Strategický plán organizace předchází plánu FR Cíl – čeho chceme dosáhnout – SMART Aktivity – jak cíle dosáhneme Personál – kdo to udělá Práce s riziky – co se může pokazit, jak tomu předejít nebo jak to napravit Rozpočet – kolik peněz potřebujeme

Jak na to… Analýza donátorů - kdo nám může dát peníze a za jakých podmínek Harmonogram – kdy budeme žádat - termíny výzev, načasování kampaně Formy získávání zdrojů – psaní projektů, podávání žádostí o dotaci, oslovování individuálních dárců, oslovování firem a oslovování institucí veřejné správy

Jak na to… Webová prezentace, facebookový profil, … Leták nebo stručné shrnutí na A4 – pro laiky Dopis – musí obsahovat nějaký apel, jen informace nestačí Odborná publikace Seminář, workshop, konference (např. Baobaby o.s.) Schůzka s donátorem Oslovení dárců formou benefiční akce – koncert, ples, společenský večírek, snídaně pro sponzory, dobročinná burza, prodejní výstava, jarmark, běh, tenisový turnaj, festival… Psaní žádostí a tvorba projektů

Jak na to… Náležitosti sbírky (finanční) – oznámení na KÚ 30 dnů před zahájením! formy poskytnutí daru v souladu s celou kampaní – sbírka na ulici, „do kasičky“, převodem na sbírkový účet, platební kartou (darujme.cz), DMS

Jak na to… U firemních dárců nabídněte způsob prezentace donora – uvedení v letáku, prostor pro jeho prezentaci na akci, uvedení ve výroční zprávě, logo s odkazem na webu… Nabídněte možnost snížení daňového základu – vystavíte potvrzení Nutné osobní jednání, nejlépe „po známosti“ Často věcné dary nebo sleva na služby

Lékaři bez hranic Prezentace aktivit pomocí příběhů pacientů a zdravotníků Kampaně pro jednotlivé země nebo epidemie Kombinace webu a dopisů přispěvatelům – osobní oslovení, fotografie, vyčíslení užitku z podpory, složenka E-shop – prodej triček propagujících organizaci Spojeno s PR aktivitami – vystoupení vedoucích pracovníků v TV, jednání s předsedou vlády, blogy, reportáže z postižených oblastí Informace o tom, jak byly dary využity

MOVEMBER Specifické zaměření na „mužské problémy “ MObrothers a MOsitas – knírem proti rakovině Web, ová kampaň, facebook, twitter, instagram, youtube,večírky,… Zapojení známých osobností - Těžkej Pokondr, sportovní moderátoři ČT, já, brácha, Dubák… Soutěž mezi týmy podporovatelů a mezi státy Informace o podporovaných projektech

CpKP Fundraising postavený na odbornosti Účast na odborných konferencích Zapojení do strategického plánování – rozvoj regionu, rozvoj sociálních služeb, rozvoj neziskového sektoru,… Vzdělávací aktivity pro NNO i pro veřejnou správu Tvorba projektů – projektových žádostí, realizace zakázek pro obce, kraje, ministerstva i NNO

cvičení Výstavba naučné stezky a ochrana žab v Mokřadu Blátivka, Festival soudobé Inuitské kultury, Noc plná her - Hlavní motto projektu, hlavní cílová skupina donátorů,FR aktivity, způsob propagace.

Děkuji za pozornost Mgr. Josef Zdražil