Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚZEMNÍ ROZLOŽENÍ OBYVATELSTVA PRO VÝUKU ZEMĚPISU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Geografická charakteristika
SEVERNÍ AFRIKA.
(Francouzská Polynésie)
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
VY_32_INOVACE_15 Střední Amerika
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Oceánie Mgr. Petr Krákík.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
USA United States of America
VY_32_INOVACE_14 Asie - Jihovýchodní Asie
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
AUSTRÁLIE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
AFRICKÉ REGIONY.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Oceánie.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Austrálie.
Austrálie Podnebí Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_042
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
OCEÁNIE.
OCEÁNIE.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Oceánie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Oceánie.
Australské společenství
JAR Autor: Mgr. Marian Solčanský
Čína Jan Dušek.
Oceánie Jan Dušek.
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
Střední Amerika Autor: Mgr. Marian Solčanský
Oceánie – Cookovy ostrovy
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OCEÁNIE.  Oceánii tvoří přibližně 1500 ostrovů v …………. oceánu  Rozloha: 0,8 mil km 2  Leží v …………… a …………………… podnebném pásu s vydatnými srážkami tropickém.
INDONÉSIE.
NOVÝ ZÉLAND Rozloha: km2 Počet obyvatel: 4 mil.
AFRIKA RZS, AS , ADS KRAJNÍ BODY :
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Melanésie
Transkript prezentace:

Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1. Obor: 65-42-M/02 Cestovní ruch Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1. Téma: Regionální a politická geografie světa Vypracoval: Mgr. Laibnerová Andrea Materiál: VY_32_INOVACE_154 Datum: 15.5.2013 Anotace: Austrálie a Oceánie

Politická a regionální geografie světa Austrálie a Oceánie II

Ostrovy Oceánie 3 typy: Kontinentální Vulkanické Korálové = v blízkosti pevniny, dříve celek (Nová Guinea, Nová Kaledonie, Šalamounovy o-vy..) Vulkanické = stavba sopečná hornina, úrodná půda, činné sopky (Havaj, Tonga, Samoa, Mariany..) Korálové = stavba korálů – obrovské skupiny v mělkých teplých vodách – potřeba světla; málo úrodná půda, kokos. Palmy (Cookovy o-vy, Gilbertovy o-vy, Marshallovy o-vy)

ÚKOLY ZJISTI, proč jsou korálové útesy chráněným územím Vyhledej nejvyšší činnou sopku celého světadílu Která hora mimo australskou pevninu je nejvyšší? Na kterém ostrově leží?

Podnebí Austrálie a Oceánie Většina území => subtropické podnebí Severní část => vlhké tropické podnebí Vnitrozemí => aridní (suché) klima Oceánie Tropické a oceánské podnebí = teplé a vlhké klima Pasáty a srážky – VYHLEDEJ NA INTERNETU Nízké korálové ostrovy – nízké srážky Západ Oceánie – monzuny, tajfuny => ROZDÍL?

Obyvatelstvo 32 mil obyvatel (Austrálie + Oceánie) tj. pouze 0,5% světové populace = nejméně osídlený světadíl (mimo Antarktidu) 3 obyv./km2 PŮVODNÍ OBYVATELSTVO: Aboroginci (Austrálci) - dnes cca 200 000 žije v osadách Většina austral. obyvatelstva => pův. Evropané Růst počtu přistěhovalců z Asie POROVNEJ S ČESKOU REPUBLIKOU Zdroj:tyden.cz

Hospodářství Rozdílná životní úroveň mezi jednotl. Státy Tři státy vyspělé => Austrálie vys. životní úroveň, nerostné bohatství, rozvinutý průmysl, vyspělé zemědělství Rozvojové země (pouze některé) - Plantážní zemědělství, těžba nerost. Surovin, rozvoj cestovní ruchu – exotické dovolené Austrálie, Nový Zéland, Havajské ostrovy

ÚKOLY Jaké nerostné suroviny se v Austrálii těží? Které plodiny se pěstují v zemědělství? Nový Zéland je největším vývozcem jednoho druhu ovoce. Kterého? Co je plantážnictví?

Kontrolní otázky 1) Jaké podnebí nabízí australské vnitrozemí? 2) Jak se jmenuje největší korálové souostroví na světě? 3) Jak se nazývají původní obyvatelé Austrálie? 4) Znáš nějakého významného mořeplavce, který objevil některá území tohoto světadílu?

Děkuji za pozornost, dnešní hodina je u konce 

Použité zdroje I. BIČÍK RNDR. CSC. A KOLEKTIV. Regionální zeměpis světadílů: Učebnice zeměpisu pro střední školy. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti s.r.o., 2000. ISBN 80-86034-43-7. KLÍMOVÁ, Eva Školní atlas světa. 2.vydání. Praha: Kartografie Praha, 2007. ISBN 978-80-7011-925-9. KAŠPAROVSKÝ KAREL. Zeměpis II. v kostce pro SŠ: regionální geografie. 1. vydání. Praha 10: FRAGMENT, 2008. ISBN 978-80-253-0585-0. http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/aboriginci-zadaji-zpet-bumerang-ktery-odvezl-cook_76985.html