Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EVROPA SEVERNÍ EVROPA – FINSKO, DÁNSKO, ISLAND
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_4.1.GE3N.03/Dm Autor materiálu: Mgr. Jaromír Dümler Datum vytvoření: Listopad Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vyučovací předmět: Geografie.
Severní Evropa Skandinávie. Severní Evropa Skandinávie.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
Severní Evropa I Mgr. Petr Králík.
Základy hospodářství Beneluxu
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
SEVERNÍ EVROPA Více ZDE.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Nerostné suroviny Evropy
Zelená revoluce Název školy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.56 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Severní Evropa II Mgr. Petr Králík.
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
VY_52_INOVACE_03/2/35_ZEMĚPIS
Severní Evropa Autoři: Zuzana Večeřová Štěpán Roubalík Štěpán Roubalík8.třída.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Severní Afrika Název školy
Evropa – severní Evropa úvod
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_03/2/26_ZEMĚPIS
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Severní Evropa Z_119_Evropa_Severní Evropa
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
VY_52_INOVACE_03/2/24_ZEMĚPIS
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
EVROPA – ÚVOD, REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE I.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
VY_52_INOVACE_03/2/34_ZEMĚPIS Severní Evropa – státy I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/16_Severní Evropa Téma: Státy severní Evropy.
VY_32_INOVACE_Z7.09- Evropa Autor: Mgr.Marcela Daníčková Datum vytvoření: květen 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor:
Severní Evropa VY_32_Inovace_02KR-7 Mgr. Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
SEVERNÍ EVROPA.
Vzdělávací materiál: Polsko Operační systém: Windows XP Professional
Vzdělávací materiál: Rusko – asijská část Operační systém:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_2B_19_SEVERNI_EVROPA ZEMĚPIS 8.ROČNÍK Severní Evropa
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová
Severní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
6. SEVERNÍ EVROPA.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Přírodní potenciál Severní Evropy Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_02 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Evropy Ročník 2. ročníky a sexty gymnázia

1. Zopakuj o jaké se jedná státy? 2. Co všechno je spojuje? 1. Dánsko, Norsko, Švédsko, Finsko, Island 2. Co všechno je spojuje? - Podobná historie – tj. například …… …………….Vikingové - Přírodní podmínky: Krajina ovlivněna činností pevninského ledovce – jaké jsou pozůstatky? - ledovcová údolí, jezerní plošiny, morény, fjordy,… Díky klimatu se ale potýkají s velkými problémy – jaké je to klima? ………zima, temno a s tím souvisí…. ………alkoholismus a sebevraždy. - kromě Dánska díky moři vcelku izolovaní od Evropy - tím mají danou relativně periferní polohu, která je většinou vnímaná jako výhodná Obr.1

- Velmi pozitivní vztah k přírodě - Milují sport a velmi sportují - Nízká hustota zalidnění - Obyvatelé převážně na jihu a na pobřeží - Velmi vysoká střední délka života - Vysoká životní úroveň obyvatel - Velký důraz na vzdělání - Silný důraz na sociální politiku – jak to financují? ………vysoké daňové zatížení Jaké jsou další důvody vysoké životní úrovně a bohatství? Obr.1

Dle atlasu rozděl na hlavní skupiny: 1. řeky 2. lesy 3. moře 4. nerostné bohatství 5. termální prameny Doplň ekonomické využití jednotlivých kategorií + státy: 1. řeky – elektrárny + doprava v nížinách – Norsko, Švédsko 2. lesy – nábytkářství(Švédsko) a papírenský P(Finsko) 3. moře – doprava + ryby – Norsko, Švédsko, Island 4. nerostné bohatství – rudy – strojírenství (Švédsko), „švédská ocel“, ropa a zemní plyn (Norsko) 5. termální prameny – tepelné elektrárny, vytápění, skleníky,.. (Island)

V případě Dánska najdi dle atlasu další možnosti: - velmi úrodná půda - vítr Obr.1

1. LEONARD G.. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: