Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tisková konference MD a SŽDC
Advertisements

Dopravní stavby na střední Moravě
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie, Ministerstvo dopravy
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR
Potřeby dopravní infrastruktury z pohledu krajů Ing. Jaroslav Drozd statutární náměstek hejtmana ZK Dopravní politika ČR, sektorové strategie a OPD2 Priority.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Žofínské fórum Silnice nebo železnice? Kam s investicemi v DI?
podmínky a předpoklady –
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Hydraulické posouzení vodovodní sítě obce Ing. Rostislav Kasal Ph.D.
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Rozvinutá dopravní infrastruktura jako podmínka růstu ekonomiky ČR
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury na Moravě - GEPARDI M
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Investice a neinvestiční opravy na krajské silniční síti v r. 2018
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
ředitel odboru strategie
Moravské dopravní fórum
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Vítáme Vás v Luhačovicích
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Současný stav přípravy dopravních projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014-2020 Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy Moravské dopravní fórum 13.4.2015 Olomouc

Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahájené v roce 2014 Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahajované v letech 2014 a 2015 Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahájené v roce 2014 Km I/11 Nebory - Oldřichovice 4,9 I/11 Oldřichovice - Bystřice 6,2 Celkem 11,1  Předpokládá se nárůst zahajovaných úseků (a to nejen ve střední a východní Moravě, ale v rámci celé ČR)! Silniční stavby ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v roce 2015 Délka v km I/49 Vizovice – Lhotsko 2,3 I/68 Třanovice – Nebory 6,1 I/35 Valašské Meziříčí – Lešná 3. etapa 0,7 R49 Hulín – Fryšták 17,3 D1 0137 Přerov – Lipník 14,3 Celkem 40,7

Silniční infrastruktura s předpokládanou realizací v období 2016-2020 0136 Říkovice – Přerov - aktualizace DÚR vč. MÚK Přerov sever a změna ÚR R35 Křelov – Slavonín, 2. etapa –v tomto roce se předpokládá získání ÚR R48 MÚK Bělotín – Rybí – v roce 2016 se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele. MÚK Rybí – Rychaltice – tento rok se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele Frýdek Místek –obchvat včetně přip. R56 – v tomto roce se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele (riziko výtek Evropské komise kvůli ŽP) R49 Fryšták – Lípa – aktualizace DUR, IČ pro ÚR vč. provizorního napojení u Lípy Lípa - st. hranice - nesouhlasné stanovisko EIA od ⇒zadání TES – nevychází ekonomicky – hledá se řešení R55 Otrokovice obchvat JV – aktualizace DSP, předpoklad zahájení stavby 2016 I/35 Palačovská spojka změna ÚR po změně ÚP obcí I/57 Semetín – Bystřička (příprava po změně ÚR pokračuje) I/46 Olomouc – Šternberk - aktualizace dokumentací pro možnost žádat o ÚR na ekonomicky efektivní variantu

Železniční infrastruktura ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v letech 2015-2020 St. hr. CZ/PL – Ostrava - Přerov Železniční uzel Ostrava Zpracovává se studie proveditelnosti Předpokládané zahájení realizace 2020 Ostrava – Přerov Dokončeno v roce 2004 Problém s kapacitou dráhy →Výhledově nová trať pro osobní dopravu Dokončena územně – technická studie Přerov – Brno/Břeclav Železniční uzel Přerov, 1. stavba Dokončeno v březnu 2014 (4,6 mld. Kč) V přípravě 2. stavba (3 mld. Kč) Realizace 2018 – 2022, financování CEF

Železniční infrastruktura ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v letech 2015-2020 Přerov – Brno/Břeclav Přerov - Brno Studie proveditelnosti připomínkována Předpoklad realizace 2019 – 2027 Přerov - Břeclav Dokončeno v roce 2002 V plánu úpravy stanic Otrokovice a Hulín Brno – Břeclav – st. hr. CZ/A Železniční uzel Brno Před zahájením zpracování studie proveditelnosti Odvolání proti ÚR nevyřešeno. Brno - Břeclav Dokončeno v roce 2001 V plánu další úpravy stanic Hrušovany, Šakvice Železniční uzel Břeclav Dokončení 2.stavby - červen 2015 Dokončení úseku Břeclav – st. hr. CZ/A (2015)

Technologické stavby ERTMS + DOZ ETCS Realizace v období 2014 - 2020 V úseku Brno – Přerov realizace 2020+ Petrovice-Ostrava-Břeclav – zažádáno o prostředky do CEF GSM-R Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné Dokončeno v roce 2010 (CIN 500 mil. Kč) Přerov – Brno Realizace po modernizaci trati (2020+) Brno - Břeclav Dokončeno v roce 2009 DOZ Ostrava – Přerov – Břeclav Dokončeno v roce 2011 Brno – Břeclav Dokončení květen 2015 (CIN 350 mil. Kč)

Vodní doprava Baťuv kanál V realizaci dílčí akce na Baťově kanále, především rejdy, ale také velké moderní přístaviště v Petrově V intenzivní přípravě další akce na Baťově kanále s cílem zvýšení přístavní kapacity Nová sledovaná přístaviště - Veselí nad Moravou, Kunovský les V přípravě - Plavební komora Bělov, plavební komora Hodonín Složitá příprava z titulu výjimek dle zákona 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny – z umělé vodní cesty se stalo přirozené útočiště chráněných druhů…

Problém – povolovací procesy (EIA, UR, SP) Závěr Finanční prostředky pro realizaci staveb a na projektovou a majetkoprávní přípravu jsou dostatečné Problém – povolovací procesy (EIA, UR, SP) Jednotné integrované povolení – mělo by být součástí aktualizace stavebního zákona Ambice MD zrychlit procesy výkupů, otázka jednotného přístupu k cenám Alternativní systémy zadávání – D+B, využití PPP

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy