(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT Český jazyk - 7. ročník.
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Velkomoravská říše 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Syntax - druhy vedlejších vět
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Paleolit 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Řecko-perské války 6. ročník.
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Dobešová, V. Fialová: PRŮVODCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Skladba souvětí.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
Starověké Řecko 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Osvobozené divadlo 9. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Jan Amos Komenský 8. ročník.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Druhy vedlejších vět 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Druhy vedlejších vět Podmětné Přísudkové Předmětné Přívlastkové
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Souvětí podřadné Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Souvětí podřadné. Souvětí podřadné Definice: Souvětí podřadné se skládá z jedné věty hlavní a jedné nebo více vět vedlejších.
Transkript prezentace:

(7. ročník)

Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, 1996.

Souvětí je větný celek složený minimálně 1.Z jedné věty 2.Ze dvou vět 3.Ze tří vět 0 z 5

Větu,která nezávisí mluvnicky na jiné větě, a proto se na ni nemůžeme zeptat označujeme jako Větu, která nezávisí mluvnicky na jiné větě, a proto se na ni nemůžeme zeptat označujeme jako 1.Větu hlavní 2.Větu vedlejší 3.Větu postranní 0 z 5

Spojky ale, avšak, ani, nebo, a proto jsou spojky 1.Podřadící 2.Souřadící 0 z 5

Nechtěla ho prosit, proto se odmlčela. Jedná se o 1.Větu jednoduchou 2.Souvětí 0 z 5

Souvětí podřadné je spojení 1.pouze jedné věty hlavní a jedné nebo několika vět vedlejších 2.alespoň dvou vět hlavních 0 z 5

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Bylo očividné, že ho probíraná látka nudí. 1.Přívlastková 2.Podmětná 3.Předmětná 4.Přísudková 0 z 5

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Kamkoli vstoupil, zůstala po něm spálená spoušť. 1.Předmětná 2.Příslovečná časová 3.Příslovečná místní 4.Přísudková 0 z 5

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Slíbil mi, že přijde včas. 1.Doplňková 2.Příslovečná způsobová 3.Podmětná 4.Předmětná 0 z 5

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Když se učila, pouštěla si často hudbu. 1.Příslovečná podmínková 2.Příslovečná přípustková 3.Příslovečná časová 4.Příslovečná zřetelová 0 z 5

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Dostali jsme zprávu, že tatínek nepřijede. 1.Přívlastková 2.Předmětná 3.Podmětná 4.Příslovečná časová 0 z 5

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Tvářil se, jako by neslyšel. 1.Doplňková 2.Příslovečná způsobová 3.Přívlastková 4.Příslovečná měrová 0 z 5

V následujícím souvětí urči dru věty vedlejší. Nejsem ten, kdo závidí. 0 z 5 1.Přívlastková 2.Přísudková 3.Podmětná 4.Předmětná

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Protože měl smysl pro humor, měli jsme ho rádi. 0 z 5 1.Příslovečná způsobová 2.Příslovečná příčinná 3.Předmětná 4.Podmětná

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Jestliže dáme do vody cukr, rozpustí se. 0 z 5 1.Příslovečná podmínková 2.Příslovečná časová 3.Příslovečná účelová 4.Předmětná

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Přestože byl značně unaven, pustil se do práce. 0 z 5 1.Příslovečná přípustková 2.Příslovečná časová 3.Příslovečná účelová 4.Příslovečná místní

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Svědek spatřil obviněného, jak zrovna lezl s lupem přes plot. 0 z 5 1.Příslovečná způsobová 2.Doplňková 3.Přívlastková 4.Přísudková

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Co se týče vašich vědomostí, máte stále co zlepšovat. 0 z 5 1.Příslovečná podmínková 2.Příslovečná zřetelová 3.Příslovečná časová 4.Předmětná

V následujícím souvětí urči druh věty vedlejší. Šli zcela opačným směrem, aby ho zmátli. 0 z 5 1.Příslovečná účelová 2.Příslovečná příčinná 3.Příslovečná místní 4.Doplňková

Téma: Druhy vedlejších vět – 7. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (